VYBERTE SI REGION

Jsou všechny tramvajové ostrůvky v Praze bezpečné?

Praha - Na mnoha místech v Praze jsou tramvajové ostrůvky příliš úzké a nechráněné proti vysokému provozu. To jsou nejčastější námitky občanů, kteří se iniciativně dotazují městských částí a dopravců na možné změny, které by cestujícím městskou hromadnou dopravou vyšly vstříc.

26.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

„Pro bezpečný nástup lidí do vozu je přínosné mít nástupní hranu zvýšenou a co nejblíže vozidlu, aby výškový rozdíl a mezera mezi vozidlem a nástupní plochou byla co nejmenší. Dále je třeba hledět na omezení rizika kolize nastupujících a vystupujících s ostatní dopravou, a to zejména při nástupu z vozovky," popisuje bezpečnostní doporučení mluvčí Dopravního podniku hl. města Prahy Aneta Řehková. Bohužel ne všechna místa takto precizně a přitom jednoduše popsaná pravidla nástupu do vozu splňují.

V minulosti si občané Prahy stěžovali například na bezpečnost ostrůvků v ulici Evropská na Praze 6, popřípadě na zastávce Pražská tržnice na Praze 7, kde nejsou žádná bezpečnostní a povětrnostní opatření. Rychlost projíždějících automobilů je přitom pro chodce nebezpečná. „Když jde proti mně člověk z tržnice se dvěma taškami v obou rukou, tak se mu jednoduše nevyhnu a musím vkročit do vozovky," říká Michal Janda, který nemá řidičský průkaz a pohybuje se v oblasti svého bydliště tramvají číslo 25 denně.

Nedostupnost vadí handicapovaným

Na nedostupnost tramvajových zastávek upozorňují také nevidomí nebo handicapovaní občané, pro které je zdolávání zvýšeného terénu, navíc přes pruh vozovky a jejího provozu, svízelné. Pražský dopravní podnik v tomto ohledu spolupracuje s Pražskou organizací vozíčkářů. Společně připravili novou verzi vyhledávače, kde mohou lidé najít databázi tramvajových zastávek, na kterých jsou podrobné informace o bezbariérové přístupnosti, například výška nástupní hrany nebo sklon plošiny při sklopení. Konkrétní námitky, mnohé z roku 2011, však prozatím nebyly vyřešeny,

Podle výsledků ankety Pražského deníku vyhovuje nejlépe cestujícím řešení zastávky způsobem takzvaného „vídeňského chodníčku", tedy zvýšenou vozovkou. Takto bylo v létě 2012 rekonstruováno například Letenské náměstí na Praze 7. „Jednak řidiči automobilů zpomalí už jen proto, že se jim mění vozovka, a za druhé je to řešení vstřícné vůči lidem s nižší pohyblivostí," kvituje změnu Alena Malá z Bubenče.

Autor: Kateřina Chvátalová

26.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Na Kladensku se zřítilo auto ze třicetimetrového srázu

Kladensko - Kuriozní dopravní nehoda se stala v pondělí po poledni v lesním porostu mezi obcemi Svárov a Podkozí. Auto zde vyjelo ze silnice a mezi stromy se řítilo dlouhým srázem dolů na spodní vozovku pod serpentinou. Vozidlo skončilo pod kopcem na spodní vozovce převrácené na střechu. Starší řidič utrpěl zranění a byl převezen do pražské nemocnice. 

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

K soudu s Čechem v Súdánu přišli i zástupci ambasády EU

Chartúm/Praha - Dnešní soudní stání v Chartúmu s českým misionářem Petrem Jaškem přišli sledovat i zástupci ambasády Evropské unie. Sdělila to česká velvyslankyně v Káhiře Veronika Kuchyňová Šmigolová, jejíž úřad má působnost také pro Súdán. Jašek čelí v africké zemi obvinění z protistátní činnosti a v minulosti se jej zastal Evropský parlament.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies