VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letiště Václava Havla zažilo avakuaci-neevakuaci

Praha – „Opakuji, z bezpečnostních důvodů opusťte ihned objekt," ozývalo se kolem jedenácté dopoledne v odletové hale Terminálu 2 Letiště Václava Havla. Ženský hlas v místním rozhlasu naléhavé hlášení vzápětí pronáší v angličtině. Po krátkém kolísavém tónu připomínajícím sirénu se vše opakuje. Zas a znovu, do omrzení. V hale však vládne klid – letecké společnosti pokračují v odbavování cestujících do celého světa, dívky u informačního stánku bezelstně přiznávají, že nic nevědí, pracovník letištní ostrahy bezradně krčí rameny.

14.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

„To jste udělala dobře, že jste se vrátila, odbavujeme normálně," ujišťuje zmatenou studentku mířící do Lyonu mladík za přepážkou přijímající zavazadla. „Ne, ne, obvyklé to rozhodně není," pobaveně reaguje na dotaz, zda něco takového zažívá často. Co se vlastně stalo, neví.

Mluvčí letiště později řekla, že jedno z čidel zaregistrovalo falešný požární poplach a výzva k evakuaci byla vysílána automaticky, třebaže nebezpečí nehrozilo. „Kdyby o něco šlo, tak by to personál ihned věděl," je přesvědčena mluvčí. Zároveň ale připustila, že letiště by se mohlo zabývat skutečností, že přinejmenším dvě desítky minut znělo veřejným prostorem odletové haly varovné hlášení, aniž se lidé dozvěděli, že tentokrát se nic mimořádného neděje.

V rozlehlé hale, kde jsou stovky lidí, nezasvěcenec krom nekonečného hlášení prokládaného „sirénou" nepozoruje nic mimořádného. Snad jen vypnuté eskalátory či stojící pásy odvážející zavazadla do útrob letiště. Pracovník u odbavení do Lyonu ucpaný dopravník zvládá s přehledem: kufr blokující váhu odstraní ručně a další cestující může jít na řadu.

„Opakuji, z bezpečnostních důvodů opusťte ihned objekt," neumdlévá letištní rozhlas. Blondýnka v uniformě letištního personálu u informací připouští, že také netuší, co se děje. Jedním dechem však dodává, že si myslí, že z haly není třeba odcházet a riskovat, že člověk nestihne svůj spoj. „Vůbec nevím, co mám těm lidem říkat," prohodí ve volné chvilce ke kolegyni. Uniformovaný strážce letiště připouští, že ve vysílačce zaslechl cosi o požárním hlásiči, detaily však nezná a na otázku, co dělat, jen rozhodí rukama.

Zhruba dvacet minut po jedenácté bezpečnostní výzva konečné utichá. Po dvou minutách následuje optimistické hlášení: „Vážení cestující, provoz na letišti byl plně obnoven." Pracovníci jedné z překážek, kteří ani na okamžik odbavování nepřerušili, se srdečně smějí. Evakuace-neevakuace skončila.

Autor: ČTK

14.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies