Firma IDS se měla podle interního auditu DPP dopustit několika pochybení. DPP firmě vyčítá například nedostatečný počet pracovníků dozoru, porušení mlčenlivosti nebo zdržení přeložek inženýrských sítí. Zároveň prý dopravce nebyl informován o vícepracích.

To IDS odmítá, DPP byl prý o všem informován a IDS žádné vícepráce sám od sebe neobjednával. „IDS žádné veřejné zakázky ani vícepráce zadávat nemůže. DPP byl o všem informován a vše schválil," řekl výkonný ředitel firmy Pavel Kočiš.

Vícepráce měly údajně stavbu prodražit zhruba o devět miliard korun. Ani to se podle IDS ale nezakládá na pravdě. Vícepráce jsou prý pět miliard korun, avšak takzvané méněpráce jsou 4,6 miliardy, takže stavba metra A je podle IDS proti plánu dražší „pouze" zhruba o 0,5 miliardy Kč.

Trestní oznámení

Právní zástupce IDS Marek Nespala uvedl, že podal trestní oznámení na odboráře DPP a zastupitele Prahy 2 Pulce, který na firmu v září podal trestní oznámení. Podle Nespaly jde o „kriminalizaci na základě zjevných nepravd".

Podle auditu DPP zadal IDS některé práce bez řádného zadávacího řízení. To se snažil dodatečně napravit až ve chvíli, kdy již všechny práce v řádu desítek milionů korun byly dokončeny. Tím by byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Vícepráce přitom neměly být v původní zadávací dokumentaci, kterou dopravní podnik odsouhlasil.

Hrozí prý zkrácení dotace

Postup IDS také údajně může mít vliv na dotaci poskytovanou z fondů Evropské unie, která by podle auditorů mohla být zkrácena až o desítky procent. Také to IDS odmítla, nepochybila prý ona, ale DPP v zadávací dokumentaci.

Společnost se rovněž ohradila proti střetu zájmů, kterého se údajně měli dopustit radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09) a exposlanec František Laudát (TOP 09). Pařízek byl zaměstnancem IDS, Laudát poradcem IDS. V Pařízkově případě šlo o souběh funkcí pouhé tři měsíce, v jejichž průběhu se Pařízek zdržel jakéhokoliv hlasování v souvislosti s IDS, uvedli zástupci firmy. Laudát zase „z titulu svých politických funkcí nemohl cokoliv, co se týká pražských staveb, jakkoliv ovlivnit," napsali ve svém prohlášení.

Podle Aktuálně.cz se začali o stavbu zajímat kriminalisté mimo jiné v souvislosti s incidentem na dálnici D11, který se stal předminulý pátek. Tehdy se prý šedý vůz značky Škoda Octavia nečitelné registrační značky snažil vytlačit z dálnice auto šéfa interního auditu pražského dopravního podniku Lukáše Wagenknechta.

Prodloužení trasy metra A má být hotové příští rok

Stavba prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola by měla být dokončena příští rok. Stát by měla zhruba 22,5 miliardy korun, přibližně 7,5 miliardy by měla Praha získat z evropských fondů. Úsek je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.