Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metro A pojede do Motola až na přelomu let 2014 a 2015

Praha – Prodloužený úsek metra A do Motola bude zprovozněn o tři měsíce později než se plánovalo, tedy až na přelomu let 2014 a 2015. Vyplývá to ze zprávy o postupu realizace stavby, který by měli ve čtvrtek na svém zasedání projednat zastupitelé hlavního města. Stavba začala v roce 2009 a vyjde na 22,5 miliardy korun. Dopravní podnik (DPP) zpoždění odmítá. Od počátku prý počítal s termínem předání prací v listopadu a dřívější termíny prý byly nepotvrzené a „v rovině přání a spekulací".

9.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

V materiálu je uvedeno, že poslední práce na technologické části stavby budou dokončeny v listopadu 2014. „Předpoklad uvedení do zkušebního provozu: přelom 2014/2015," píše se v materiálu. Podle původního plánu mělo metro v prodlouženém úseku jezdit již poslední tři měsíce příštího roku. Příčina zpoždění v materiálu uvedena není.

Podle dopravního podniku předání díla v listopadu bylo plánováno od počátku, o zpoždění se prý proto nedá mluvit. „V současné době vše směřuje k tomu, že naopak bude dodržen původní termín předání díla. Tím byl vždy listopad 2014. Dřívější termíny se vždy pohybovaly v rovině přání či spekulací a nebyly nikdy z naší strany či ze strany dodavatelů potvrzeny. O žádném zpoždění či novém termínu proto v tuto chvíli nelze hovořit," řekl mluvčí DPP Jiří Štábl.

Proč se zprovoznění metra zpozdí?

Radní pro dopravu Jiří Pařízek v minulém týdnu řekl, že město chce po dopravním podniku zpracovat analýzu, v které bude uvedeno, zda se a z jakého důvodu zprovoznění metra zpozdí a případně kdo za to nese vinu.

Dosud za zhruba šestikilometrový úsek město podle materiálu obdrželo a odsouhlasilo faktury za zhruba 10,47 miliardy korun, z toho za stavební část to je 9,27 miliardy korun. Celkové náklady budou 22,5 miliardy.

Dělníci v současné době v rámci stavby například v úseku mezi Dejvickou a Bořislavkou armují stěny nebo budují odvětrávací komín a „probíhá příprava na betonáž přechodu mezi hloubenou a raženou částí". Ve stanicích Nádraží Veleslavín a Petřiny zase betonují podlahy a dělají omítky a štuky.

Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.

Autor: ČTK

9.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Červený mravenec je hrozbou pro celou Austrálii
10

Austrálii ohrožuje červený mravenec. Dokáže zabít i člověka

Aeromobil představuje létající auto, které už není jen prototypem
DOTYK.CZ

Slovenské létající auto vyhlíží své první kupce a chce na asijský trh

Letní stěhování národů vrcholí. O víkendu hrozí kolaps

/INFOGRAFIKA/ Poslední kolaps na oblíbených turistických trasách byl jen předehrou. O víkendu začínají prázdniny v Bádensko-Württembersku a Bavorsku, což jsou nejlidnatější německé státy s téměř 23 miliony obyvatel. Druhá várka turnusů vyrazí ze severoněmeckých zemí a z Nizozemska. Na cestu domů se naopak vydávají turisté z Brém, Saska, Saska a Skandinávie, kde dětem začíná škola.

Sandály do hor nepatří, varují záchranáři. Přibývá i zraněných koloběžkářů

Už více než dvě stovky úrazů ošetřili letos záchranáři z horské služby v Jeseníkách. Turisty mířící do hor varují před přeceňováním sil a také doporučují vhodnou výstroj, především obuv.

AKTUALIZOVÁNO

Sever Čech zasáhly silné deště, voda může podemlít krajnice či mosty

Meteorologové dnes kvůli silným dešťům varovali před povodněmi v Královéhradeckém a především Libereckém kraji. Po šesté hodině ranní hladina Smělé vystoupala na druhý stupeň. Déšť bude zeslabovat až během dopoledne.

Pohledem Martina Kratochvíla: Čunkovo překvapení

Zlínský hejtman a výrazná lidovecká tvář Jiří Čunek je překvapen. Nečekal, že STAN odmítne místa na kandidátkách KDU-ČSL. Podle všeho čekal, že Starostové sklopí uši, poděkují lidovcům za skvělou nabídku a společně se ve volbách porvou o těch několik poslaneckých koryt, která v říjnu možná získají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení