Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dispečer: Vyměnit výhybku v metru za provozu by nešlo

Praha /FOTOGALERIE/ - Na výměně výhybky na trase A pražského metra u stanice Náměstí Míru, kvůli které v těchto dnech část trasy nefunguje, se pracuje i v noci. Podle dispečera z jednotky Dopravní cesty Metro Ladislava Lipana by za provozu taková výměna udělat nešla.

6.7.2012
SDÍLEJ:

V nočních hodinách probíhala u zastávky metra trasy A Náměstí Míru rekonstrukce výhybky. Foto: Deník/Martin Divíšek

Metro tak nyní ze stanice Náměstí Míru na Můstek jezdí jen po jedné koleji a mezi Můstkem a Dejvickou musejí cestující využívat náhradní dopravu. Výluka se dotkla desetitisíců cestujících.

„Je to poměrně velký rozsah prací, takže si myslím, že za provozu by to nešlo udělat v žádném případě," řekl Lipan novinářům, kteří v noci na pátek dostali šanci sledovat práci na výměně výhybky v tunelu metra. Náklady na opravu podnik odhaduje na 2,2 milionu korun.

Po dosavadní výhybce jezdí soupravy metra už téměř 35 let. Nachází se v místech, kde se trať ve směru do centra rozdvojuje: vpravo míří soupravy s cestujícími ve směru ke stanici Muzeum a rovně vede spojovací tunel s trasou C.

„Některé součásti, jako třeba pražce, už dosluhují, takže se to mění všechno znova a na výhybkách už je nová technologie upevnění," popsal Lipan. „Mělo by to vydržet dalších 35 let," podotkl.

Kdyby se pražce musely vyměňovat po jednom, trvalo by to podle jeho odhadu půl roku. Dělníci ze stavební firmy za pomoci bagru odstraňují dosavadní svršek včetně pražců, odvážejí štěrk a navážejí nový. „Pracuje se tady nepřetržitě, začalo se tady 5. (července), končit se bude 9.," řekl Lipan. Práce by se podle něj měly stihnout tak, aby metro mohlo od pondělního rána opět bez problémů jezdit.

Jak řekl hlavní stavbyvedoucí Ondřej Krulikovský, pracuje se ve ztížených podmínkách, kde není možné použít třeba jeřáby a větší mechanizaci. Mnoho prací proto musí dělníci vykonávat ručně, například odnášet staré pražce. Na práci se střídají po dvou směnách a v každé je 25 lidí.

Kromě výměny výhybky se o současném prodlouženém víkendu pracuje i na napojení budovaného úseku z Dejvické do Motola.

Podle dopravního podniku nejde o letošní první výměnu výhybky v metru. V dubnu podnik po 38 letech provozu vyměnil výhybku na trase C poblíž zastávky I. P. Pavlova. Podnik plánuje, že postupně vymění všech asi 40 výhybek, které jsou položeny ve štěrku.

Autor: ČTK

6.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení