VYBERTE SI REGION

Magistrát zastavil územní řízení na část pražského okruhu

Praha - Pražský magistrát po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) zastavil územní řízení na dvě části pražského okruhu mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí. Musí se počkat, až Středočeský kraj aktualizuje zásady územního rozvoje, které zrušil soud. Řekla to mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

29.1.2015 1
SDÍLEJ:

Na první úsek Pražského okruhu vyjela auta v roce 1983. Na snímku je část dosud nejdelšího otevřeného úseku v oblasti Radotína.Foto: DENÍK/Antonín Hříbal

První územní rozhodnutí bylo vydáno už v roce 2008, ministerstvo ho ale pro nedostatky ze strany ŘSD zrušilo. Se stavbou se počítalo v roce 2020, termín rozhodnutím ohrožen není.

„Aby mohlo územní řízení pokračovat, je nutné, aby Středočeský kraj aktualizoval Zásady územního rozvoje, kde by byly vymezeny příslušné části koridoru pro umístění staveb," vysvětlila mluvčí. Část zásad týkající se pražského okruhu zrušil vloni v dubnu Nejvyšší správní soud.

Podobně musela aktualizovat územní zásady, které jsou jakýmsi krajským územním plánem, také Praha. Zastupitelé je po bouřlivé debatě schválili před loňskými podzimními komunálními volbami. „Bylo dohodnuto, že po vyjasnění územních plánů a zásad územního rozvoje podá ŘSD novou žádost o vydání územního rozhodnutí," doplnila Ledvinová.

Územní řízení je první krok procesu povolování stavby, která má významný vliv na okolí a životní prostředí. Následuje ho proces vydání stavebního povolení. První územní rozhodnutí ministerstvo pro místní rozvoj v roce 2010 zrušilo a vrátilo na magistrát, aby věc znovu projednal.

Čekání na další dokumenty

ŘSD jako investor stavby mělo dodat další dokumenty, například vyjádření hygieny nebo ministerstva životního prostředí. Lhůtu na doplnění podkladů úřad několikrát prodloužil, naposledy v březnu 2013. Poslední uplynula ke konci loňského roku, ŘSD ji nevyužilo úmyslně.

„Základní nedostatek původního rozhodnutí byl, že dálnice nebyla projektovaná na plochách, které nebyly v územním plánu určené k výstavbě dopravní infrastruktury," řekl starosta Suchdola Petr Hejl. Podle něj například územní plán počítal se šířkou dálnice na čtyři pruhy, v projektu je ale šest pruhů.

Podle podkladů ministerstva dopravy z roku 2001 měla být výstavba silničního okruhu Prahy dokončena do roku 2008 s náklady 48,23 miliardy korun. Celý okruh má podle plánů měřit přibližně 80 kilometrů, v provozu je nyní přibližně polovina, zejména v úseku mezi brněnskou dálnicí D1 a rychlostní silnici R7 směrem na Slaný.

Nejnovější úsek, který propojil D1 a plzeňskou dálnici D5, byl otevřen v září 2010. Celkové náklady na výstavbu mají přesáhnout 106 miliard.

Autor: ČTK

29.1.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Průměrná mzda v ČR se ve 3. čtvrtletí zvýšila na 27.220 Kč

Praha - Průměrná mzda v Česku ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostla o 1170 korun na 27.220 Kč, tedy o 4,5 procenta. Reálně, po odečtení inflace se lidem výdělek zvýšil o čtyři procenta. Informoval o tom dnes Český statistický úřad (ČSÚ). Podle něj na růst mezd v mnoha oblastech tlačil nedostatek pracovníků, o které zaměstnavatelé mezi sebou soutěžili. Růst výdělků se shoduje s odhady analytiků.

Případ úplatků Horkého a lobbistky Mrencové se vrací do Chebu

Plzeň - Krajský soud v Plzni zrušil původní verdikt a vrátil případ k novému projednání do Chebu.

Děti na Hájích ve Slaném našly cestou do školy mrtvolu

Slaný - Děti ve Slaném na Kladensku zažily v pondělí ráno šok. Cestou do základní školy totiž narazily na mrtvolu. Mladý muž, který nejevil známky života, ležel nedaleko nemocnice v lesoparku Háje. Podle informací kladenské policejní mluvčí Michaely Novákové přivolaný lékař konstatoval smrt a zároveň ale předem vyloučil cizí zavinění.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies