VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hujová: Budoucnost žižkovského nádraží je stále nejasná

Praha - Budoucnost památkově chráněného Nákladového nádraží Žižkov je stále nejasná. Starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09) proto v průběhu následujících dnů dopisem osloví České dráhy a ministerstvo kultury. Chce vědět, co hodlají s budovou dělat. Možnosti radnice jsou totiž omezené, řekla dnes novinářům Hujová.

1.8.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Kolem osudu funkcionalistické budovy se vedou bouřlivé diskuse už řadu let. Zástupci majitele, developera a radnice před více než rokem podepsali memorandum, v němž se dohodli na budoucím kulturním využití památkově chráněného objektu. Přestavba rozlehlé nádražní budovy na společenské a kulturní centrum by ale vyšla na zhruba dvě miliardy korun.

Od podpisu memoranda ale podle starostky nikdo nepřešel od slov k činům. „Radnice nemůže suplovat činnost státu," uvedla Hujová. Do konce roku by podle ní městská část měla rozhodnout, jak naloží s podanou žádostí o změnu územního plánu, která počítá se zástavbou nádraží a mimo jiné s vybudováním tramvajové tratě a silnice.

Kdo rekonstrukci zaplatí?

Společnost Žižkov Station Development, která vznikla spojením Českých drah a firmy Sekyra Group, plánuje v blízkosti nádraží mohutnou výstavbu. Investor chtěl původně nádraží zbourat. Proti se ale postavila část odborné i laické veřejnosti. Ministerstvo kultury nakonec rozhodlo, že nádraží, které stojí na rozsáhlých nevyužívaných pozemcích, musí být zachováno. Původní plány na výstavbu nové městské čtvrti i nadále trvají. Nádraží se stane jejím centrem.

Otazníky ale dál visí nad tím, kdo případné převzetí a rekonstrukci nádraží zaplatí. Radnice a některé neziskové organizace usilují o to, aby se budova stala centrem kulturního vyžití. Ve hře zůstává už dříve diskutované umístění Národního filmového ústavu (NFÚ). V posledních měsících zájem projevila i Státní tiskárna cenin. Podle starostky ale tiskárna od záměru nakonec ustoupila. Prostory nejsou pro provoz vhodné.

Stavba z 30. let 20. století patřila podle odborníků k nejmodernějším svého druhu v Evropě jak z hlediska technologie, tak z hlediska architektury.

Čtěte také: Přestavba žižkovského nádraží by vyšla na dvě miliardy

Autor: ČTK

1.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies