VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dubnová revoluce v městské hromadné dopravě se dotkne stovek tisíc lidí

Praha - Jen co 6. dubna přiveze souprava metra A do nově otevřené stanice Motol první cestující, odstartuje série změn, která naprosto „přeorá" většinu jízdních řádů tramvají i linkových autobusů v Praze. Už teď by si lidé využívající pražskou MHD měli pozorně nastudovat, kam jejich spoj nově pojede a zda vůbec pojede.

20.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Změn jsou desítky a dotknou se zaručeně stovek tisíc cestujících. Některé linky se zkracují, jiné mají být odkloněny na nové trasy, další zrušeny.

Organizátor pražské MHD – společnost Ropid – po týdnech očekávání ze strany veřejnosti i radnic konečně zveřejnil pracovní návrh „velké dubnové dopravní revoluce" - ZDE.

Nyní ho mohou připomínkovat jednotlivé městské části a prostřednictvím Facebooku také samotní cestující, vysvětlil mluvčí Ropid Filip Drápal. Už teď je zřejmé, že řada z navrhovaných změn bude přinejmenším předmětem ostré diskuse. Třeba chystané omezení počtu tramvajových spojů mezi Andělem a sídlištěm Barrandov.

Expresní autobusová linka

Jiné změny budou pravděpodobně vítány. Například expresní autobusová linka, která dojede z Anděla do Dejvic skrz Strahovský tunel za rekordních deset minut.

Drápal slíbil, že Ropid bude na základě věcných připomínek ochoten ke kompromisu. Radní hlavního města pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) doplnil, že na jednání s městskými částmi má Ropid následující tři týdny.

Čtěte také: Provoz prodloužené trasy A do Motola vyjde Prahu na 313 milionů

Na začátku letošního dubna se změní trasy zhruba osmi desítek autobusových a čtrnácti tramvajových linek MHD. Například tramvaj číslo 13, která dosud jezdí na trase Náměstí Bratří Synků – Černokostelecká má být zrušena. Objeví se naopak nová tramvaj číslo 15, která v ranní dopravní špičce a pouze v pracovní dny propojí sídliště Barrandov se smíchovským nádražím.

„Připravené změny řeší kromě linek na Praze 6 také bolesti, na které upozorňovaly městské části po celé Praze. Návrh počítá například s logickým zkrácením některých autobusových linek ke stanicím metra, ale přináší i řadu zlepšení, jako například novou expresní linku Strahovským tunelem, která propojí Dejvice s Andělem na pouhých 10 minut, nebo posílení těch nejvytíženějších tramvajových úseků, například 
v Ječné nebo Seifertově ulici,“ vysvětlil náměstek primátorky pro oblast dopravy Petr Dolínek (ČSSD).

Speciální mapová aplikace

Organizátor pražské MHD – společnost Ropid – podle svého pověřeného ředitele Pavla Procházky připravil podrobný přehled o chystaných změnách včetně schémat tramvajové a autobusové dopravy - ZDE.

„Pro lepší pochopení jsme připravili také speciální mapovou aplikaci, ve které jsou zaneseny všechny tramvajové zastávky. U každé z nich najdete informaci, co se na této zastávce změní,“ upozornil Procházka. Aplikaci najdete ZDE.

Své připomínky teď mohou kromě dotčených městských částí uplatňovat také samotní cestující, a to na Facebooku, či Twitteru Pražské integrované dopravy (PID). Zde se už včera objevila celá řada kritických komentářů i konstruktivních návrhů.

Zbytečný odklon přes Mánesův most

„Líbí se mi posílení okolo Výstaviště, Seifrtky, Ječné, ale bohužel se mi nelíbí, že 22 nejezdí pod Hrad. Odklon 22 přes Mánesův most je přece zbytečný, stačilo by prohodit ve vašem návrhu 20 a 22. Dvacítka by tak jezdila přes Staroměstskou a 22 by mohla být beze změny,“ napsal například na Facebook PID Josef Chodounský.

„Nikde jsem si nevšiml avizovaného autobusového posílení v oblasti Petrovic. Naopak… Jediná linka číslo 183 spojující metro C a oblast Na Křečku – Janovská byla zpomalena a vedena oklikou. Posílení tedy vzniklo kde?“ ptá se pro změnu Radek Kaňka.

„Spojení Holešovic s centrem je stále špatné. Nešla by linka 18 poslat na Palmovku přes Karlín, linku 24 odklonit ze Strossmayerova náměstí na Vltavskou a Dělnickou na Výstaviště a linku 3 vést původní trasou přes Maniny?“ navrhl Matouš Pudil.

Náměstek Dolínek i pověřený ředitel Procházka slíbili, že připomínky městských částí i veřejnosti budou brány v potaz při finálním schvalování změn. Intenzivní diskuse má trvat následující tři týdny.

Připomínky městských částí

„Připomínky mít nepochybně budeme. Sotva se nové změny objevily v médiích, už nám začali volat lidé a stěžovat si. Ještě budeme vše projednávat, ale v každém případě je špatně, že sotva se usadily nedávné změny, přichází další reorganizace. Žádné vyhodnocení, co je v současném provozu MHD špatně, jsme nedostali,“ reagoval pro Pražský deník místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS).

„My máme pouze malý problém s rozdělením autobusové linky 294, která jezdila z nemocnice Pod Petřínem na Malostranské náměstí a propojovala to přes Staré město s Florencem. Ropid tuto linku rozdělil na dvě s tím, že jsou propojeny metrem a tuto argumentaci jsme schopni akceptovat. Žádné zásadní výhrady Praha 1 nemá,“ konstatoval starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09).

Největší změny postihnou Prahu 6. Ta s některými změnami souhlasí, s jinými rozhodně spokojena není. „Vítáme vznik rychlého autobusového spojení Dejvic s Andělem linkou 118. Zásadně však nesouhlasíme s omezením autobusových linek spojujících Břevnov s Hradčanskou a Vítězným náměstím. Požadujeme zachování četnosti a směru linek. Spuštění nových stanic metra se Břevnova netýká, není proto důvod povrchové spoje omezovat. Finální požadavky zašle městská část Ropidu po vyhodnocení připomínek od obyvatel Prahy 6,“ vzkázala zástupkyně starosty Prahy 6 pro oblast dopravy Petra Kolínská (SZ).

Čtěte také: Od dubna se v Praze výrazně změní MHD kvůli novým stanicím metra

Autor: Jakub Krupka, Matěj Ludvík

20.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies