Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jsou všechny tramvajové ostrůvky v Praze bezpečné?

Praha - Na mnoha místech v Praze jsou tramvajové ostrůvky příliš úzké a nechráněné proti vysokému provozu. To jsou nejčastější námitky občanů, kteří se iniciativně dotazují městských částí a dopravců na možné změny, které by cestujícím městskou hromadnou dopravou vyšly vstříc.

26.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

„Pro bezpečný nástup lidí do vozu je přínosné mít nástupní hranu zvýšenou a co nejblíže vozidlu, aby výškový rozdíl a mezera mezi vozidlem a nástupní plochou byla co nejmenší. Dále je třeba hledět na omezení rizika kolize nastupujících a vystupujících s ostatní dopravou, a to zejména při nástupu z vozovky," popisuje bezpečnostní doporučení mluvčí Dopravního podniku hl. města Prahy Aneta Řehková. Bohužel ne všechna místa takto precizně a přitom jednoduše popsaná pravidla nástupu do vozu splňují.

V minulosti si občané Prahy stěžovali například na bezpečnost ostrůvků v ulici Evropská na Praze 6, popřípadě na zastávce Pražská tržnice na Praze 7, kde nejsou žádná bezpečnostní a povětrnostní opatření. Rychlost projíždějících automobilů je přitom pro chodce nebezpečná. „Když jde proti mně člověk z tržnice se dvěma taškami v obou rukou, tak se mu jednoduše nevyhnu a musím vkročit do vozovky," říká Michal Janda, který nemá řidičský průkaz a pohybuje se v oblasti svého bydliště tramvají číslo 25 denně.

Nedostupnost vadí handicapovaným

Na nedostupnost tramvajových zastávek upozorňují také nevidomí nebo handicapovaní občané, pro které je zdolávání zvýšeného terénu, navíc přes pruh vozovky a jejího provozu, svízelné. Pražský dopravní podnik v tomto ohledu spolupracuje s Pražskou organizací vozíčkářů. Společně připravili novou verzi vyhledávače, kde mohou lidé najít databázi tramvajových zastávek, na kterých jsou podrobné informace o bezbariérové přístupnosti, například výška nástupní hrany nebo sklon plošiny při sklopení. Konkrétní námitky, mnohé z roku 2011, však prozatím nebyly vyřešeny,

Podle výsledků ankety Pražského deníku vyhovuje nejlépe cestujícím řešení zastávky způsobem takzvaného „vídeňského chodníčku", tedy zvýšenou vozovkou. Takto bylo v létě 2012 rekonstruováno například Letenské náměstí na Praze 7. „Jednak řidiči automobilů zpomalí už jen proto, že se jim mění vozovka, a za druhé je to řešení vstřícné vůči lidem s nižší pohyblivostí," kvituje změnu Alena Malá z Bubenče.

Autor: Kateřina Chvátalová

26.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení