VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metrobusy získají další jízdní pruhy. Na úkor aut

Praha – Za zásadní překážku spuštění páteřních metrobusových linek označil posudek dopravních expertů z ČVUT zoufalý nedostatek preferenčních jízdních pruhů nejen na hlavních pražských tazích. „Linkové spoje budou váznout v zácpách a nesplní funkci metrobusu," zněla zřejmě oprávněná obava.

30.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Organizátor pražské hromadné dopravy společnost ROPID však již dříve avizovala, že takzvané metrobusy poslouží Pražanům i mimopražským cestujícím maximálně osmiminutovými intervaly.

Od prvního září, kdy začínají platit největší změny v hromadné dopravě od roku 1985, prý na silnicích značnou měrou přibude zmiňovaných preferenčních jízdních pruhů. Je to dobrá zpráva pro cestující MHD, horší pro řidiče automobilů. Funkce metrobusů ale zřejmě bude, alespoň v některých úsecích, splněna.

Jak připomíná mluvčí ROPID Ondřej Kubala od 1. září vyrazí do ulic Prahy osmatřicet metrobusů, neboli páteřních autobusových linek s maximálním intervalem šest až osm minut v dopravní špičce. A právě metrobusy budou podle Kubaly nejčastěji využívat speciální pruhy pro autobusy a křižovatky s preferencí MHD.

Mluvčí organizátora pražské hromadné dopravy, společnosti ROPID Ondřej Kubala včera připomněl, že k dnešnímu dni je v Praze bezmála třiadvacet kilometrů oddělených autobusových pruhů, dále 144 křižovatek s preferencí autobusů a 156 křižovatek s preferencí tramvají. „A další přibudou," ujišťuje.

Zmíněná opatření však podle kritiků měla přijít o mnoho dříve, než právě se zavedením změn. Děkan dopravní fakulty ČVÚT Petr Moos, který je obecně příznivcem myšlenky metrobusů varuje, že preferenční jízdní pruhy je možno prakticky uplatnit pouze na tří a víceproudých komunikacích. „Na dvouproudých komunikacích se budou v ranní a odpolední dopravní špičce logicky tvořit zácpy," předpokládá Moos a dodává, že řešením jsou investice do dobudování sítě záchytných parkovišť. Připomeňme, že Praha disponuje pouhými sedmnácti P+R parkovišti o celkové kapacitě 3 000 parkovacích míst. Podle platného územního plánu však mělo už v roce 2010 fungovat pětačtyřicet P+R parkovišť pro 12 tisíc automobilů.

Čtěte také: Josef Nosek: Změn v dopravě se netřeba bát. Většina Pražanů je ocení

Autor: Jakub Krupka

30.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kanylu doktoři zavádějí pacientům při závažnějších operacích. Ilustrační foto.
9

Stížnost na lékaře? Pacient platí za důkazy. Komora to chce změnit

Amazon v Dobrovízi.
DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

V Peru odvolali viceministryni. Během záplav a v pracovní době se opalovala

V Peru skončila náměstkyně ministra zemědělství za to, že se v pracovní době opalovala. Eufrosina Santaová tak činila v době, kdy země bojuje s ničivými záplavami. O případu informoval server Infobae.

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies