VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamiony ze Spořilova by mohla pomoci odvést silnice na Slaný

Praha – Nákladní dopravu z pražské čtvrti Spořilov, na kterou si místní stěžují, by mohla podle ministerstva dopravy do pěti let pomoci odvést nová silnice mezi Slaným a Velvary. Přesměrovala by díky napojení na dálnici D1 přinejmenším kamiony na trase ze severozápadu na jih. Zaznělo to na dnešním veřejném slyšení ke dvěma peticím, v nichž Spořilovští požadovali urychlené řešení situace. Argumentovali tím, že Spořilov je dopravně nejzatíženější částí Prahy.

29.4.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Náměstek pražského primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS) řekl, že požadovaná výstavba protihlukového tunelu by stála 2,5 miliardy korun a trvala by šest let. Letos v září by se mohla začít budovat protihluková opatření kolem spořilovského Plácku, slíbil náměstek. Petenti tvrdí, že dosavadní protihluková opatření jsou nedostatečná. K jejich požadavkům patřilo také vybudování protihlukového povrchu silnic.

Nosek hájil plánované rozdělení dopravy mezi Spořilovskou ulici a ulici 5. května, která má přímou návaznost na D1. „Všechno, co děláme, děláme s ohledem na to, abychom ulehčili větší části obyvatel, a s tím vědomím, že bohužel ale zatížíme doufejme menší část obyvatel," uvedl Nosek. Reagoval tak na námitky tvůrců jedné z petic, jimž se rozdělení dopravy vadí.

Obě skupiny se shodovaly na tom, že nejlepším řešením by bylo dobudování běchovické části pražského okruhu, což podporoval i místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos. Ta bude ale kvůli sporům o pozemky a námitkám ekologů vybudována nejdříve za deset let.

Spořilovem projede podle statistik na 340.000 aut denně. V městské části tak jsou překračovány hlukové i emisní limity. Nápravu doporučovala i kancelář veřejného ochránce práv. Podle senátorky Evy Sykové (za ČSSD) by pomoci mohl i Parlament přijetím přísnějších emisních i hlukových limitů, zákazem provozu nevyhovujících vozidel nebo nedovolených úprav motorů nákladních aut za účelem zvýšení jejich výkonu, ale za cenu horších dopadů na životní prostředí.

Autor: ČTK

29.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Andrej Babiš
18 18

Babiš pro svou vizi marně hledá politické spojence

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

EET platí od prosince a již mají nastat změny. Jaké? To ANO řekne příští týden

Hnutí ANO příští týden představí svůj volební program pro oblast daní. Na tiskové konferenci to dnes řekl předseda hnutí Andrej Babiš. ANO podle něj bude usilovat o snížení daní z příjmu fyzických osob nebo o úpravu pravidel pro elektronickou evidenci tržeb (EET). Podrobnosti k možným změnám daňových sazeb Babiš zatím nesdělil.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Atentátník z Champs-Élysées měl celý arzenál zbraní, chtěl válčit za IS

/VIDEO/ Adam Djaziri, pachatel pondělního neúspěšného útoku autem na policejní dodávku na známém bulváru Champs-Élysées, se chystal přidat k bojovníkům Islámskému státu. Podle pařížského prokurátora Francoise Molinse také slíbil věrnost vůdci tomuto teroristického hnutí Abú Bakrovi Bagdádímu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies