Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jsou všechny tramvajové ostrůvky v Praze bezpečné?

Praha - Na mnoha místech v Praze jsou tramvajové ostrůvky příliš úzké a nechráněné proti vysokému provozu. To jsou nejčastější námitky občanů, kteří se iniciativně dotazují městských částí a dopravců na možné změny, které by cestujícím městskou hromadnou dopravou vyšly vstříc.

26.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

„Pro bezpečný nástup lidí do vozu je přínosné mít nástupní hranu zvýšenou a co nejblíže vozidlu, aby výškový rozdíl a mezera mezi vozidlem a nástupní plochou byla co nejmenší. Dále je třeba hledět na omezení rizika kolize nastupujících a vystupujících s ostatní dopravou, a to zejména při nástupu z vozovky," popisuje bezpečnostní doporučení mluvčí Dopravního podniku hl. města Prahy Aneta Řehková. Bohužel ne všechna místa takto precizně a přitom jednoduše popsaná pravidla nástupu do vozu splňují.

V minulosti si občané Prahy stěžovali například na bezpečnost ostrůvků v ulici Evropská na Praze 6, popřípadě na zastávce Pražská tržnice na Praze 7, kde nejsou žádná bezpečnostní a povětrnostní opatření. Rychlost projíždějících automobilů je přitom pro chodce nebezpečná. „Když jde proti mně člověk z tržnice se dvěma taškami v obou rukou, tak se mu jednoduše nevyhnu a musím vkročit do vozovky," říká Michal Janda, který nemá řidičský průkaz a pohybuje se v oblasti svého bydliště tramvají číslo 25 denně.

Nedostupnost vadí handicapovaným

Na nedostupnost tramvajových zastávek upozorňují také nevidomí nebo handicapovaní občané, pro které je zdolávání zvýšeného terénu, navíc přes pruh vozovky a jejího provozu, svízelné. Pražský dopravní podnik v tomto ohledu spolupracuje s Pražskou organizací vozíčkářů. Společně připravili novou verzi vyhledávače, kde mohou lidé najít databázi tramvajových zastávek, na kterých jsou podrobné informace o bezbariérové přístupnosti, například výška nástupní hrany nebo sklon plošiny při sklopení. Konkrétní námitky, mnohé z roku 2011, však prozatím nebyly vyřešeny,

Podle výsledků ankety Pražského deníku vyhovuje nejlépe cestujícím řešení zastávky způsobem takzvaného „vídeňského chodníčku", tedy zvýšenou vozovkou. Takto bylo v létě 2012 rekonstruováno například Letenské náměstí na Praze 7. „Jednak řidiči automobilů zpomalí už jen proto, že se jim mění vozovka, a za druhé je to řešení vstřícné vůči lidem s nižší pohyblivostí," kvituje změnu Alena Malá z Bubenče.

Autor: Kateřina Chvátalová

26.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
"Obyčejná" nehoda na obchvatu Holic mohla skončit zraněním záchranáře. Řidič si totiž místo volantu hleděl telefonu.
1

Záchranář uskakoval před autem. Řidič si fotil nehodu

Schůze Poslanecké sněmovny, která se 16. října v Praze sešla kvůli memorandu o těžbě lithia
AKTUALIZOVÁNO
56 4

Kauza lithium: Poslanci schválili návrh KSČM o zneplatnění memoranda

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

Zjistěte během několika málo vteřin, co nejdůležitějšího přinesl dnešní den.

Hrozí odvolání Trumpa? Prohra republikánů může znamenat prezidentův konec

V okolí Bílého domu se již delší dobu šeptá o tom, že pokud ve volbách do Sněmovny reprezentantů v příštím roce republikáni nezískají většinu, mohl by to být konec amerického prezidenta Donalda Trumpa. Mohlo by totiž snadno projít jeho odvolání, které Demokraté navrhují. Trump podle amerických médií místo podpory kampaně republikánů svou stranu rozvrací.  

Španělsko zatýká strůjce katalánského referenda. Do vazby jdou dva separatisté

Španělské úřady dnes zatkly dva z hlavních strůjců katalánského referenda. Jordi Sánchez, který stál v čele separatistické strany Katalánské národní shromáždění (ANC), a Jordi Cuixart vůdce organizace Omnium Cultural, byli dnes zatčeni. Důvodem jejich vazby má být pobuřování. Informoval o tom server BBC.

Irácké vojsko vtrhlo do Kirkúku, nezávislost Kurdistánu je ohrožena

Irácké vládní jednotky dnes vstoupily do města Kirkúk ovládaném Kurdy. Stalo se tak tři týdny poté, co území na severu Iráku vyhlásilo kontroverzní referendum o nezávislosti. Z města uprchly tisíce lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení