VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik 'privatizoval' servis a opravu tramvají

Praha - Dopravní podnik hlavního města (DPP) vyvedl opravu tramvají do soukromých rukou. Od 1. ledna se veškerého servisu ujme společnost Škoda Transportation. Na dlouhých devět let.

20.10.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Pod Škodu Transportation přejdou více než tři stovky současných zaměstnanců DPP. Soukromá společnost zároveň získává technologie potřebné k údržbě a opravě tramvají.

Zatímco vedení DPP to považuje za krok správným směrem a očekává finanční úspory, předseda kontrolního výboru pražského zastupitelstva Tomáš Hudeček, lídr opoziční TOP 09, opatření ostře kritizuje. Prý bude pro město příliš drahé a hluboce nevýhodné.

Generální ředitel DPP Martin Dvořák vysvětluje, že s pokračujícím omlazováním tramvajového parku přirozeně klesá množství oprav. „V souvislosti s tím je stále méně využívána kapacita naší opravny tramvají,“ říká Dvořák. Věří, že outsorcingem servisu tramvají pod Škodu Transportation DPP ušetří na provozních nákladech zhruba 80 milionů ročně. „Umožnilo by to přesměrovat investice například do obnovy technologického vybavení,“ dodal generální ředitel DPP.

Na věčné časy

Hudeček nad „privatizací“ opravny tramvají kroutí hlavou a neskrývá pobouření. „Nebude to jen na devět let, nýbrž na věčnost. Škoda Transportation získává všechny zaměstnance i technologie potřebné k opravě tramvají. Po devíti letech by bylo nesmírně nákladné převádět vše zpět pod DPP,“ podotýká Hudeček.

Argumenty typu většinu nových tramvají dodává Praze právě tato firma a zaměstnanci DPP je opravovat neumějí považuje za liché.

„Ti pracovníci tam fungují mnoho let a je pro ně otázkou několika dnů naučit se opravovat nový typ tramvají,“ je přesvědčen lídr magistrátní opozice.

„Nákup tramvají za 20 miliard korun je ten menší ze dvou kontraktů. Nesrovnatelně vyšší budou náklady na servis. DPP, potažmo město se v budoucnu nedoplatí. Outsorcing je nesmyslný,“ dodal Hudeček.

Autor: Jakub Krupka

20.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Asi pětasedmdesát zaměstnanců firmy Bauhaus protestovalo proti pomalému rozhodování soudu.
AKTUALIZUJEME
12

Bauhaus stojí neoprávněně. Inspektor nejednal s vlastníky pozemků

Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

/INFOGRAFIKA/- Rusové dnes nová území obsazují. Bývaly doby, kdy se jich zbavovali. Před 150 lety prodali Aljašku Spojeným státům.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Petr Jelínek z Jihlavy s přezdívkou Pstruh103 je na Vysočině vůbec prvním tvůrcem videí na internetu, takzvaným youtuberem, který skončil před soudem.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies