VYBERTE SI REGION

Nehodu na nádraží má prý na svědomí strojvůdce

Praha – Vykolejení osobního vlaku, který v minulém týdnu tři čtvrtě hodiny před úterní půlnocí nezabrzdil při dojezdu do Masarykova nádraží v centru Prahy, přičemž jednotka CityElefant přijíždějící z Českého Brodu prorazila zarážedlo na konci koleje číslo 3 a zastavila se až v kryté hale nádraží, má zřejmě na svědomí strojvůdce. Vyplývá to z informací náměstka generálního inspektora Drážní inspekce ČR Jana Kučery, které v neděli večer přinesla televize Nova.

27.7.2015 2
SDÍLEJ:

Vážná nehoda uzavřela v noci na středu 15. července 2015 Masarykovo nádraží v centru Prahy. Souprava CityElefant přijíždějící do Prahy z Českého Brodu nezabrzdila, prorazila zarážedlo a zastavila se až v nádražní budově.Foto: DENÍK/Milan Holakovský

Jen o tři dny dříve – ve čtvrtek – přitom Kučerův podřízený Martin Drápal řekl Deníku, že komisionální prohlídka havarovaného vlaku odtaženého do depa k určení příčin nehody a případnému označení viníka nestačila. Výslovně uvedl, že ačkoli zrovna v ten den měli 
zástupci inspekce setkání s policejními experty věnované analýze záznamů z rychloměrů, hovořit o konkrétní příčině nehody a případném viníkovi nebude možné dřív než za několik měsíců. „Některé části vlaku byly poslány na expertizy," konstatoval Drápal s tím, že nyní je třeba počkat na výsledky zkoumání odborníků.

Odpojil automatické vedení

Z vyjádření Kučery naopak plyne, že ve věci už mají inspektoři jasno. Strojvůdce vypnul automatický systém vedení vlaku, jehož přičiněním měla souprava před vjezdem do nádraží brzdit automaticky – a brzdu neuvedl do činnosti ani on sám.

Skutečnosti odpovídá obojí. Inspektoři již nyní nepochybují, že strojvůdce vypnul brzdicí automatiku a nebrzdil ani sám mechanicky, takže souprava měla na konci koleje čtyřicetikilo­metrovou rychlost – části brzdového systému ale poslali k expertnímu zkoumání, jehož výsledek bude k dispozici s odstupem. Stejně jako konečné výsledky vyšetřování včetně soustředění všech svědeckých výpovědí, přesného vyčíslení škod, či zahrnutí lékařských zpráv.

Podle zjištění prezentovaných Kučerou systém automatického vedení strojvůdce odpojil při výjezdu ze stanice Praha-Libeň. Prozrazují to záznamy v černých skříňkách vlaku. Také zkoumání zabezpečovacího zařízení na nádraží ukázalo, že bylo v pořádku; 
k přijíždějící soupravě tedy putovaly správné signály. Systém, který by s nimi pracoval, ale byl v kabině strojvůdce deaktivován…

Čtěte také: Zkoumání nehody z 'Masaryčky' se zatím nikam nepohnulo

Autor: Milan Holakovský

27.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies