V bleskovém průzkumu to tento týden zjistila iniciativa Cyklisté sobě spolu se sdružením Auto*Mat. 

Aktivisté potvrdili, že závěry co nejdříve předají magistrátní cyklistické komisi. Zásadní změnu by prý bylo možné očekávat po přesunutí tramvajových zastávek směrem z centra za křižovatku, což je ale podle všeho záležitost na dlouhé lokte.

Úzké hrdlo nutí jet většinu krokem

„Od lidí jsme se především dozvěděli, že se bojí agresivity řidičů," řekl za Cyklisty sobě Ondřej Hána.

Na Výtoni se nejezdí jen po Náplavce, kde denně projede až dva tisíce cyklistů. Provoz v horní křižovatce s ulicí Svobodovou a napojením na železniční most je podle čerstvého průzkumu skoro stejně silný.

„Prostor tramvajových zastávek je ale úzkým hrdlem, které zhruba polovina cyklistů překonává po nevhodném úzkém chodníku. Cyklisté zde mají problémy řadit se do křižovatky v úzkých pruzích, nemají ani legální způsob, jak odbočit na Náplavku směrem od Svobodovy ulice," zní jeden ze závěrů pro magistrátní komisi.

Šest návrhů na dílčí úpravy křižovatky

Její člen Vratislav Filler zpracoval na základě dotazování a analýzy chování cyklistů na Výtoni sadu šesti návrhů na dílčí úpravy křižovatky. Ty by podle Fillera mohly být realizovány bez větších stavebních zásahů. „Jejich cílem je především usnadnění jízdy mimo nejproblémovější úsek chodníku při tramvajových zastávkách," nastínil.

Jeho návrh má také co nejdříve putovat k projednání magistrátnímu odboru rozvoje a financování dopravy. „Společně s výzvou k hledání přijatelného dlouhodobějšího řešení," dodal Filler.

Čtěte také: Vedení Prahy vadí nadbytek aut a znečištěné ovzduší. Spustilo web