VYBERTE SI REGION

K podnikatelům je nejvstřícnější Praha 2

Praha - Rychlost vyřizování agendy, nízká rozšířenost korupčního prostředí nebo vysoký počet firem. To jsou některé z parametrů, na základě kterých se hodnotila kvalita podnikatelského prostředí v jednotlivých městských částech.

1.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Marek Gerhard

Ze srovnávacího výzkumu Město pro byznys vyšla jako vítěz Praha 2. Její nespornou výhodou je především lokalita, která vyhovuje zákazníkům i zaměstnancům podnikatelů. „Snažíme se vyjít všem maximálně vstříc, a to jak rozsahem návštěvních hodin, tak i osobním přístupem," sdělila Andrea Horáková, vedoucí odboru kanceláře tajemníka.

Také stříbrná Praha 7 si své živnostníky hýčká. Místní podnikatelé vnímají pozitivně například kupní sílu spotřebitelů, dostupnost pozemků a prostor pro podnikání nebo rozsah úředních hodin. Radnice této městské části také nejlépe obstála v testu elektronické komunikace.

Na třetím místě skončila Praha 10, která má odborně vzdělané, ochotné a vstřícné úředníky. Vysoké hodnocení si vysloužila i za přehlednost webových stránek nebo za rychlost vyřizování agendy.

Právě laskavý a kompetentní personál usnadňuje často podnikatelům práci, protože mnozí z nich se leckdy stěží orientují v aktuálních zákonech a vyhláškách. Živnostenský zákon je totiž nejčastěji novelizovaným zákonem ze všech.

Někteří stále upřednostňují osobní komunikaci s úřady

Přestože se mnoho věcí dá vyřídit skrze webové služby úřadů, někteří stále upřednostňují osobní komunikaci s úřady. Komfortnějším službám nahrává i možnost objednat si návštěvu úřadu předem a neztrácet čas zbytečným čekáním.

Na čem se shodli podnikatelé i úředníci, je potřeba minimalizace složitých byrokratických procesů. Také transparentní průběh veřejných zakázek je dalším důležitým měřítkem. Naopak nejmenší váhu přikládají podnikatelé podpoře nebo propagaci služeb a snížení podnikatelských poplatků.

Výzkum Město pro byznys se uskutečnil letos již pátým rokem. Jeho cílem je vytvořit diskusní platformu na téma podpory malého a středního podnikání ze strany místních samospráv. Srovnává mezi sebou celkem 205 obcí a 22 městských částí v metropoli.

Hodnocení je založeno na celkem 28 kritériích, která jsou rozdělena do dvou oblastí: podnikatelské prostředí a přístup státní správy.

Zohledňuje se například počet zahraničních podnikatelských subjektů, kupní síla spotřebitelů, vhodnost lokality k podnikání, úřední hodiny nebo podpora webových stránek.

Celkové pořadí

1. Praha 2

2. Praha 7

3. Praha 10

4. 5. Praha 8 a Praha 20

6. Praha 19

7. Praha 1

8. Praha 16

9. 10. Praha 18 a Praha 22

11. Praha 12

12. Praha 13

13. Praha 4

14. Praha 5

15. Praha 15

16. Praha 11

17. Praha 17

18. Praha 9

19. Praha 21

20. Praha 14

21. Praha 6

22. Praha 3

Zdroj: Datank

Autor: Soňa Kacerovská

1.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies