VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dejvičtí: Kdy už konečně bude v naší čtvrti vše dostavěno?

Dejvice - Obyvatele Dejvic čilý stavební ruch nejen na Vítězném náměstí jakoby rozdělil na dva tábory. Jedni pomyslně nazlobeně skřípají zuby nad dlouhodobými změnami v dopravě, druzí se utěšují představou, že po dokončení staveb bude okolí o něco krásnější.

14.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv Deníku

„Šestka je teď absolutně rozestavěná, radnice nicméně tlačí na dodavatele staveb, aby akce dokončili ve slibovaných a předem avizovaných termínech," řekla starostka Prahy 6 Marie Kousalíková. „Věřím, že výsledná podoba přinese našim obyvatelům naopak dlouhodobé zlepšení dopravní situace," dodala.

„Je tady jasně vidět, co se u nás děje. To víte, že z toho nejsem nadšený, ale snad někdo dobře ví, co dělá," říká důchodce Jiří Novák z Dejvic.

Září je tedy pro tamní obyvatele asi největší zatěžkávací zkouškou. Především v okolí Vítězného náměstí a Prašného mostu. Dokončují se dvě velké stavby tunel Blanka a prodloužení linky metra A. Zároveň se opravuje tramvajová trať, tudíž cestující musí využívat náhradní autobusovou dopravu.

Blanka prý jede podle plánu

„Mohu potvrdit, že 28. září předáváme do provozu úsek Prašného mostu. Konkrétně mezi Prašným mostem a ulicí Václavkova. Práce na tunelu Blanka pokračují podle harmonogramu, nic ho zatím nenarušuje," sdělil František Polák, mluvčí Metrostavu. Stavební mumraj se ale týká i Evropské ulice. Uzavírka je v jednom jejím směru, tedy v úseku mezi ulicí Gymnazijní a Vítězným náměstím. A to z důvodu opravy stropní desky stanice metra Dejvická. Omezení, které potrvá až do listopadu, se dotkne jak osobní automobilové dopravy, tak i autobusů.

„Silniční úsek bude zcela uzavřen jak pro automobilovou dopravu, tak i MHD. Autobusy pojedou v tomto úseku po tramvajové trati. Výstupní zastávka na ni bude umístěna ke vchodu do metra," upřesnila mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

„Autem do Dejvic jezdím poměrně často, ale respektuji zdejší velké stavební práce. Na věky přece nic nevydrží vůbec nikde," glosoval Roman Hnidec z Proseku.

Jestli by měl být mezi řidiči někdo opravdu otrlý, pak buď šofér městské hromadné dopravy nebo taxikář. „Nedělám z toho vědu, protože do míst s objížďkami a dopravní změnou vůbec jezdím i několikrát denně. Po Praze mohu jezdit s páskou přes oči, ale přiznám se, že v Dejvicích bych si ji rychle sundal," svěřil se v nadsázce taxikář Richard Mašát z Prahy 1.

Nové tramvajové pásy sníží hluk

Tramvajová výluka potrvá na Evropské ulici až do října. Podle radnice Prahy 6 se konečně podařilo prosadit rekonstrukci zastaralého tramvajového tělesa v úseku Horoměřická Divoká Šárka, včetně nového vjezdu do vozovny Vokovice a tramvajové smyčky na Červeném Vrchu. Trať bude výhledově zatravněna v úseku od Horoměřické po Červený vrch, což povede ke snížení hluku z tramvajového provozu i zlepšení ovzduší. Akci bude financovat pražský dopravní podnik.

Během prázdnin již k částečné výměně kolejí došlo. Jednalo se ale o akci, která byla součástí stavby metra. „Tramvajové těleso se vracelo do původní polohy pouze v místech budoucích stanic Bořislavka a Veleslavín. Současně s tím provádíme definitivní úpravy povrchu v křižovatkách Horoměřická a Veleslavín," uvedl zástupce dodavatele stavby metra Jan Prosr.

Další změny budou i v říjnu

Nyní plánuje dopravní podnik opravit i zbytek trati. Přes veškerou snahu radnice Prahy 6 zahrnout i tuto plánovanou akci do prázdninových oprav bude výluka pokračovat až do podzimu. Akce se mohla realizovat v rámci hlavní výluky, ale byla zpožděna během své přípravy to kvůli odvolání některých občanů Prahy 6.

„Další dopravní změny lze očekávat v říjnu opět v lokalitě Hradčanské. Od 28. září bude uzavřena ulice Badeniho, kde bude prováděna kompletní oprava tramvajové trati i vozovek," specifikoval Adam Halmoši, mluvčí Prahy 6.

Dejvičtí budou muset mít i přes veškeré úsilí stavbařů ještě dostatek trpělivosti. Vadí jim nejen hluk a rozkopané ulice, ale také uzavírky a měnící se jízdní řády. Podle oslovených respondentů by prý stejně nadávali na cokoliv jiného.

„Praha 6 dělá vše proto, aby termíny staveb byly dodržovány. Příští rok na jaře se má otevírat tunel Blanka, na podzim prodloužené metro z Dejvické do Motola," doplnil mluvčí Halmoši.

ANKETA: Vadí vám rozkopané Dejvice?

Jiří Novák, důchodce, Praha 6

Je tady jasně vidět, co se u nás děje. To víte, že z toho nejsem nadšený, ale snad někdo dobře ví, co dělá. Věřím, že pak se situace dlouhodobě zlepší.

Roman Hnidec, technik, Praha 9

Autem do Dejvic jezdím poměrně často, ale respektuji zdejší velké stavební práce. Na věky přece nic nevydrží vůbec nikde.

Richard Mašát, taxikář, Praha 1

Nedělám z toho žádnou velkou vědu, protože do míst s různými objížďkami a dopravní změnou vůbec jezdím i několikrát denně.

Autor: Petr Štrompf

14.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stojící tramvaje. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
7

Prahu postihly rozsáhlé výpadky elektřiny, nejezdily tramvaje

Britské deníky
4

Zákaz prodeje bulváru na univerzitách naštval studenty. Rozdávají vlastní kopie

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

AKTUALIZUJEME

Hejtman Olomouckého kraje Košta odvolán, vládnout by měl Okleštěk

Krajští zastupitelé na svém pondělním zasedání hlasovali o odvolání Oty Košty (ANO). Na programu měli i volbu jeho nástupce.

AKTUALIZOVÁNO

Vraždu novorozence potrestal soud 15 lety vězení

Za vraždu novorozence potrestal dnes ústecký krajský soud ženu ze Štětí na Litoměřicku patnácti lety vězení. Matka dvou dětí těhotenství tajila, dítě porodila doma a životaschopného chlapce uložila do igelitové tašky, uvedla obžaloba. Tělíčko našel o měsíc později na poli traktorista.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies