VYBERTE SI REGION

Hostivařská tramvajová trať: Je rekonstrukce v ohrožení?

Praha – Po hostivařské tramvajové trati od konce května neprojíždí tramvaje. Důvodem byl havarijní stav úseku, ale i plánované zmodernizování trati ve Švehlově ulici a Průběžné.

22.7.2012 3
SDÍLEJ:

Výluky. Tramvaje nahradí autobusová doprava.Foto: Ivars Gravlejs

Výluka začala platit začátkem července a dlouho očekávaná rekonstrukce měla být již v plném proudu, aby se vše stihlo do konce prázdnin. Napilno mají zatím dělníci pouze v nejkritičtějších úsecích, jako je například oblouk u tramvajové zastávky Na Padesátém.

Spor o výběrové řízení

„Vzhledem k tomu, že nastaly zásadní komplikace se zajištěním a vysoutěžením dodavatele plánované komplexní rekonstrukce, přistoupí Dopravní podnik k tomu, že tramvajovou trať mezi zastávkami Radošovická a Nádraží Hostivař znovu zprovozní vlastní kapacitou na dvě etapy," sdělil technický ředitel Dopravního podniku Praha (DPP) Jan Šurovský.

K rozsáhlé rekonstrukci a zmodernizování tramvajové trati nakonec nemusí vůbec dojít. Plánované opravě přišel totiž do cesty spor o výběrové řízení. Jedna z firem, která v soutěži neuspěla, podala námitku proti probíhajícímu výběru dodavatele.

„Plánovaná rekonstrukce se bude realizovat teprve tehdy, když bude k dispozici řádně vysoutěžený a nikým nezpochybněný zhotovitel," komentoval Šurovský.

Firma však musí být vybrána do konce prázdnin, což by ale znamenalo prodloužení výluky.

Prodlouží se výluka?

Pražský dopravce proto začíná uzavřenou trať opravovat sám. „Dopravní podnik bude například muset vlastní kapacitou zabezpečit opravu kritického úseku u zastávky Na Padesátém. Bude se jednat o rekonstrukci oblouku, který se v místě nachází. Je potřeba jej posunout, aby byl plynulý," vysvětlil Šurovský.

Opravené kritické úseky by měly být sjízdné s prvním zářijovým dnem. Dne 25. července dopravce zprovozní první etapu trati.

„Bude platit stav, který fungoval od 22. května do začátku prázdnin. Tramvajová linka 22 bude jezdit do smyčky Radošovická, linka 24 na Kubánské náměstí a autobusová náhradní doprava bude sdružena do jedné linky ze Strašnické, přes nádraží Strašnice do Hostivaře," doplnil technický ředitel.

Přehled červencových a srpnových výluk

- Uzavřená stanice Národní třída: potrvá do června roku 2014, linka B stanicí pouze projíždí.

- Rekonstrukce křižovatky Flora a oprava vodovodu v Korunní: po dobu výluky, jež skončí 8. srpna, jsou zrušeny tramvajové zastávky Šumavská, Vinohradská vodárna, Perunova, Orionka, Flora, Olšanské hřbitovy (ve směru Želivského) a Čechovo náměstí (v Minské ulici). Je zajištěná náhradní autobusová linka X-11.

- Oprava tramvajové trati na křižovatce Modřanské a Údolní ulice a oprava tramvajové smyčky Nádraží Braník: během rekonstrukce je zrušena zastávka Nádraží Braník. Provoz se sem vrátí 25. července.

- Rekonstrukce tramvajové trati na Letenském náměstí a v ulici Milady Horákové: tramvaje nezastavují v zastávkách Sparta a Letenské náměstí. Výluka potrvá do půlnoci 1. září.

- Oprava části tramvajové křižovatky Dělnická a rekonstrukce tramvajové trati v Dělnické ulici: začne 25. července a potrvá do půlnoci 1. září. Zrušeny budou zastávky Maniny, Libeňský most, Palmovka (ve směru Libeňský most) a Přístav Holešovice (ve směru Nádraží Holešovice).

Autor: Barbora Kabátová

22.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Vladimír Putin
3

Moskva čeká brzký telefonát Trump-Putin

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies