Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metrobusy získají další jízdní pruhy. Na úkor aut

Praha – Za zásadní překážku spuštění páteřních metrobusových linek označil posudek dopravních expertů z ČVUT zoufalý nedostatek preferenčních jízdních pruhů nejen na hlavních pražských tazích. „Linkové spoje budou váznout v zácpách a nesplní funkci metrobusu," zněla zřejmě oprávněná obava.

30.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Organizátor pražské hromadné dopravy společnost ROPID však již dříve avizovala, že takzvané metrobusy poslouží Pražanům i mimopražským cestujícím maximálně osmiminutovými intervaly.

Od prvního září, kdy začínají platit největší změny v hromadné dopravě od roku 1985, prý na silnicích značnou měrou přibude zmiňovaných preferenčních jízdních pruhů. Je to dobrá zpráva pro cestující MHD, horší pro řidiče automobilů. Funkce metrobusů ale zřejmě bude, alespoň v některých úsecích, splněna.

Jak připomíná mluvčí ROPID Ondřej Kubala od 1. září vyrazí do ulic Prahy osmatřicet metrobusů, neboli páteřních autobusových linek s maximálním intervalem šest až osm minut v dopravní špičce. A právě metrobusy budou podle Kubaly nejčastěji využívat speciální pruhy pro autobusy a křižovatky s preferencí MHD.

Mluvčí organizátora pražské hromadné dopravy, společnosti ROPID Ondřej Kubala včera připomněl, že k dnešnímu dni je v Praze bezmála třiadvacet kilometrů oddělených autobusových pruhů, dále 144 křižovatek s preferencí autobusů a 156 křižovatek s preferencí tramvají. „A další přibudou," ujišťuje.

Zmíněná opatření však podle kritiků měla přijít o mnoho dříve, než právě se zavedením změn. Děkan dopravní fakulty ČVÚT Petr Moos, který je obecně příznivcem myšlenky metrobusů varuje, že preferenční jízdní pruhy je možno prakticky uplatnit pouze na tří a víceproudých komunikacích. „Na dvouproudých komunikacích se budou v ranní a odpolední dopravní špičce logicky tvořit zácpy," předpokládá Moos a dodává, že řešením jsou investice do dobudování sítě záchytných parkovišť. Připomeňme, že Praha disponuje pouhými sedmnácti P+R parkovišti o celkové kapacitě 3 000 parkovacích míst. Podle platného územního plánu však mělo už v roce 2010 fungovat pětačtyřicet P+R parkovišť pro 12 tisíc automobilů.

Čtěte také: Josef Nosek: Změn v dopravě se netřeba bát. Většina Pražanů je ocení

Autor: Jakub Krupka

30.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
4 7

Penze jsou udržitelné, místo reformy stačí úpravy, tvrdí vládní studie

Lev Lolek je novou atrakcí brněnské zoo.
11

Zvířecí reality show. Brněnská zoo spustila online přenos ze lví ubikace

Ferrari si hraje se slovy a SUV prý nevyrobí. Chystá totiž FUV...

Nejprve jsme slyšeli, že Ferrari v žádném případě do segmentu SUV vstupovat nebude. Nedávno se však objevily informace, že na zbrusu novém "esúvéčku" značka opravdu pracuje. Podle Italů to ale není pravda, protože jejich novinka prý SUV nebude.

AKTUALIZOVÁNO

Žena, která se v Brně zranila při srážce tramvají, v nemocnici zemřela

/FOTOGALERIE/ Žena, která si při srážce dvou tramvají na zastávce Tkalcovská v brněnské ulici Cejl ve středu poranila hlavu, svým zraněním v nemocnici podlehla. Ve čtvrtek o tom informoval policejní mluvčí Pavel Šváb. Policie nyní hledá svědky nehody. Případ řeší i drážní inspekce.

Rusko shromažďuje čím dál tím více zlata. Český poklad se naopak tenčí

V trezorech ruské státní banky se nachází 1706 tun zlata a zásoby stále rostou. Oproti tomu český zlatý poklad se spíše zmenšuje. Vychází to ze zprávy organizace nejvýznamnějších těžařů zlata World Gold Council, která zkoumá devizové rezervy jednotlivých států.

Brexit: Britové se bojí, že ztratí právo na pobyt v zemích EU

Interpretace jednání o podmínkách konkrétních kroků v rámci brexitu mezi Velkou Británii a Evropskou unií v těchto dnech může mít různé úhly pohledu. Zatímco unijní média hovoří o sbližování pohledů, britská spíše varují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení