VYBERTE SI REGION

Dolínek: Nový ředitel dopravního podniku by měl vzejít z tendru

Praha - Nejlepším řešením situace kolem odvolání ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše, které žádá primátorka Adriana Krnáčová (ANO), by bylo otevřené výběrové řízení. Ve čtvrtek to řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Chce oslovit mimo jiné manažery ze zahraničí, šanci obhájit místo by podle něj měl dostat i Ďuriš. Ředitel ale sdělil, že se do případné soutěže hlásit nebude.

1.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Dolínek na pátek svolal mimořádné jednání dozorčí rady, která bude o situaci jednat. Podle dostupných informací personální změny zatím na programu nejsou.

Primátorka v pátek obvinila Ďuriše z manažerských chyb a řekla, že by měl ve funkci skončit. Podle neoficiálních informací o výměnu ředitele největší městské firmy v ČR usiluje šéf ANO Andrej Babiš. Server neovlivní.cz ve čtvrtek uvedl, že Babiš kvůli výměně ředitele v úterý apeloval na členy zastupitelského klubu pražské ANO. Ďuriš, který bude příští týden ve funkci dva roky, pochybení odmítá.

„V první řadě je nyní nutné uklidnit atmosféru a jednat věcně a s chladnou hlavou," řekl náměstek Dolínek, který je zároveň předsedou dozorčí rady. „Na páteční ráno jsem svolal mimořádné jednání, kde se budeme aktuální situací zabývat. Chci zdůraznit, že dopravní podnik je v současnosti stabilizován a funguje. Za to patří jednoznačně dík panu řediteli Ďurišovi," uvedl.

„Na druhou stranu se podle mého názoru společnost momentálně nachází na rozcestí a je třeba určit, jakým směrem se vydá do budoucna. Za nejlepší řešení považuji, aby se určení této vize realizovalo prostřednictvím otevřené soutěže na nového generálního ředitele," doplnil.

Stanovisko valné hromady

„Považuji za zásadní dělat personální změny na úrovni ředitele teprve poté, co budeme znát stanovisko majitele, tedy valné hromady dopravního podniku," řekla členka dozorčí rady Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice). Personální změny v představenstvu nebo v managementu firmy ani výběrové řízení podle ní na programu mimořádné dozorčí rady nejsou.

Dopravní podnik, který zaměstnává přes 10 tisíc lidí, ekonomicky tíží řada nevýhodných smluv z minulosti. Potýká se mimo jiné s kontraktem na dodávku tramvají za zhruba 19 miliard korun. Po nedávno dostavěném prodloužení metra A, které provázely potíže, jej čeká stavba nové linky metra D. Náklady budou kolem 50 miliard korun.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce zhruba 65 kilometrů, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku loni skončilo se ziskem 316 milionů korun. Na jízdném firma utržila téměř 4,4 miliardy korun a přepravila více než 1,16 miliardy cestujících.

Od města dostal podnik na provoz asi 11,61 miliardy korun, což bylo o zhruba 810 milionů korun více než v roce 2013. Vedení podniku podle primátorky žádá na příští rok z rozpočtu města skoro dvě miliardy navíc, tedy více než 13 miliard korun.

Čtěte také: Pražská primátorka chce výměnu ředitele dopravního podniku

Autor: ČTK

1.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies