VYBRAT REGION
Zavřít mapu

DPP buduje u Prašného mostu nový typ výhybky, která zrychlí jízdu

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) buduje na tramvajové trati u Prašného mostu zcela nový typ výhybky. Jedná se o takzvanou rychlou výhybku, která umožní tramvajím rychlejší průjezd. Pokud by všude v Praze byly rychlé výhybky, trasa linek by se zkrátilaprůměrně o pět minut.

24.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Médiím to sdělila Aneta Řehková z tiskového oddělení DPP. Do provozu má být výhybka uvedena v sobotu 28. září.

„Nejprve musí proběhnout řádný zkušební provoz v reálných pražských podmínkách, pak lze uvažovat o případných dalších instalacích," uvedla Řehková. Podle jejích slov se nabízí několik míst, kde by mohla taková výhybka být. Mezi nimi je například křižovatka u Letenského tunelu nebo na Hradčanské.

Rychlá výhybka je v podstatě standardizovaná železniční výhybka upravená pro tramvajový provoz. Běžnou výhybkou musí tramvaj jet rychlostí 10 až 15 km/h. To znamená, že běžná časová ztráta při průjezdu je až 20 sekund.

Rychlou výhybku je možné projet výrazněvyšší rychlostí - například v Brně je to až 30 km/h. Výhybka u Prašného mostu je konstruována na rychlost 50 km/h, jezdit se tu ale zřejmě bude třicítkou.

„Náklady na rychlou výhybku na Prašném mostě lze považovat za srovnatelné s náklady na výhybku, která zde byla instalována v roce 1994. Vzhledem k tomu, že je instalována v rámci stavby městského okruhu a tunelu Blanka, přesné náklady neznám," uvedla mluvčí.

DPP se zároveň chystá vyměnit dvě tramvajové výhybky, které jsou vešpatném stavu. Celkem DPP eviduje na území hlavního města pět výhybek, které potřebují opravit.

„Potíže se špatnými výhybkami se daří eliminovat postupnou obměnou. Aktuálně je ve špatném stavu pět výhybek z celkových 939. Tři z uvedených pěti jsou na místech, kde probíhá provoz s cestujícími,"uvedla Řehková.

Celkově na výměnu, práce v okolí výhybky a údržbu počítá podnik s částkou zhruba tří milionů korun.

Autor: ČTK

24.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Budoucí zubaři se v Olomouci připravují na praxi pomocí špičkové stomatologické techniky
12

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Lithium na Cínovci - průzkumné vrty
2 10

Sobotka řekl Japoncům, že budeme lithiové centrum Evropy

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Karlovarský festival se blíží. Moderovat ho opět bude Marek Eben

S mezinárodním filmovým festivalem v Karlových Varech je tvář Marka Ebena spjata stejně silně jako Jiřího Bartošky, Evy Zaoralové nebo bratrů Cabanů. I letos bude oblíbený herec, skladatel a zpěvák na přehlídce plnit roli moderátora. Festival odstartuje už tento pátek. Která místa má Marek Eben ve Varech a v jejich okolí rád?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies