Deník

Na dalším místě v Praze se přemnožila zdraví nebezpečná bakterie

Praha - Na dalším místě v Praze se ve vodě přemnožila zdraví nebezpečná bakterie legionella. Objevila se v domech v několika ulicích ve Střížkově. Oznámila to ve středu na svém webu radnice Prahy 9. Podle hygieniků bakterie ohrožuje hlavně lidi s oslabenou imunitou.

28.4.2016

Ilustrační fotoFoto: Deník

V Praze 9, na Proseku, byly problémy s legionellou už loni na podzim a letos se bakterie objevila třeba na Černém Mostě nebo v Letňanech.

Nevyhovující kvalita teplé vody kvůli výskytu legionelly byla podle radnice zjištěna v několika domech v ulicích Habartická, K Šafránce, Hejnická, Chrastavská, Dvoudílná a Litoměřická.

„Bakterie rodu Legionella se přirozeně vyskytuje ve vodním prostředí. Množí se pouze v neudržovaných rozvodech teplé vody, kde dochází k tvorbě usazenin nebo stagnaci vody," sdělila městská část.

„Dle sdělení hygienické stanice bakterie legionella není primárně nebezpečná. Určité zdravotní riziko může vzniknout pouze při vdechnutí aerosolu, mikroskopických kapének, kontaminované vody například při sprchování hlavy, a to jen u osob s výrazně sníženou imunitou," doplnili pracovníci radnice.

Množí se v rozvodech teplé vody

Bakterie legionella může způsobit zdravotní komplikace včetně těžkého zápalu plic. Ohrožuje hlavně lidi oslabené například chronickým onemocněním.

Obvykle se množí ve špatně konstruovaných nebo nedostatečně udržovaných rozvodech teplé vody. Na rozdíl od běžných vodních mikroorganismů se dokáže množit i při teplotě 45 stupňů Celsia a prokazatelně přežívá i teplotu 60 stupňů.

Hygienici lidem v postižených lokalitách mimo jiné radí, aby vodu z kohoutku před použitím odtáčeli a neomývali si hlavu teplou vodou. Doporučují rovněž dezinfekci nebo výměnu sprchové hlavice.

Bližší informace k bakterii a preventivním opatřením zveřejnili pražští hygienici na svém webu. Lidem také doporučují sledovat aktuální informace na stránkách hygienické stanice.

Čtěte také: Legionella ve velkých domech? Špinavý kohoutek může kontaminovat ostatní

28.4.2016 VSTUP DO DISKUSE

Hamburská policie varuje obyvatele, aby nechodili do oblasti, kde došlo k útoku.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Útočník napadl lidi mačetou v hamburském supermarketu. Křičel Allahu Akbar

Odjezd fanoušků Baníku z Ostravy se neobešel bez dohledu policistů.

Fanoušci Baníku dorazili do Brna, míří na stadion. Policisté jsou ve střehu

Lidl proti Tesku nepůjde, přes internet bude prodávat jen spotřební zboží

/CENOVÝ TEST/ Již pět let zůstává jediným z velkých řetězců, kteří v Česku prodávají potraviny on-line, britské Tesco. Oznámení německého Lidlu, že už brzy spustí vlastní e-shop, proto vyvolalo očekávání. Revoluce se však nekoná, řetězec bude on-line nabízet jen nepotravinové zboží.

Ve Skotsku je k vidění unikátní „český“ spitfire, 41 let ležel na dně jezera

Skotské letecké muzeum Dumfries & Galloway Aviation Museum zařadilo do expozice unikátní stíhačku spitfire s pohnutou historií. V říjnu 1941 v ní zahynul český pilot z 312. československé stíhací perutě RAF František Hekl, během cvičného letu totiž spadl do jezera Loch Doon na jihovýchodě Skotska.

Babišovu svatbu má na Čapím hnízdě rušit technoparty

Nerušenou zábavu hostů při veselce Andreje Babiše s jeho dlouholetou partnerkou Monikou v Čapím hnízdě v sobotu 29. července možná naruší další z takzvaných techoparty.

Kotlebu obvinili z rasismu. Za šek na 1488 eur jako symbol nacistické ideologie

Poslanec slovenského parlamentu a předseda Banskobystrického kraje Marian Kotleba může jít do vězení až na tři roky. Policejní vyšetřovatelé potvrdili, že se dopustil trestného činu projevu sympatií k hnutí směřujícímu k potlačování práv a svobod.