VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hujová: Budoucnost žižkovského nádraží je stále nejasná

Praha - Budoucnost památkově chráněného Nákladového nádraží Žižkov je stále nejasná. Starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09) proto v průběhu následujících dnů dopisem osloví České dráhy a ministerstvo kultury. Chce vědět, co hodlají s budovou dělat. Možnosti radnice jsou totiž omezené, řekla dnes novinářům Hujová.

1.8.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Kolem osudu funkcionalistické budovy se vedou bouřlivé diskuse už řadu let. Zástupci majitele, developera a radnice před více než rokem podepsali memorandum, v němž se dohodli na budoucím kulturním využití památkově chráněného objektu. Přestavba rozlehlé nádražní budovy na společenské a kulturní centrum by ale vyšla na zhruba dvě miliardy korun.

Od podpisu memoranda ale podle starostky nikdo nepřešel od slov k činům. „Radnice nemůže suplovat činnost státu," uvedla Hujová. Do konce roku by podle ní městská část měla rozhodnout, jak naloží s podanou žádostí o změnu územního plánu, která počítá se zástavbou nádraží a mimo jiné s vybudováním tramvajové tratě a silnice.

Kdo rekonstrukci zaplatí?

Společnost Žižkov Station Development, která vznikla spojením Českých drah a firmy Sekyra Group, plánuje v blízkosti nádraží mohutnou výstavbu. Investor chtěl původně nádraží zbourat. Proti se ale postavila část odborné i laické veřejnosti. Ministerstvo kultury nakonec rozhodlo, že nádraží, které stojí na rozsáhlých nevyužívaných pozemcích, musí být zachováno. Původní plány na výstavbu nové městské čtvrti i nadále trvají. Nádraží se stane jejím centrem.

Otazníky ale dál visí nad tím, kdo případné převzetí a rekonstrukci nádraží zaplatí. Radnice a některé neziskové organizace usilují o to, aby se budova stala centrem kulturního vyžití. Ve hře zůstává už dříve diskutované umístění Národního filmového ústavu (NFÚ). V posledních měsících zájem projevila i Státní tiskárna cenin. Podle starostky ale tiskárna od záměru nakonec ustoupila. Prostory nejsou pro provoz vhodné.

Stavba z 30. let 20. století patřila podle odborníků k nejmodernějším svého druhu v Evropě jak z hlediska technologie, tak z hlediska architektury.

Čtěte také: Přestavba žižkovského nádraží by vyšla na dvě miliardy

Autor: ČTK

1.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
26 18

Babiš pro svou vizi marně hledá politické spojence

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

AKTUALIZOVÁNO

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromy dopravu i zabíjely

Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišel i jeden člověk.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Atentátník z Champs-Élysées měl celý arzenál zbraní, chtěl válčit za IS

/VIDEO/ Adam Djaziri, pachatel pondělního neúspěšného útoku autem na policejní dodávku na známém bulváru Champs-Élysées, se chystal přidat k bojovníkům Islámskému státu. Podle pařížského prokurátora Francoise Molinse také slíbil věrnost vůdci tomuto teroristického hnutí Abú Bakrovi Bagdádímu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies