VYBERTE SI REGION

Metrobusy získají další jízdní pruhy. Na úkor aut

Praha – Za zásadní překážku spuštění páteřních metrobusových linek označil posudek dopravních expertů z ČVUT zoufalý nedostatek preferenčních jízdních pruhů nejen na hlavních pražských tazích. „Linkové spoje budou váznout v zácpách a nesplní funkci metrobusu," zněla zřejmě oprávněná obava.

30.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Organizátor pražské hromadné dopravy společnost ROPID však již dříve avizovala, že takzvané metrobusy poslouží Pražanům i mimopražským cestujícím maximálně osmiminutovými intervaly.

Od prvního září, kdy začínají platit největší změny v hromadné dopravě od roku 1985, prý na silnicích značnou měrou přibude zmiňovaných preferenčních jízdních pruhů. Je to dobrá zpráva pro cestující MHD, horší pro řidiče automobilů. Funkce metrobusů ale zřejmě bude, alespoň v některých úsecích, splněna.

Jak připomíná mluvčí ROPID Ondřej Kubala od 1. září vyrazí do ulic Prahy osmatřicet metrobusů, neboli páteřních autobusových linek s maximálním intervalem šest až osm minut v dopravní špičce. A právě metrobusy budou podle Kubaly nejčastěji využívat speciální pruhy pro autobusy a křižovatky s preferencí MHD.

Mluvčí organizátora pražské hromadné dopravy, společnosti ROPID Ondřej Kubala včera připomněl, že k dnešnímu dni je v Praze bezmála třiadvacet kilometrů oddělených autobusových pruhů, dále 144 křižovatek s preferencí autobusů a 156 křižovatek s preferencí tramvají. „A další přibudou," ujišťuje.

Zmíněná opatření však podle kritiků měla přijít o mnoho dříve, než právě se zavedením změn. Děkan dopravní fakulty ČVÚT Petr Moos, který je obecně příznivcem myšlenky metrobusů varuje, že preferenční jízdní pruhy je možno prakticky uplatnit pouze na tří a víceproudých komunikacích. „Na dvouproudých komunikacích se budou v ranní a odpolední dopravní špičce logicky tvořit zácpy," předpokládá Moos a dodává, že řešením jsou investice do dobudování sítě záchytných parkovišť. Připomeňme, že Praha disponuje pouhými sedmnácti P+R parkovišti o celkové kapacitě 3 000 parkovacích míst. Podle platného územního plánu však mělo už v roce 2010 fungovat pětačtyřicet P+R parkovišť pro 12 tisíc automobilů.

Čtěte také: Josef Nosek: Změn v dopravě se netřeba bát. Většina Pražanů je ocení

Autor: Jakub Krupka

30.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Areál nymburské nemocnice.
1 4

Nemocnice Nymburk: Pacient zemřel kvůli chybě jednotlivce, ne péče

Sebevražda. Policie ČR. Ilustrační snímek.
1

Tragédie: Mladá žena se střelila do hlavy

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Hosté plesu Zemanových mohou opět vyhrát večeři s prezidentským párem

Praha - Návštěvníci pátečního charitativního plesu Miloše a Ivany Zemanových na Pražském hradě budou moci opět vyhrát večeři s prezidentským párem, divočáka z lánské obory nebo vstupenky na koncert Karla Gotta. Právě vystoupení "zlatého slavíka" bude jedním z vyvrcholení plesu. Předtančení se, stejně jako loni, ujme prezident se svou manželkou, řekl mluvčí Hradu Jiří Ovčáček.

Čínský prezident chce zakázat a zničit všechny jaderné zbraně

Všechny jaderné zbraně by měly být zcela zakázány a zničeny. V sídle OSN v Ženevě to dnes řekl čínský prezident Si Ťin-pching, jehož země patří mezi jaderné velmoci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies