Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hujová: Budoucnost žižkovského nádraží je stále nejasná

Praha - Budoucnost památkově chráněného Nákladového nádraží Žižkov je stále nejasná. Starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09) proto v průběhu následujících dnů dopisem osloví České dráhy a ministerstvo kultury. Chce vědět, co hodlají s budovou dělat. Možnosti radnice jsou totiž omezené, řekla dnes novinářům Hujová.

1.8.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Kolem osudu funkcionalistické budovy se vedou bouřlivé diskuse už řadu let. Zástupci majitele, developera a radnice před více než rokem podepsali memorandum, v němž se dohodli na budoucím kulturním využití památkově chráněného objektu. Přestavba rozlehlé nádražní budovy na společenské a kulturní centrum by ale vyšla na zhruba dvě miliardy korun.

Od podpisu memoranda ale podle starostky nikdo nepřešel od slov k činům. „Radnice nemůže suplovat činnost státu," uvedla Hujová. Do konce roku by podle ní městská část měla rozhodnout, jak naloží s podanou žádostí o změnu územního plánu, která počítá se zástavbou nádraží a mimo jiné s vybudováním tramvajové tratě a silnice.

Kdo rekonstrukci zaplatí?

Společnost Žižkov Station Development, která vznikla spojením Českých drah a firmy Sekyra Group, plánuje v blízkosti nádraží mohutnou výstavbu. Investor chtěl původně nádraží zbourat. Proti se ale postavila část odborné i laické veřejnosti. Ministerstvo kultury nakonec rozhodlo, že nádraží, které stojí na rozsáhlých nevyužívaných pozemcích, musí být zachováno. Původní plány na výstavbu nové městské čtvrti i nadále trvají. Nádraží se stane jejím centrem.

Otazníky ale dál visí nad tím, kdo případné převzetí a rekonstrukci nádraží zaplatí. Radnice a některé neziskové organizace usilují o to, aby se budova stala centrem kulturního vyžití. Ve hře zůstává už dříve diskutované umístění Národního filmového ústavu (NFÚ). V posledních měsících zájem projevila i Státní tiskárna cenin. Podle starostky ale tiskárna od záměru nakonec ustoupila. Prostory nejsou pro provoz vhodné.

Stavba z 30. let 20. století patřila podle odborníků k nejmodernějším svého druhu v Evropě jak z hlediska technologie, tak z hlediska architektury.

Čtěte také: Přestavba žižkovského nádraží by vyšla na dvě miliardy

Autor: ČTK

1.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Karolína Plíšková na Roland Garros.
20

Soupeřky rozhodly: Plíšková bude jedničkou i při US Open

Desetisíce obyvatel Hongkongu vyšly do ulic
1 4

Tisíce lidí v Hongkongu vyšly do ulic kvůli zatčení trojice aktivistů

Pláčete nad červivým ovocem? Odvezte ho do palírny

Červivé ovoce zavařovat nebudete, ale byla by škoda ho vyhodit. Může z něho být totiž dobrá pálenka. V článku vám nastíníme stručný postup, jak plody na pálení připravit.

Nabarvené ptáče je dřina. Musí se dělat srdcem

/REPORTÁŽ/ Letní požár obilného lánu za Konstantinovými Lázněmi vyhlížel jako scéna z filmu. Do adaptace knihy Nabarvené ptáče by sedl jako ulitý. Šlo ale o přírodní divadlo. Režisér Václav Marhoul ten den točil vizuálně krotší záběry. „Kozácký nájezd je teprve před námi,“ shrnul lakonicky.

K ochraně rysů v Evropě se spojí šest zemí včetně Česka

Tři evropské rysí populace včetně té na Šumavě budou v následujících třech letech sledovat odborníci ze šesti zemí, kteří vytvoří strategii pro mezinárodní ochranu tohoto silně ohroženého druhu. Projekt s názvem 3Lynx připravilo ministerstvo životního prostředí a bude stát asi 2,3 milionu eur, největší část půjde z evropských peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení