VYBERTE SI REGION

Developeři chtějí stavět na Trojmezí, radnice Prahy 10 je proti

Praha - Developerské firmy chtějí na pražském Trojmezí mezi Prahou 10, 11 a 15 opět stavět. Na radnici Prahy 10 dorazily návrhy na změnu územního plánu na hned několika parcelách. Ze zeleně na stavební pozemky chtěli žadatelé změnit až 50 z celkových 250 hektarů stávající plochy. Se změnou nesouhlasí Praha 10.

22.7.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Michal Bílek

„Podněty na změnu územního plánu v Trojmezí jsou podávány nekoncepčně, bez domluvy a koordinace s dalšími vlastníky pozemků a jsou v příkrém rozporu s dlouho deklarovanými zájmy Prahy 10 i hlavního města v této lokalitě," uvedl starosta Prahy 10 Bohumil Zoufalík (bezp.) s tím, že podněty podaly společnosti PPF a Finep.

Podle dostupných informací se jedná o pozemky od potoku Botiče směrem ke staré třešňovce, kde chce společnost Finep změnu celkem 23,9 hektarů. Další pozemky pak chce společnost PPF změnit v prostoru zahrádkářské kolonie, uvedl Zoufalík.

Rozhodne zastupitelstvo Prahy

O tom, zda se bude územní plán na Trojmezí měnit, bude ale rozhodovat zastupitelstvo hlavního města. Radnice mají totiž pouze „poradní" hlas, o změně vždy rozhodují pouze zastupitelé Prahy. „My jsme naše stanovisko městu již odeslali. Musím říct, že je stálé a neměnné," řekl Zoufalík. Kdy bude návrh magistrát řešit, není jasné.

Snaha zastavět Trojmezí se objevila již v minulém volebním období v letech 2006 až 2010. Tehdy společně radnice všech tří dotčených městských částí i magistrát deklarovaly snahu pozemky od soukromníků vykoupit a udělat tu park. Pozemky město zatím nekoupilo. Několik developerských firem tu chtělo budovat bytové domy.

Autor: ČTK

22.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies