Na dalším místě v Praze se přemnožila zdraví nebezpečná bakterie

Praha - Na dalším místě v Praze se ve vodě přemnožila zdraví nebezpečná bakterie legionella. Objevila se v domech v několika ulicích ve Střížkově. Oznámila to ve středu na svém webu radnice Prahy 9. Podle hygieniků bakterie ohrožuje hlavně lidi s oslabenou imunitou.

28.4.2016

Ilustrační fotoFoto: Deník

V Praze 9, na Proseku, byly problémy s legionellou už loni na podzim a letos se bakterie objevila třeba na Černém Mostě nebo v Letňanech.

Nevyhovující kvalita teplé vody kvůli výskytu legionelly byla podle radnice zjištěna v několika domech v ulicích Habartická, K Šafránce, Hejnická, Chrastavská, Dvoudílná a Litoměřická.

„Bakterie rodu Legionella se přirozeně vyskytuje ve vodním prostředí. Množí se pouze v neudržovaných rozvodech teplé vody, kde dochází k tvorbě usazenin nebo stagnaci vody," sdělila městská část.

„Dle sdělení hygienické stanice bakterie legionella není primárně nebezpečná. Určité zdravotní riziko může vzniknout pouze při vdechnutí aerosolu, mikroskopických kapének, kontaminované vody například při sprchování hlavy, a to jen u osob s výrazně sníženou imunitou," doplnili pracovníci radnice.

Množí se v rozvodech teplé vody

Bakterie legionella může způsobit zdravotní komplikace včetně těžkého zápalu plic. Ohrožuje hlavně lidi oslabené například chronickým onemocněním.

Obvykle se množí ve špatně konstruovaných nebo nedostatečně udržovaných rozvodech teplé vody. Na rozdíl od běžných vodních mikroorganismů se dokáže množit i při teplotě 45 stupňů Celsia a prokazatelně přežívá i teplotu 60 stupňů.

Hygienici lidem v postižených lokalitách mimo jiné radí, aby vodu z kohoutku před použitím odtáčeli a neomývali si hlavu teplou vodou. Doporučují rovněž dezinfekci nebo výměnu sprchové hlavice.

Bližší informace k bakterii a preventivním opatřením zveřejnili pražští hygienici na svém webu. Lidem také doporučují sledovat aktuální informace na stránkách hygienické stanice.

Čtěte také: Legionella ve velkých domech? Špinavý kohoutek může kontaminovat ostatní

28.4.2016 VSTUP DO DISKUSE

Nissan Leaf patří k menším autům, přesto stojí téměř tři čtvrtě milionu korun

Češi elektromobily nechtějí. Důvod? Malý výběr, vysoká cena a dlouhá návratnost

Prezident Miloš Zeman a premiér Bohuslav Sobotka.

Politici dostanou opět přidáno. Prezident bude brát více než 250 tisíc

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.

V Balkové na Plzeňsku se vzbouřili cizinci. Policie proti nim zasáhla

Část cizinců v záchytném zařízení v Balkové na Plzeňsku dnes zahájila vzpouru a zabarikádovala se. Zakročila proti nim policejní zásahová jednotka. Při zákroku nebyl nikdo zraněn. Podle mluvčí cizinecké policie Kateřiny Rendlové bylo důvodem pro vzpouru pravděpodobně to, že jeden z cizinců obdržel informaci o vyhoštění ze země

VIDEO: Černý dým nad Libercem. Hoří v areálu Severochemy na Františkově

Černý dým je vidět nad celým Libercem. Hoří totiž sklad hořlavých kapalin v areálu Severochemy, platí tam třetí stupeň nebezpečí. Na místě zasahuje přes 12 hasičských jednotek, je tam i státní a městská policie. Záchranná služba odvezla jednoho lehce popáleného člověka, který se nadýchal i zplodin, do nemocnice. Houkání sirén je slyšet po celém městě, do Liberce míří jednotky profesionálních hasičů z celého okreseu Liberec, povoláni jsou i hasiči z Mladé Boleslavi. Policie uzavřela pro veškerou dopravu ulici Vilová, kde Severochema sídlí.

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.