VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jezdci na vozíkách segway mohou i přes zákaz dál jezdit po Praze

Praha - Hlavní město zatím nemá vyrobenu a nainstalovánu ani jednu značku, která vymezí lokality, kam nesmějí jezdci na elektrických vozítkách segway. Mluvčí magistrátu Vít Hofman v pátek řekl, že první zákazy by se v centru metropole měly objevit 1. září. Do té doby se podle mluvčí strážníků Ireny Seifertové mohou jezdci na vozíkách dál po Praze beztrestně pohybovat. Strážníci jim pokutu udělit nemohou. Zákaz, který schválilo vedení Prahy, přitom platí od středy.

5.8.2016
SDÍLEJ:

Dvojkolová vozítka Segway v centru Prahy. Ilustrační foto.Foto: Archiv VLP

Po řadě stížností na provoz vozítek přistoupilo vedení města k zákazu, který se týká pražské památkové rezervace, celé Prahy 1, části Vinohrad, Žižkova, Prahy 4 a Smíchova, území Libně, Holešovic a Letné. Zákaz je platný. Podle mluvčí městské policie ovšem není vymahatelný.

„Teprve poté, co budou místa řádně označena, budou moci strážníci jezdcům na seqwayích za porušení tohoto zákazu uložit domluvu, nebo blokovou pokutu, a to až do výše 2000 korun," uvedla. „Do té doby se po metropoli mohou volně pohybovat," doplnila.

TSK nedostala od magistrátu pokyn

„Zatím jsme nedostali od magistrátu a radnic příslušný pokyn. Instalaci značek jsme tedy nezahájili. Značky ještě nemáme ani vyrobené," uvedla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. TSK má pro takové případy smlouvy se specializovanými firmami, které vše zajistí. Jak dlouho bude výroba a instalace trvat, odhadnout neuměla.

Městská policie bude podle magistrátu do té doby turisty informovat, že se dopouštějí přestupku. Lidem, kteří jsou v Praze na návštěvě většinou jen na několik dní, bude mimo jiné rozdávat cizojazyčné brožury, řekl Hofman.

Strážníci nemohou udělit pokuty 

„Strážníci jsou v tuto chvíli oprávněni řešit pouze přestupky, kdy jezdci překračují rychlost, která má být srovnatelná s rychlostí chůze, nebo při nedodržování jízdy jednotlivě za sebou na silnicích, případně za ohrožování chodců," uvedla Seiferová.

Zákaz Praze umožnila změna zákona o silniční dopravě, která definovala, co to je segway. Do té doby zákon na dvoukolová elektrická vozítka pohlížel jako na chodce. Na provoz vozítek, která si na cesty po památkách půjčují většinou turisté, si dlouhodobě stěžovali občané a radnice Prahy 1.

Pražská památková rezervace pokrývá celou Prahu 1 a část Prahy 2. Do památkové rezervace patří okrajově i části Prahy 4, Prahy 5, Prahy 6, Prahy 7 a Prahy 8. V Praze 6 ale na žádost radnice zákaz platit nebude.

Čtěte také: Nařízení o zákazu segwayů v Praze vstupuje v platnost

Autor: ČTK

5.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies