VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli volbám si hnutí Pro Prahu vzalo úvěr čtyři a půl milionu korun

Praha /ROZHOVOR/ - Lídr hnutí Pro Prahu a starosta Kolodějí Zbyněk Passer je z výsledků komunálních, ale především magistrátních voleb zklamaný. Hnutí pro Prahu dalo do předvolební kampaně, která byla v Praze jednou z nejviditelnějších, nemalé peníze. Úvěr, který si kandidáti vzali, nyní budou muset splácet ze svého.

13.10.2014
SDÍLEJ:

Zbyněk Passer (Hnutí pro Prahu).Foto: ČTK/Tomáš Tkáčik

Co máte nyní po takových výsledcích ve volbách v plánu dál?

Nejprve si musíme zanalyzovat volby do magistrátu jako takové. Především to, proč jsme se neumístili. Kampaň byla rozhodně viditelná, takže musíme vyhodnotit i důvody, proč se nesetkala s voličským zájmem.

Jak hodnotíte vaši programovou strategii?

Naší strategií je, z čeho jsme vyšli, a tím jsou městské části. Základ naší kampaně chceme tedy dále držet a postupně ho zpevňovat. Další cestu vidíme skrz spojování a integraci menších subjektů, kterých u těchto voleb byl obrovský počet a které měly leckdy společný cíl. Dosáhnout nějaké změny na Magistrátu hlavního města a postupně o tomhle přesvědčovat i další voliče.

Co říkáte na výsledek voleb do zastupitelstva pražského magistrátu?

Bereme výsledek voleb do pražského magistrátu s pokorou a s tím, že jsme opravdu začínali odspodu na městských částech. Ten jeden rok, byť jsme pracovali tvrdě, tak asi na přípravy a hlavně na přesvědčení voličů nebyl dost dlouhý.

Budete v příštích volbách opět kandidovat?

Chceme každopádně pokračovat dále a budeme v příštích volbách opět kandidovat. Naše cesta je nyní pozorovat a kontrolovat magistrát, i když nebudeme součástí zastupitelstva hlavního města a vyjadřovat se k zásadním tématům.

Myslíte si nyní, že peníze vložené do kampaně se vyplatily?

Co se týká vložených financí do kampaně, tak jsme za ty peníze alespoň vytvořili značku, která zahrnuje počet lidí, které náš projekt zaujal a zahrnuje i několik desítek nebo stovek tisíc voličů. Kampaň stála čtrnáct milionů korun a čtyři a půl milionu jsme si museli vzít úvěr. Ten nyní budeme splácet jako fyzické osoby. Každopádně i investice do kampaně musíme nyní vyhodnotit a zjistit, zda se nám kampaň vyplatila.

Počítali jste vůbec s takovým výsledkem?

Řada lidí nám před rokem říkala, že šance na to, abychom se dostali do magistrátu, je malá. Byla to pro nás tedy výzva.

Budete v dalších letech vaše hnutí rozšiřovat i na jiná města?

V příštích volbách rozhodně nechceme naše hnutí rozšiřovat do dalších měst. Jsme pražští starostové a chceme kandidovat jen v rámci Prahy. Poučením pro nás bude jistě po vyhodnocení kampaně, zda některá témata lidi nezaujala a proč. Volební program pro příští volby rozhodně měnit nebudeme. Situace pro nás proto zůstává stejně nelehká, pakliže nemáme zastoupení na magistrátu. Výsledky v komunálních volbách však nejsou zase tak špatné.

Rozhovor Pražský deník pořídil v sobotu v osm hodin večer, kdy ještě Zbyněk Passer nevěděl, že kandidaturu na starostu Kolodějí neobhájil a jeho strana skončila jako druhá za TOP 09.

Autor: Veronika Trčová

13.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Déšť

Dešťovka. Obyvatelé suchých oblastí si rozdělí sto milionů

Protesty ve Skopji skončily násilím
1

V makedonském parlamentu došlo k bitce, zraněno bylo minimálně deset lidí

Jihokorejci chtějí stavět Dukovany. Nezdržujeme a nezdražujeme, slibují

Tři roky poté, co ČEZ zrušil tendr na dostavbu Temelína, začíná jaderný maraton nanovo. Zatím jen opatrně a zdvořilostním představováním. Bitva o jednu z největších zakázek v dějinách ČR ale bude možná ještě ostřejší než minule.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

Kdo hodně cvičí, nástroj si ničí, věří Kabáti

/ROZHOVOR/ Po čtyřech letech vyrazí na velké halové turné nejúspěšnější česká rocková kapela Kabát. Obsáhne devatenáct zastávek a odehraje se v průběhu měsíců října a listopadu. Vypráví o něm zpěvák Pepa Vojtek.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies