VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik 'privatizoval' servis a opravu tramvají

Praha - Dopravní podnik hlavního města (DPP) vyvedl opravu tramvají do soukromých rukou. Od 1. ledna se veškerého servisu ujme společnost Škoda Transportation. Na dlouhých devět let.

20.10.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Pod Škodu Transportation přejdou více než tři stovky současných zaměstnanců DPP. Soukromá společnost zároveň získává technologie potřebné k údržbě a opravě tramvají.

Zatímco vedení DPP to považuje za krok správným směrem a očekává finanční úspory, předseda kontrolního výboru pražského zastupitelstva Tomáš Hudeček, lídr opoziční TOP 09, opatření ostře kritizuje. Prý bude pro město příliš drahé a hluboce nevýhodné.

Generální ředitel DPP Martin Dvořák vysvětluje, že s pokračujícím omlazováním tramvajového parku přirozeně klesá množství oprav. „V souvislosti s tím je stále méně využívána kapacita naší opravny tramvají,“ říká Dvořák. Věří, že outsorcingem servisu tramvají pod Škodu Transportation DPP ušetří na provozních nákladech zhruba 80 milionů ročně. „Umožnilo by to přesměrovat investice například do obnovy technologického vybavení,“ dodal generální ředitel DPP.

Na věčné časy

Hudeček nad „privatizací“ opravny tramvají kroutí hlavou a neskrývá pobouření. „Nebude to jen na devět let, nýbrž na věčnost. Škoda Transportation získává všechny zaměstnance i technologie potřebné k opravě tramvají. Po devíti letech by bylo nesmírně nákladné převádět vše zpět pod DPP,“ podotýká Hudeček.

Argumenty typu většinu nových tramvají dodává Praze právě tato firma a zaměstnanci DPP je opravovat neumějí považuje za liché.

„Ti pracovníci tam fungují mnoho let a je pro ně otázkou několika dnů naučit se opravovat nový typ tramvají,“ je přesvědčen lídr magistrátní opozice.

„Nákup tramvají za 20 miliard korun je ten menší ze dvou kontraktů. Nesrovnatelně vyšší budou náklady na servis. DPP, potažmo město se v budoucnu nedoplatí. Outsorcing je nesmyslný,“ dodal Hudeček.

Autor: Jakub Krupka

20.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies