VYBERTE SI REGION

Drogy jsou fuj, radí dětem finalista televizní SuperStar

Praha /FOTOGALERIE/ - Nepokoušej osud. Tak zní název policejní preventivní kampaně zaměřené na starší žáky a středoškoláky, pojaté jako diskusní pořad o nástrahách života - a přesně to je i obsahem té nejdůležitější rady, kterou účastníkům setkání tlumočí velmi známá tvář.

25.11.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií
Z preventivní tour Policie ČR s finalistou soutěže Česko hledá SuperStar Michalem Hudčekem a moderátorem Josefem Kudrnou, která se týká aktuálních otázek dětí a mládeže k tématům drog, hazardu, sdílení dat prostřednictvím internetu a sociálních sítí.

Z preventivní tour Policie ČR s finalistou soutěže Česko hledá SuperStar Michalem Hudčekem a moderátorem Josefem Kudrnou, která se týká aktuálních otázek dětí a mládeže k tématům drog, hazardu, sdílení dat prostřednictvím internetu a sociálních sítí.Foto: Policie ČR

Do kampaně se totiž zapojil i finalista soutěže Česko hledá SuperStar Michal Hudček, který tentokrát objíždí republiku „v policejních službách".

Hlavní poselství, se kterým se vydal za mladičkými příznivci po boku uniforem policistek z policejního prezidia a moderátora Josefa Kudrny, je jednoznačné: při prvním setkání s drogou je třeba správně se rozhodnout. A – jedinou správnou životní volbou je razantní odmítnutí.

Vedle zneužívání návykových látek se debata točí i kolem dalších témat, která jsou mladým posluchačům blízké a zajímají je: vystupování na sociálních sítích i na internetu obecně či třeba hazard – ale stranou pozornosti nezůstávají ani úskalí kariéry mladých umělců.

Cílem kampaně je nenásilnou formou předávat posluchačům preventivní rady, připravit je na životní situace, se kterými se mohou setkat, vysvětlila policejní preventistka Zuzana Pidrmanová. Jinými slovy – jde o to mládež vtáhnout do debaty a tlumočit jí sdělení typu „nesmíš", „nemůžeš", „nedělej" takovou formou, aby to školáci přijali – a sami nereagovali záporkou „ne": nechci, neposlouchám, nezájem.

Zlomová období

„Zejména upozorňujeme na zlomová období, kdy se mladí začleňují do společnosti, hledají si nové kamarády, vstupují do nových kolektivů a budují si vztahy mezi sebou," připomněla Pidrmanová.

Velmi důležitou roli v tom hrají právě životní zkušenosti a příběhy Michala Hudčeka a jeho vyprávění. Současně se snaží zaujmout i příslušníci policie, kteří jsou pro mnohé školáky prvními skutečnými policisty, s nimiž se dospívající setkávají takto zblízka.

Snaží se zanechat jasný dojem: policie je tu pro vás, ne proti vám. A nápisy „Pomáhat a chránit" na služebních vozidlech nejsou jen slova. A hlavně: všechny problémy se dají řešit, pokud si člověk dokáže najít podporu, a z každé životní šlamastyky existuje cesta ven…

Jednou ze 14 zastávek preventivní tour ve městech po celé republice, která pokračuje až do 18. prosince, se v úterý stalo pražské policejní ředitelství; nejblíže metropoli je pak v itineráři Kladno.

Autor: Milan Holakovský

25.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Sting zazpívá jako headliner Metronomu. Prvně na festivalové stagi

Praha /HEADLINER, FESTIVAL/- Pražský Metronome Festival odtajnil první zahraniční hvězdu. V termínu 23. a 24. června zazpívá na Výstavišti Sting a doprovodí ho jeho trio. Předprodej pro některé začíná již dnes.

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies