VYBERTE SI REGION

IPR: metro D musí vést na náměstí Republiky, Žižkovu stačí tramvaje

Praha - Plánovaná linka pražského metra D nemá ve své druhé fázi vést přímo na Žižkov, ale z náměstí Míru přes hlavní nádraží na náměstí Republiky. Vyplývá to z analýzy, kterou vytvořil Institut plánování a rozvoje (IPR). Důvodem je lepší využitelnost trasy D při vedení na náměstí Republiky, navíc Žižkov podle dokumentu lépe dopravně obslouží tramvaje.

10.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

Novou trasu chystá město řadu let, kdy ale vznikne a v jaké variantě, není jasné. V první fázi se má stavět mezi Písnicí a Pankráci.

„Ze sledovaných variant rozbory jednoznačně ukazují na nevhodnost směřování metra D… na Žižkov. Jednoznačně nejlépe vychází zavedení trasy do centra a obsloužení hlavního nádraží… a dále provázání déčka s trasou B prostřednictvím stanice na náměstí Republiky," píše se v materiálu.

IPR porovnal několik variant trasy, mezi nimi vedení z náměstí Míru na Žižkov, ukončení trasy na náměstí Republiky, další pak počítá s úvratí z náměstí Republiky na Žižkov a poslední s obloukem z náměstí Republiky přes Karlín na Žižkov. Nejlépe z posouzení vyšla druhá varianta.

Proti vedení metra přímo na Žižkov hovoří například propočty, kdy by jako spádový dopravní prostředek vozilo z Žižkova do centra asi 33 tisíc cestujících denně. U ostatních tras je to přes 100 tisíc lidí – například trasa C jich ve směru z Hájů převeze až 274 tisíc, trasa B od Zličína přes 200 tisíc a až trojnásobek cestujících veze od obou konečných i trasa A.

Rychlejší a výhodnější napojení do centra

„Provedené analýzy prokazují, že plánovat metro na Žižkov není nezbytné ani jinak dopravně opodstatněné," tvrdí dokument. Kvalitní dopravu jsou prý schopny zvládnout tramvaje, a to i v případě další bytové výstavby na Žižkově. „Tramvaje na rozdíl od metra ve všech variantách nabízejí rychlejší a výhodnější přímé napojení do centra," píše se v materiálu.

Jako první se má začít stavět část z Depo Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Podle IPR je ale nutné, aby se stavěl úsek přes hlavní nádraží na náměstí Republiky, a to souběžně s částí z Pankráce na Vinohrady – teprve ve chvíli, kdy lidé nebudou muset na Pankráci přestupovat na přetíženou trasu C, tak jí trasa D ulehčí.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků. Radní nedávno rozhodli, že na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.

Čtěte také: Nové stanice metra A od otevření využilo 33,5 milionu lidí

Autor: ČTK

10.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies