VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamiony ze Spořilova by mohla pomoci odvést silnice na Slaný

Praha – Nákladní dopravu z pražské čtvrti Spořilov, na kterou si místní stěžují, by mohla podle ministerstva dopravy do pěti let pomoci odvést nová silnice mezi Slaným a Velvary. Přesměrovala by díky napojení na dálnici D1 přinejmenším kamiony na trase ze severozápadu na jih. Zaznělo to na dnešním veřejném slyšení ke dvěma peticím, v nichž Spořilovští požadovali urychlené řešení situace. Argumentovali tím, že Spořilov je dopravně nejzatíženější částí Prahy.

29.4.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Náměstek pražského primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS) řekl, že požadovaná výstavba protihlukového tunelu by stála 2,5 miliardy korun a trvala by šest let. Letos v září by se mohla začít budovat protihluková opatření kolem spořilovského Plácku, slíbil náměstek. Petenti tvrdí, že dosavadní protihluková opatření jsou nedostatečná. K jejich požadavkům patřilo také vybudování protihlukového povrchu silnic.

Nosek hájil plánované rozdělení dopravy mezi Spořilovskou ulici a ulici 5. května, která má přímou návaznost na D1. „Všechno, co děláme, děláme s ohledem na to, abychom ulehčili větší části obyvatel, a s tím vědomím, že bohužel ale zatížíme doufejme menší část obyvatel," uvedl Nosek. Reagoval tak na námitky tvůrců jedné z petic, jimž se rozdělení dopravy vadí.

Obě skupiny se shodovaly na tom, že nejlepším řešením by bylo dobudování běchovické části pražského okruhu, což podporoval i místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos. Ta bude ale kvůli sporům o pozemky a námitkám ekologů vybudována nejdříve za deset let.

Spořilovem projede podle statistik na 340.000 aut denně. V městské části tak jsou překračovány hlukové i emisní limity. Nápravu doporučovala i kancelář veřejného ochránce práv. Podle senátorky Evy Sykové (za ČSSD) by pomoci mohl i Parlament přijetím přísnějších emisních i hlukových limitů, zákazem provozu nevyhovujících vozidel nebo nedovolených úprav motorů nákladních aut za účelem zvýšení jejich výkonu, ale za cenu horších dopadů na životní prostředí.

Autor: ČTK

29.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Petra Kvitová.
5

Půl milionu. Taková je už odměna za informace o útočníkovi na Kvitovou

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

AKTUALIZUJEME

Teror před britským parlamentem, potvrzeno: Zahynuli tři lidé a útočník

/SLEDUJEME ONLINE/ Muž najel na mostu u budovy parlamentu do lidí autem a čtyřicet jich zranil, celkem tři jeho útok nepřežili. Poté zasáhl policistu nožem. Bezprostředně po útoku jej policie zranila střelbou, které později podlehl. Skotský parlament kvůli útoku přerušil jednání o nezávislosti. Policie útok vyšetřuje jako teroristický čin. Mezi oběťmi nejsou Češi. 

EXKLUZIVNĚ

Babišovi nebudu dělat kašpárka, věří jeho nový poradce

Jeden z nejhlasitějších kritiků elektronické evidence tržeb začal radit jejímu duchovnímu otci Andreji Babišovi. Nebojí se autor Hlídače EET Michal Bláha, že ho ministr financí a šéf Hnutí ANO umlčí a zneužije v rámci předvolebního boje?

Vláda chce vyhnat divočáky z úkrytu. Z řepky a kukuřice

Zmenšit pole a zvýšit pokuty za nepovolený vstup do lesa. To jsou jedny z nejdiskutovanějších bodů novely zákona o myslivosti, který včera prosadil kabinet Bohuslava Sobotky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies