VYBERTE SI REGION

Hujová: Budoucnost žižkovského nádraží je stále nejasná

Praha - Budoucnost památkově chráněného Nákladového nádraží Žižkov je stále nejasná. Starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09) proto v průběhu následujících dnů dopisem osloví České dráhy a ministerstvo kultury. Chce vědět, co hodlají s budovou dělat. Možnosti radnice jsou totiž omezené, řekla dnes novinářům Hujová.

1.8.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Kolem osudu funkcionalistické budovy se vedou bouřlivé diskuse už řadu let. Zástupci majitele, developera a radnice před více než rokem podepsali memorandum, v němž se dohodli na budoucím kulturním využití památkově chráněného objektu. Přestavba rozlehlé nádražní budovy na společenské a kulturní centrum by ale vyšla na zhruba dvě miliardy korun.

Od podpisu memoranda ale podle starostky nikdo nepřešel od slov k činům. „Radnice nemůže suplovat činnost státu," uvedla Hujová. Do konce roku by podle ní městská část měla rozhodnout, jak naloží s podanou žádostí o změnu územního plánu, která počítá se zástavbou nádraží a mimo jiné s vybudováním tramvajové tratě a silnice.

Kdo rekonstrukci zaplatí?

Společnost Žižkov Station Development, která vznikla spojením Českých drah a firmy Sekyra Group, plánuje v blízkosti nádraží mohutnou výstavbu. Investor chtěl původně nádraží zbourat. Proti se ale postavila část odborné i laické veřejnosti. Ministerstvo kultury nakonec rozhodlo, že nádraží, které stojí na rozsáhlých nevyužívaných pozemcích, musí být zachováno. Původní plány na výstavbu nové městské čtvrti i nadále trvají. Nádraží se stane jejím centrem.

Otazníky ale dál visí nad tím, kdo případné převzetí a rekonstrukci nádraží zaplatí. Radnice a některé neziskové organizace usilují o to, aby se budova stala centrem kulturního vyžití. Ve hře zůstává už dříve diskutované umístění Národního filmového ústavu (NFÚ). V posledních měsících zájem projevila i Státní tiskárna cenin. Podle starostky ale tiskárna od záměru nakonec ustoupila. Prostory nejsou pro provoz vhodné.

Stavba z 30. let 20. století patřila podle odborníků k nejmodernějším svého druhu v Evropě jak z hlediska technologie, tak z hlediska architektury.

Čtěte také: Přestavba žižkovského nádraží by vyšla na dvě miliardy

Autor: ČTK

1.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

předseda představenstva OSA Roman Strejček
7

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies