VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé v Trojské ulici: Opravy nám silně komplikují život!

Kobylisy - Rozsáhlé opravy tramvajové trati v Trojské ulici v Praze vnímá část tamních obyvatel s pochopením. Jiní zase zlostně skřípají zuby, protože jim čilý stavební ruch prý podstatně změnil život k horšímu. Stavba je každodenním tréninkem nervů i pro řidiče čtyři zákazy vjezdu z přilehlých ulic je nutí k velkým objížďkám.

31.1.2014
SDÍLEJ:

Trojská ulice v Praze je nyní jedno velké staveniště, které se má v budoucnu proměnit v moderní tramvajovou trať. Alespoň v to všichni doufají.Foto: DENÍK/Petr Štrompf

„Z Trojské ulice vyjíždím za prací do Dolních Chaber. Nelze se tam jinak dostat než objížďkou přes Holešovice a vrátit se přes Vychovatelnu na Kobyliské náměstí směr Chabry. Což pro jednu cestu znamená nějakých dvanáct kilometrů navíc," popisoval Václav Kadlec z Prahy 8 s tím, že stavbu nové kolejové trati coby profesí stavař přesto vnímá bez pocitu zlosti.

Méně trpělivosti však mají tamní obchodníci nebo majitelé restauračních zařízení. Stavba podle jejich slov do těchto míst lemovaných technikou a partami dělníků ve firemních stejnokrojích odrazuje vůbec vstoupit.

„Musím říct, že zdejší ruch nám život poněkud komplikuje. Do našeho obchůdku teď zákazník spíš omylem zabloudí, než aby nás cíleně vyhledával. Taky nám výrazně klesají tržby," uvedla Hana Caklová z prodejny tiskovin a smíšeného zboží.

Stavební ruch se nedotýká jen podnikatelů, z nichž první už právě v Trojské ulici musel kvůli absenci zákazníků svou restauraci uzavřít.

Zejména senioři jsou teď odkázáni na pomoc druhých

Každodenním martyriem je i pro některé imobilní obyvatele náhradní autobusová doprava. Její trasa z původní délky tramvajové linky číslo 17 kvůli postupujícím repasím trati byla totiž nyní zkrácena na polovinu. Přesto aspoň z dolní části Trojské ulice cestující dopraví ke stanici metra Nádraží Holešovice.

„Musel jsem zvolit úplně jiný způsob dopravy do zaměstnání, které mám právě v horní části Trojské ulice. Náhradní autobus je mi k ničemu a zejména senioři jsou teď odkázáni na pomoc druhých," poznamenal prodavač Ladislav Brožíček s tím, že se setkává s jedinci, kteří pro méně pohyblivé seniory v současné době pořizují hromadné nákupy.

„Od loňského 7. října do dnešního dne dosud evidujeme jedenáct stížností na organizaci dopravy z důvodu uzavření tramvajového mostu v Troji a od letošního 20. ledna kvůli změně trasy linky X17 evidujeme pouze jednu stížnost," vypočetl Jiří Štábl, mluvčí dopravního podniku, který rozsáhlé opravy kolejiště provádí.

Oslovení respondenti se ale jedním dechem těší, až stavební ruch konečně utichne a na nové koleje se opět vrátí kýžená tramvaj. „Rekonstrukce bude mít tři etapy, přičemž ukončení všech prací na této trati se plánuje na začátek letošního dubna," upřesnil mluvčí Jiří Štábl.

Tramvajová trať pochází ze 70. let minulého století

Podle stavbařů díky použití moderních konstrukčních prvků dojde k výraznému prodloužení životnosti celého úseku a ke zvýšení bezpečnosti a provozní rychlosti.

„Tramvajová trať v Trojské ulici je posledním zástupcem svého typu, pochází ze 70. let minulého století. Právě takovéto provedení kolejiště bylo pro 70. léta typické", sdělil technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.

Zrekonstruovaná trať pak podle původního projektu naváže na nově postavený Trojský most, potažmo i na dopravu navazující na tunel Blanka. Tedy za předpokladu, že tunel bude v dubnu taky zprovozněn.

„Jeho dokončení je nyní bohužel velký otazník, protože zatím nedošlo k finálnímu rozhodnutí soudu ohledně neproplacených faktur ze strany hlavního města Prahy," uvedl František Polák, mluvčí Metrostavu. Podle Poláka na dokončení tunelu Blanka bude potřeba ještě asi půl miliardy korun.

Návrat tramvají je závislý na dokončení Trojského mostu

Metrostavu soud nedávným rozhodnutím o platnosti smlouvy se zadavatelem stavby, tedy městem Praha, přiřkl „pouhých" 40 milionů, které však budou sloužit pouze na dílčí drobné práce.

„Ty budou dokončeny zhruba v polovině dubna. Co se týče rekonstrukce trati v Trojské ulici, návrat tramvají do ní je závislý na dokončení Trojského mostu, související i s dokončením tunelu Blanka," doplnil mluvčí František Polák.

Z čehož se dá podle jeho slov předpokládat, že dubnový termín návratu tramvají na novou kolejovou dráhu nějakou dobu zřejmě ještě zůstane v rovině pouhých spekulací.

Dopravní podnik přichystal i v letošním roce řadu rekonstrukcí a dalších novinek. Podle mluvčího Jiřího Štábla . z větších oprav tramvajových tratí lze zmínit projekt realizovaný v ulici Bělohorská, který zahrnuje rekonstrukci tramvajové trati od Malovanky po Vypich.

Pro období jara a léta dopravní podnik připravuje rekonstrukci úseku mezi Senovážným náměstím a křižovatkou ulic Lazarská a Spálená spolu s rekonstrukcí tramvajové trati a trolejového vedení na Karlově náměstí.

„Dobrou zprávou pro všechny, kdo využívají pražskou veřejnou dopravu, je dokončení rekonstrukce stanice Národní třída. S jejím opětovným uvedením do provozu počítáme už na letošní 1. červenec," konkretizoval mluvčí Jiří Štábl.

Anketa: Omezují vás opravy tramvajové tratě v Trojské?

Hana Caklová, Praha 8: Řekla bych že dost podstatně, do obchodu nechodí lidi a klesají tržby.

Ladislav Brožíček, Praha 8: Musel jsem úplně změnit způsob i trasu dopravy do práce.

Jitka Menclová, Praha 8: Omezuje mě to po všech stránkách, nejsem ta, která jezdí autem.

Plán etap rekonstrukce tramvajové trati TrojskáI. etapa: uzavírka úseku Nad Hercovkou Zenklova
• termín: 20. 1. 2014 (07:00) 26. 2. 2014 (06:00)
• příjezd do oblasti Nad Hercovkou možný Trojskou ulicí od Troje
II. etapa: uzavírka úseku U Sloupu Uzavřená
• termín: 26. 2. 2014 (06:00) 5. 3. 2014 (18:00)
• příjezd do oblasti Nad Hercovkou možný Trojskou ulicí od Zenklovy ulice, přes ulici Na Dlážděnce
III. etapa: Uzavírka úseku U Sloupu Nad Hercovkou
• termín: 5. 3. 2014 (18:00) 2. 4. 2014 (18:00)
• příjezd do oblasti Nad Hercovkou možný Trojskou ulicí od Zenklovy ulice
Uvedené termíny mohou být mírně pozměněny, především kvůli klimatickým podmínkám.

Autor: Petr Štrompf

31.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Donald Trump
22

Trump vzkazuje: Jsme spojenci

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies