Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metrobusy získají další jízdní pruhy. Na úkor aut

Praha – Za zásadní překážku spuštění páteřních metrobusových linek označil posudek dopravních expertů z ČVUT zoufalý nedostatek preferenčních jízdních pruhů nejen na hlavních pražských tazích. „Linkové spoje budou váznout v zácpách a nesplní funkci metrobusu," zněla zřejmě oprávněná obava.

30.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Organizátor pražské hromadné dopravy společnost ROPID však již dříve avizovala, že takzvané metrobusy poslouží Pražanům i mimopražským cestujícím maximálně osmiminutovými intervaly.

Od prvního září, kdy začínají platit největší změny v hromadné dopravě od roku 1985, prý na silnicích značnou měrou přibude zmiňovaných preferenčních jízdních pruhů. Je to dobrá zpráva pro cestující MHD, horší pro řidiče automobilů. Funkce metrobusů ale zřejmě bude, alespoň v některých úsecích, splněna.

Jak připomíná mluvčí ROPID Ondřej Kubala od 1. září vyrazí do ulic Prahy osmatřicet metrobusů, neboli páteřních autobusových linek s maximálním intervalem šest až osm minut v dopravní špičce. A právě metrobusy budou podle Kubaly nejčastěji využívat speciální pruhy pro autobusy a křižovatky s preferencí MHD.

Mluvčí organizátora pražské hromadné dopravy, společnosti ROPID Ondřej Kubala včera připomněl, že k dnešnímu dni je v Praze bezmála třiadvacet kilometrů oddělených autobusových pruhů, dále 144 křižovatek s preferencí autobusů a 156 křižovatek s preferencí tramvají. „A další přibudou," ujišťuje.

Zmíněná opatření však podle kritiků měla přijít o mnoho dříve, než právě se zavedením změn. Děkan dopravní fakulty ČVÚT Petr Moos, který je obecně příznivcem myšlenky metrobusů varuje, že preferenční jízdní pruhy je možno prakticky uplatnit pouze na tří a víceproudých komunikacích. „Na dvouproudých komunikacích se budou v ranní a odpolední dopravní špičce logicky tvořit zácpy," předpokládá Moos a dodává, že řešením jsou investice do dobudování sítě záchytných parkovišť. Připomeňme, že Praha disponuje pouhými sedmnácti P+R parkovišti o celkové kapacitě 3 000 parkovacích míst. Podle platného územního plánu však mělo už v roce 2010 fungovat pětačtyřicet P+R parkovišť pro 12 tisíc automobilů.

Čtěte také: Josef Nosek: Změn v dopravě se netřeba bát. Většina Pražanů je ocení

Autor: Jakub Krupka

30.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kim Čong-un a Donald Trump
4 8

Trump je vyšinutý, prohlásil Kim Čong-un a pohrozil vodíkovou bombou

Saddám Husajn.
DOTYK.CZ

Saddám Husajn před 37 lety: měl jít na psychiatrii, místo léčby zaútočil na Írán

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Třetinovou slevu nabízí u zakázek většina firem. Sílí tak hlasy, aby hlavní roli nehrála jen cena.

Na farmářských trzích jen farmářské výrobky. Pro někoho nesmysl

/ANKETA/ Zachraňme farmářský trh. Tak zní název aktivní veřejné výzvy, která před časem vznikla v Havířově. Jejím autorům se nelíbí rozhodnutí Městského kulturního střediska (MKS) Havířov o tom, že na zdejších farmářských trzích se smí nově prodávat pouze farmářské produkty. Přáli by si, aby se trhů mohli účastnit i řemeslníci a prodejci dalšího zboží, například nejrůznějších rukodělných výrobků.

FOTOGALERIE: Vydržel. Vojáci u Labe testovali pontonový most

Mezinárodního cvičení s českou a slovenskou armádou se v Litoměřicích zúčastnila i texaská národní garda. Cílem ukázky byla stavba pontonového mostu a transport těžké techniky. 

Jablek je málo, jejich cena poroste

Ovocnáři zahájili hlavní sklizeň jablek. Někde stromy spíš pročesávají než češou, jablek je podle prognóz o třicet procent méně než vloni. Na Jičínsku se na jablkové kalamitě podepsaly mrazy a kroupy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení