VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Magistrát zastavil územní řízení na část pražského okruhu

Praha - Pražský magistrát po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) zastavil územní řízení na dvě části pražského okruhu mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí. Musí se počkat, až Středočeský kraj aktualizuje zásady územního rozvoje, které zrušil soud. Řekla to mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

29.1.2015 1
SDÍLEJ:

Na první úsek Pražského okruhu vyjela auta v roce 1983. Na snímku je část dosud nejdelšího otevřeného úseku v oblasti Radotína.Foto: DENÍK/Antonín Hříbal

První územní rozhodnutí bylo vydáno už v roce 2008, ministerstvo ho ale pro nedostatky ze strany ŘSD zrušilo. Se stavbou se počítalo v roce 2020, termín rozhodnutím ohrožen není.

„Aby mohlo územní řízení pokračovat, je nutné, aby Středočeský kraj aktualizoval Zásady územního rozvoje, kde by byly vymezeny příslušné části koridoru pro umístění staveb," vysvětlila mluvčí. Část zásad týkající se pražského okruhu zrušil vloni v dubnu Nejvyšší správní soud.

Podobně musela aktualizovat územní zásady, které jsou jakýmsi krajským územním plánem, také Praha. Zastupitelé je po bouřlivé debatě schválili před loňskými podzimními komunálními volbami. „Bylo dohodnuto, že po vyjasnění územních plánů a zásad územního rozvoje podá ŘSD novou žádost o vydání územního rozhodnutí," doplnila Ledvinová.

Územní řízení je první krok procesu povolování stavby, která má významný vliv na okolí a životní prostředí. Následuje ho proces vydání stavebního povolení. První územní rozhodnutí ministerstvo pro místní rozvoj v roce 2010 zrušilo a vrátilo na magistrát, aby věc znovu projednal.

Čekání na další dokumenty

ŘSD jako investor stavby mělo dodat další dokumenty, například vyjádření hygieny nebo ministerstva životního prostředí. Lhůtu na doplnění podkladů úřad několikrát prodloužil, naposledy v březnu 2013. Poslední uplynula ke konci loňského roku, ŘSD ji nevyužilo úmyslně.

„Základní nedostatek původního rozhodnutí byl, že dálnice nebyla projektovaná na plochách, které nebyly v územním plánu určené k výstavbě dopravní infrastruktury," řekl starosta Suchdola Petr Hejl. Podle něj například územní plán počítal se šířkou dálnice na čtyři pruhy, v projektu je ale šest pruhů.

Podle podkladů ministerstva dopravy z roku 2001 měla být výstavba silničního okruhu Prahy dokončena do roku 2008 s náklady 48,23 miliardy korun. Celý okruh má podle plánů měřit přibližně 80 kilometrů, v provozu je nyní přibližně polovina, zejména v úseku mezi brněnskou dálnicí D1 a rychlostní silnici R7 směrem na Slaný.

Nejnovější úsek, který propojil D1 a plzeňskou dálnici D5, byl otevřen v září 2010. Celkové náklady na výstavbu mají přesáhnout 106 miliard.

Autor: ČTK

29.1.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies