Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kdo šetří, má za tři. Proto mnoho řidičů tankuje za hranicemi města

Praha - Příznivá cena ropy, kurz koruny, sezónní vlivy, ale také rozhodnutí majitelů čerpacích stanic mít nižší marže. To jsou důvody, proč Pražané v průběhu února tankují benzin a naftu v průměru za méně než 37 korun. Řidiči tuto zprávu samozřejmě vítají, ale i nadále hledají, kde by mohli ušetřit.

27.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Stejně jako senior Jaromír Valenta z Prahy 8. „Automobil ještě ke své práci aktivně využívám, takže je jasné, že sleduji, kde je nejlevnější. Proč taky v dnešní době, kdy je všechno drahé, platit za stejné zboží více?"

Protože se osmá městská část, kde bydlí, řadí podle exkluzivního průzkumu společnosti CCS pro Pražský deník k jedné z nejdražších lokalit, nejčastěji tankuje v Praze 9. „Pokud mám ale cestu za dcerou, která bydlí deset kilometrů od Prahy, benzin beru tam. Litr stojí necelých pětatřicet korun, takže na jedné nádrži ušetřím i více jak 120 korun," pochvaluje si Jaromír Valenta.

Stejný přístup volí i Marek Paneš, marketingový ředitel CCS. „Samozřejmě, že nejezdím mimo Prahu speciálně za tankováním, natankuji příležitostně při cestě kolem. A to přes to, že používám služební vůz, a ceny paliv by mě tedy teoreticky nemusely zajímat. Myslím si ale, že i tak by se člověk měl snažit svému zaměstnavateli ušetřit peníze," vysvětluje Marek Paneš.

Z exkluzivního průzkumu CCS vypracovaného pro Pražský deník také vyplývá, že ceny benzinu a nafty se neustále přibližují. A podle některých analytiků může být cena nafty dokonce i vyšší než u benzinu. Jak je to možné?

Benzin, či nafta?

„Je to především kvůli topné sezóně a nárůstu poptávky po naftě," říká Marek Paneš, který poukazuje na to, že průměrný cenový rozdíl těchto pohonných hmot se v posledních letech výrazně zmenšuje například vloni byl Natural 95 v průměru už jen o třicet haléřů na litr dražší než nafta. „Vzpomínám na to, jak ještě na začátku tisíciletí můj bratr, který má nafťáka, tankoval o tři čtyři koruny levněji," srovnává Jaromír Valenta.

Takové časy už podle Marka Paneše ale nejspíš nenastanou. „Ceny se k sobě přiblížily vlivem dlouhodobě rostoucí poptávky po naftových motorech. Ty prodělaly v posledních letech úžasný vývoj co do výkonu i spolehlivosti, a přitom si udržely výhodu nižší spotřeby než benzinové."

Intervence ČNB

Někteří motoristé přivítali zprávu o tom, že spadla průměrná cena pohonných hmot pod sedmatřicet korun, s radostí. Jiní jsou však skeptičtí. „Je sice fajn, že tankujeme levněji, ale pořád mám naftu drahou. A po té intervenci České národní banky jsem to pocítil obzvlášť," stěžuje si řemeslník Martin Novotný z Prahy 3. Důvody, proč v listopadu pohonné hmoty podražily, vysvětlil Marek Paneš.

„ČNB v listopadu uměle oslabila domácí měnu, což muselo vést ke zdražení komodit, které nakupujeme na zahraničních trzích, tedy i ropy. Laicky řečeno v dolarech sice stála ropa přibližně stále stejně, na její nákup však bylo najednou potřeba více českých korun."

V důsledku intervence ČNB si tak v druhé polovině listopadu museli řidiči připlatit průměrně o půl koruny na litr.

Letošní „nej" pohonných hmotV letošním roce průměrně nejdražší Natural 95 zaznamenali řidiči v Praze 7. Hodnotu 38,78 korun na litr tam zaregistrovali hned třikrát: 7., 10. a 15. ledna.

Nejlevnější Natural 95 naopak tankovali motoristé v Praze 3 dne 2. února průměrně za 35,24 korun na litr.

Největší rozdíl mezi nejdražší a nejlevnější městskou částí byl u Naturalu 95 dne 12. ledna, kdy činil 3,39 korun na litr.

I v případě nafty vládne sedmá městská část, kde 14. ledna řidiči tankovali za 38,79 korun na litr, což byla letos zatím nejvyšší hodnota.

Nejlevněji bylo překvapivě v Praze 2, kde se dal 1. února pořídit litr nafty pouze za 35,40 korun.

Největší rozdíl mezi nejdražší a nejlevnější městskou částí byl u nafty 5. leden, kdy rozdíl činil 3,13 korun.

Motoristům se tak obecně vyplatí nakupovat pohonné hmoty v Praze 2, Praze 9 a Praze 3, nejvíce si do svých peněženek naopak musí sáhnout v Praze 7, Praze 4 či Praze 6.

Zdroj: exkluzivní průzkum CCS pro Pražský deník

Čtěte také: NÁZOR: Cena benzinu má někdy cenu nervů

Autor: Veronika Cézová

27.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
15 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení