VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Můstek, konečná! Prosíme, vystupte. V Praze začíná výluka metra

Praha – Pražany cestující metrem čeká v následujících dnech výluka zelené linky. „Áčko" se od zítřka do neděle zcela zastaví mezi stanicemi Můstek a Dejvická. Důvodem je oprava výhybky, která je v provozu 35 let.

4.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Soupravy budou projíždět opět všemi vestibuly v pondělí 9. července. Do té doby metro pojede z Depa Hostivař do stanice Náměstí Míru, odtud pak bude provoz podzemky do stanice Můstek fungovat jen kyvadlově.

Na letiště ze Zličína

Pro přibližně 57 tisíc cestujících, kteří denně úsek Můstek-Dejvická využívají, bude zajištěna náhradní tramvajová doprava.

„Budou vytvořeny dvě okružní linky. Linka X-A, která pojede z Divoké Šárky na Vítězné náměstí, Hradčanskou přes město, kolem stanice Národní, úřadu vlády a zpět na Divokou Šárku. Během dne bude jezdit v intervalu 5 minut. V druhém směru bude jezdit linka 25, která pojede z Vypichu na stanici Hradčanská a obslouží centrum města v obráceném směru než linka X-A. Linka 25 pojede v intervalu 10 minut," popisuje dopravní ředitel Dopravního podniku Praha (DPP) Ladislav Urbánek.

Výluka metra se dotkne i pravidelných tramvajových linek 8 a 25, v provozu nebude tramvaj číslo 36. Autobusy číslo 107, 119 a 147 budou z Dejvické prodlouženy na Hradčanskou, kde budou končit.

Cestující na ruzyňské letiště budou moct využívat autobusovou linku číslo 100 ze stanice metra B Zličín. Na linku 119, která v době výluky nebude mít přímý přestup na metro, bude možné přestoupit v zastávce Hradčanská, kudy bude projíždět náhradní tramvaj X-A.

Práce na výměně výhybky ve stanici Náměstí Míru začnou po ukončení provozu metra z dneška na zítřek. Jedná se o druhou fázi výměn výhybek, které jsou ve štěrkovém loži a je nutné je po 35 letech vyměnit. První se uskutečnila v dubnu o Velikonocích při výluce na lince C ve stanici I. P. Pavlova.

„Sanace výhybky spočívá v demontáži přívodní kolejnice, samotné výhybky a vytěžení kolejového štěrku a vyčištění betonu v tunelu. Zároveň bude vyčištěn i odvodňovací kanál, výhybka bude poté znovu zaštěrkována a položí se nové dřevěné pražce," popisuje průběh výměny Marek Kopřiva z DPP s tím, že po dalších pětatřiceti letech se bude muset tento postup opět opakovat.

Kromě opravy výhybky ve stanici Náměstí Míru budou zaměstnanci DPP ve stanici Dejvická provádět přípravné práce pro napojení trati na prodloužený úsek linky A do Motola.

Za rekonstrukce zaplatí Praha celkem 2,2 miliony korun.

V září možná "áčko" nepojede vůbec

Nadcházející výluka však není na dlouho poslední, na kterou se cestující metrem musí připravit.

Dopravní podnik v současné době jedná s vedením města o další třídenní výluce z důvodů dalších oprav výhybek na zelené lince. Uzavírka metra je předběžně naplánovaná od pátečního rána 28. září do nedělní noci 30. září. Dotknout by se však měla tentokrát celé linky A. Takováto rozsáhlá výluka by byla první v historii pražského metra.

„Na trase A je 19 výhybek ve štěrkovém loži. Ty se musí po 35 letech měnit," vysvětluje Urbánek. Náhradní doprava by byla zajištěna tramvajovými linkami X-A z konečných stanic zelené linky.

Dopravní podnik však kromě zastavení provozu metra A zvažuje i druhou možnost, a sice výluku v úseku mezi stanicemi Flora a Dejvická. Vlaky by tak jezdily mezi Depem Hostivař a Želivského. O tom, která z variant bude realizována, rozhodne do několika týdnů magistrát.

A proč pražský dopravce uvažuje o uzavírce celé linky? „Omezený provoz mezi stanicemi Depo Hostivař a Želivského by znemožnil dopravu materiálu služebními vlaky mezi depem a všemi třemi pracovišti, na nichž se bude během výluky pracovat," vysvětluje Urbánek a dodává: „Dopravní kolaps Praze nehrozí, protože jsme schopni zajistit plnohodnotnou náhradní tramvajovou dopravu na celé trase linky A."

Náhradní tramvajová doprava

Linka X-A v trase Divoká Šárka Dejvická Vítězné náměstí Hradčanská Malostranská Staroměstská Národní třída (metro B) Václavské náměstí (metro A Můstek) Náměstí Republiky (metro B) Malostranská Hradčanská Vítězné náměstí Dejvická Divoká Šárka. V denním provozu pojede v intervalu 5 minut, večer 5 10 minut.

Linka 25 v trase Vypich Hradčanská Malostranská Náměstí Republiky (metro B) Václavské náměstí (metro A Můstek) Národní třída (metro B) Staroměstská Malostranská Hradčanská Vypich. Linka pojede v intervalu 10 minut.

Změny se dotknou i pravidelných tramvajových linek číslo 8 a 36. „Osmička" ve směru od Starého Hloubětína bude z Vítězného náměstí odkloněna do Podbaby, kde bude ukončena. Linka 36 nebude v provozu vůbec.

Autor: Barbora Kabátová

4.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies