Na dalším místě v Praze se přemnožila zdraví nebezpečná bakterie

Praha - Na dalším místě v Praze se ve vodě přemnožila zdraví nebezpečná bakterie legionella. Objevila se v domech v několika ulicích ve Střížkově. Oznámila to ve středu na svém webu radnice Prahy 9. Podle hygieniků bakterie ohrožuje hlavně lidi s oslabenou imunitou.

28.4.2016

Ilustrační fotoFoto: Deník

V Praze 9, na Proseku, byly problémy s legionellou už loni na podzim a letos se bakterie objevila třeba na Černém Mostě nebo v Letňanech.

Nevyhovující kvalita teplé vody kvůli výskytu legionelly byla podle radnice zjištěna v několika domech v ulicích Habartická, K Šafránce, Hejnická, Chrastavská, Dvoudílná a Litoměřická.

„Bakterie rodu Legionella se přirozeně vyskytuje ve vodním prostředí. Množí se pouze v neudržovaných rozvodech teplé vody, kde dochází k tvorbě usazenin nebo stagnaci vody," sdělila městská část.

„Dle sdělení hygienické stanice bakterie legionella není primárně nebezpečná. Určité zdravotní riziko může vzniknout pouze při vdechnutí aerosolu, mikroskopických kapének, kontaminované vody například při sprchování hlavy, a to jen u osob s výrazně sníženou imunitou," doplnili pracovníci radnice.

Množí se v rozvodech teplé vody

Bakterie legionella může způsobit zdravotní komplikace včetně těžkého zápalu plic. Ohrožuje hlavně lidi oslabené například chronickým onemocněním.

Obvykle se množí ve špatně konstruovaných nebo nedostatečně udržovaných rozvodech teplé vody. Na rozdíl od běžných vodních mikroorganismů se dokáže množit i při teplotě 45 stupňů Celsia a prokazatelně přežívá i teplotu 60 stupňů.

Hygienici lidem v postižených lokalitách mimo jiné radí, aby vodu z kohoutku před použitím odtáčeli a neomývali si hlavu teplou vodou. Doporučují rovněž dezinfekci nebo výměnu sprchové hlavice.

Bližší informace k bakterii a preventivním opatřením zveřejnili pražští hygienici na svém webu. Lidem také doporučují sledovat aktuální informace na stránkách hygienické stanice.

Čtěte také: Legionella ve velkých domech? Špinavý kohoutek může kontaminovat ostatní

28.4.2016 VSTUP DO DISKUSE

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Tramvaj přejela mladého muže u brněnského Ústředního hřbitova.

Tramvaj přejela muže ležícího na kolejích. Amputovala mu obě nohy

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.