VYBERTE SI REGION

Metro A pojede do Motola až na přelomu let 2014 a 2015

Praha – Prodloužený úsek metra A do Motola bude zprovozněn o tři měsíce později než se plánovalo, tedy až na přelomu let 2014 a 2015. Vyplývá to ze zprávy o postupu realizace stavby, který by měli ve čtvrtek na svém zasedání projednat zastupitelé hlavního města. Stavba začala v roce 2009 a vyjde na 22,5 miliardy korun. Dopravní podnik (DPP) zpoždění odmítá. Od počátku prý počítal s termínem předání prací v listopadu a dřívější termíny prý byly nepotvrzené a „v rovině přání a spekulací".

9.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

V materiálu je uvedeno, že poslední práce na technologické části stavby budou dokončeny v listopadu 2014. „Předpoklad uvedení do zkušebního provozu: přelom 2014/2015," píše se v materiálu. Podle původního plánu mělo metro v prodlouženém úseku jezdit již poslední tři měsíce příštího roku. Příčina zpoždění v materiálu uvedena není.

Podle dopravního podniku předání díla v listopadu bylo plánováno od počátku, o zpoždění se prý proto nedá mluvit. „V současné době vše směřuje k tomu, že naopak bude dodržen původní termín předání díla. Tím byl vždy listopad 2014. Dřívější termíny se vždy pohybovaly v rovině přání či spekulací a nebyly nikdy z naší strany či ze strany dodavatelů potvrzeny. O žádném zpoždění či novém termínu proto v tuto chvíli nelze hovořit," řekl mluvčí DPP Jiří Štábl.

Proč se zprovoznění metra zpozdí?

Radní pro dopravu Jiří Pařízek v minulém týdnu řekl, že město chce po dopravním podniku zpracovat analýzu, v které bude uvedeno, zda se a z jakého důvodu zprovoznění metra zpozdí a případně kdo za to nese vinu.

Dosud za zhruba šestikilometrový úsek město podle materiálu obdrželo a odsouhlasilo faktury za zhruba 10,47 miliardy korun, z toho za stavební část to je 9,27 miliardy korun. Celkové náklady budou 22,5 miliardy.

Dělníci v současné době v rámci stavby například v úseku mezi Dejvickou a Bořislavkou armují stěny nebo budují odvětrávací komín a „probíhá příprava na betonáž přechodu mezi hloubenou a raženou částí". Ve stanicích Nádraží Veleslavín a Petřiny zase betonují podlahy a dělají omítky a štuky.

Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.

Autor: ČTK

9.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
3

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies