VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jsou všechny tramvajové ostrůvky v Praze bezpečné?

Praha - Na mnoha místech v Praze jsou tramvajové ostrůvky příliš úzké a nechráněné proti vysokému provozu. To jsou nejčastější námitky občanů, kteří se iniciativně dotazují městských částí a dopravců na možné změny, které by cestujícím městskou hromadnou dopravou vyšly vstříc.

26.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

„Pro bezpečný nástup lidí do vozu je přínosné mít nástupní hranu zvýšenou a co nejblíže vozidlu, aby výškový rozdíl a mezera mezi vozidlem a nástupní plochou byla co nejmenší. Dále je třeba hledět na omezení rizika kolize nastupujících a vystupujících s ostatní dopravou, a to zejména při nástupu z vozovky," popisuje bezpečnostní doporučení mluvčí Dopravního podniku hl. města Prahy Aneta Řehková. Bohužel ne všechna místa takto precizně a přitom jednoduše popsaná pravidla nástupu do vozu splňují.

V minulosti si občané Prahy stěžovali například na bezpečnost ostrůvků v ulici Evropská na Praze 6, popřípadě na zastávce Pražská tržnice na Praze 7, kde nejsou žádná bezpečnostní a povětrnostní opatření. Rychlost projíždějících automobilů je přitom pro chodce nebezpečná. „Když jde proti mně člověk z tržnice se dvěma taškami v obou rukou, tak se mu jednoduše nevyhnu a musím vkročit do vozovky," říká Michal Janda, který nemá řidičský průkaz a pohybuje se v oblasti svého bydliště tramvají číslo 25 denně.

Nedostupnost vadí handicapovaným

Na nedostupnost tramvajových zastávek upozorňují také nevidomí nebo handicapovaní občané, pro které je zdolávání zvýšeného terénu, navíc přes pruh vozovky a jejího provozu, svízelné. Pražský dopravní podnik v tomto ohledu spolupracuje s Pražskou organizací vozíčkářů. Společně připravili novou verzi vyhledávače, kde mohou lidé najít databázi tramvajových zastávek, na kterých jsou podrobné informace o bezbariérové přístupnosti, například výška nástupní hrany nebo sklon plošiny při sklopení. Konkrétní námitky, mnohé z roku 2011, však prozatím nebyly vyřešeny,

Podle výsledků ankety Pražského deníku vyhovuje nejlépe cestujícím řešení zastávky způsobem takzvaného „vídeňského chodníčku", tedy zvýšenou vozovkou. Takto bylo v létě 2012 rekonstruováno například Letenské náměstí na Praze 7. „Jednak řidiči automobilů zpomalí už jen proto, že se jim mění vozovka, a za druhé je to řešení vstřícné vůči lidem s nižší pohyblivostí," kvituje změnu Alena Malá z Bubenče.

Autor: Kateřina Chvátalová

26.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
31 12

Sobotka počká na Babišovo vysvětlení do konce dubna, pak rozhodne

Protesty ve Skopji skončily násilím
1

V makedonském parlamentu došlo k bitce, zraněno bylo minimálně deset lidí

Česká reprezentace na úvod porazila Finsko

Vítězstvím 3:2 nad Finskem vstoupili čeští hokejisté do závěrečného turnaje Euro Hockey Tour, kterým jsou Carlson Hockey Games v Českých Budějovicích. Druhý zápas odehraje náš národní tým v sobotu proti Švédsku (17).

Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Dalíkem kvůli právní kvalifikaci

Nejvyšší soud zrušil odsuzující verdikt nad lobbistou Markem Dalíkem poté, co vyhověl jeho dovolání i dovolání šéfa žalobců Pavla Zemana. Případ vrátil pražskému vrchnímu soudu, který Dalíka poslal na čtyři roky do vězení za pokus o podvod. Odvolací soud bude muset znovu přezkoumat právní kvalifikaci, na jejímž základě byl odsouzen. Oznámil to předseda trestního kolegia NS František Púry. Podle něj může soud trest zmírnit, ponechat stejný i zpřísnit.

Policie zatkla ve vládní čtvrti v Londýně muže ozbrojeného noži

V britské vládní čtvrti v Londýně došlo ve čtvrtek 27. dubna k incidentu, při němž policie zadržela muže, jenž byl ozbrojen dvěma noži. Informovala o tom BBC. 

Jihokorejci chtějí stavět Dukovany. Nezdržujeme a nezdražujeme, slibují

Tři roky poté, co ČEZ zrušil tendr na dostavbu Temelína, začíná jaderný maraton nanovo. Zatím jen opatrně a zdvořilostním představováním. Bitva o jednu z největších zakázek v dějinách ČR ale bude možná ještě ostřejší než minule.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies