Na dalším místě v Praze se přemnožila zdraví nebezpečná bakterie

Praha - Na dalším místě v Praze se ve vodě přemnožila zdraví nebezpečná bakterie legionella. Objevila se v domech v několika ulicích ve Střížkově. Oznámila to ve středu na svém webu radnice Prahy 9. Podle hygieniků bakterie ohrožuje hlavně lidi s oslabenou imunitou.

28.4.2016

Ilustrační fotoFoto: Deník

V Praze 9, na Proseku, byly problémy s legionellou už loni na podzim a letos se bakterie objevila třeba na Černém Mostě nebo v Letňanech.

Nevyhovující kvalita teplé vody kvůli výskytu legionelly byla podle radnice zjištěna v několika domech v ulicích Habartická, K Šafránce, Hejnická, Chrastavská, Dvoudílná a Litoměřická.

„Bakterie rodu Legionella se přirozeně vyskytuje ve vodním prostředí. Množí se pouze v neudržovaných rozvodech teplé vody, kde dochází k tvorbě usazenin nebo stagnaci vody," sdělila městská část.

„Dle sdělení hygienické stanice bakterie legionella není primárně nebezpečná. Určité zdravotní riziko může vzniknout pouze při vdechnutí aerosolu, mikroskopických kapének, kontaminované vody například při sprchování hlavy, a to jen u osob s výrazně sníženou imunitou," doplnili pracovníci radnice.

Množí se v rozvodech teplé vody

Bakterie legionella může způsobit zdravotní komplikace včetně těžkého zápalu plic. Ohrožuje hlavně lidi oslabené například chronickým onemocněním.

Obvykle se množí ve špatně konstruovaných nebo nedostatečně udržovaných rozvodech teplé vody. Na rozdíl od běžných vodních mikroorganismů se dokáže množit i při teplotě 45 stupňů Celsia a prokazatelně přežívá i teplotu 60 stupňů.

Hygienici lidem v postižených lokalitách mimo jiné radí, aby vodu z kohoutku před použitím odtáčeli a neomývali si hlavu teplou vodou. Doporučují rovněž dezinfekci nebo výměnu sprchové hlavice.

Bližší informace k bakterii a preventivním opatřením zveřejnili pražští hygienici na svém webu. Lidem také doporučují sledovat aktuální informace na stránkách hygienické stanice.

Čtěte také: Legionella ve velkých domech? Špinavý kohoutek může kontaminovat ostatní

28.4.2016 VSTUP DO DISKUSE

PSTRUH103. Takovou přezdívku používá Petr Jelínek z Jihlavy. Patří mezi stovku nejsledovanějších youtuberů v zemi. Kvůli svému videu stanul před jihlavským soudem.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

/INFOGRAFIKA/- Rusové dnes nová území obsazují. Bývaly doby, kdy se jich zbavovali. Před 150 lety prodali Aljašku Spojeným státům.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Až 400 tisíc migrantů může podle německého ministra přijít letos z Afriky

Až 400 tisíc migrantů by mohlo letos podle německého ministra pro rozvojovou pomoc Gerda Müllera připlout do Evropy přes Středozemní moře. Aby nepřišly další statisíce či miliony migrantů, měla by Evropská unie podle něj změnit svou politiku vůči Africe.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.