VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hlučné vozovky? Pražanům pomůže nová asfaltová směs

Praha - Snížení hlukové zátěže až o osm decibelů už se prokázala v ulici 5. května. Brzy bude speciální směs užívána i v obytných zónách.

11.11.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Barbora Horáková

Hlučná osobní i nákladní doprava sužuje až tři čtvrtiny obyvatel hlavního města. Podle hygieniků má prokazatelně negativní dopady na zdraví lidí. Padají kvůli ní žaloby, vymýšlejí se drahá řešení v podobě protihlukových stěn, doprava se odklání tam a zase zpátky.

Bezúčelně. Například Spořilovští o tom vědí své. Nyní však se částečně blýská na lepší časy. Pomoci může speciální asfaltová směs, která dokáže snížit hlučnost až o osm decibelů.

Důkazem jsou čerstvé výsledky měření na nedávno rekonstruované ulici 5. května v úseku od Nuselského mostu po Hvězdovu ulici. Právě zde Technická správa komunikací (TSK) použila pro obnovu povrchu vozovky směs Viaphone. Podle ředitele TSK Luďka Dostála byla vyvinuta přímo pro rekonstrukce komunikací protínajících obytnou zástavbu. „TSK ji použila již při opravě povrchu vozovky ve Slezské ulici,“ upozornil Dostál. V příštím roce ji prý silničáři užijí při další etapě oprav v ulici 5. května v úseku od ulice Hvězdova po nájezd na Jižní spojku.

Co je ale nejdůležitější? „Tento nový povrch hodláme používat při kompletní rekonstrukci komunikací na dalších místech Prahy. Zejména v obytných zónách či v centru města,“ ujistil mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

Snížení hlukové zátěže soud

Nejenom obyvatelé sousedící s ulicí 5. května si oddechnou. Na hluk si totiž dlouhodobě stěžovali. Spokojen je i náměstek primátora Karel Březina. Snížení hlukové zátěže v okolí magistrály totiž loni Praze nařídil Nejvyšší soud. „Jsem rád, že se to podařilo,“ konstatoval včera Březina.

Měření v ulici 5. května pro TSK provedla specializovaná společnost Ekola. Z výsledků vyplývá, že denní hodnoty hluku v průměru poklesly zhruba o pět decibelů, v nočních hodinách dokonce o téměř osm decibelů.

„Vlivem položení nového kvalitního povrchu s dobrými akustickými vlastnostmi a vlivem dobré rovinatosti tohoto povrchu došlo k výraznému poklesu celkové ekvivalentní hladiny akustického tlaku, a to jak v denní, tak v noční době,“ stojí mimo jiné ve zprávě Ekola.

Autor: Jakub Krupka

11.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies