VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nehodu na nádraží má prý na svědomí strojvůdce

Praha – Vykolejení osobního vlaku, který v minulém týdnu tři čtvrtě hodiny před úterní půlnocí nezabrzdil při dojezdu do Masarykova nádraží v centru Prahy, přičemž jednotka CityElefant přijíždějící z Českého Brodu prorazila zarážedlo na konci koleje číslo 3 a zastavila se až v kryté hale nádraží, má zřejmě na svědomí strojvůdce. Vyplývá to z informací náměstka generálního inspektora Drážní inspekce ČR Jana Kučery, které v neděli večer přinesla televize Nova.

27.7.2015 2
SDÍLEJ:

Vážná nehoda uzavřela v noci na středu 15. července 2015 Masarykovo nádraží v centru Prahy. Souprava CityElefant přijíždějící do Prahy z Českého Brodu nezabrzdila, prorazila zarážedlo a zastavila se až v nádražní budově.Foto: DENÍK/Milan Holakovský

Jen o tři dny dříve – ve čtvrtek – přitom Kučerův podřízený Martin Drápal řekl Deníku, že komisionální prohlídka havarovaného vlaku odtaženého do depa k určení příčin nehody a případnému označení viníka nestačila. Výslovně uvedl, že ačkoli zrovna v ten den měli 
zástupci inspekce setkání s policejními experty věnované analýze záznamů z rychloměrů, hovořit o konkrétní příčině nehody a případném viníkovi nebude možné dřív než za několik měsíců. „Některé části vlaku byly poslány na expertizy," konstatoval Drápal s tím, že nyní je třeba počkat na výsledky zkoumání odborníků.

Odpojil automatické vedení

Z vyjádření Kučery naopak plyne, že ve věci už mají inspektoři jasno. Strojvůdce vypnul automatický systém vedení vlaku, jehož přičiněním měla souprava před vjezdem do nádraží brzdit automaticky – a brzdu neuvedl do činnosti ani on sám.

Skutečnosti odpovídá obojí. Inspektoři již nyní nepochybují, že strojvůdce vypnul brzdicí automatiku a nebrzdil ani sám mechanicky, takže souprava měla na konci koleje čtyřicetikilo­metrovou rychlost – části brzdového systému ale poslali k expertnímu zkoumání, jehož výsledek bude k dispozici s odstupem. Stejně jako konečné výsledky vyšetřování včetně soustředění všech svědeckých výpovědí, přesného vyčíslení škod, či zahrnutí lékařských zpráv.

Podle zjištění prezentovaných Kučerou systém automatického vedení strojvůdce odpojil při výjezdu ze stanice Praha-Libeň. Prozrazují to záznamy v černých skříňkách vlaku. Také zkoumání zabezpečovacího zařízení na nádraží ukázalo, že bylo v pořádku; 
k přijíždějící soupravě tedy putovaly správné signály. Systém, který by s nimi pracoval, ale byl v kabině strojvůdce deaktivován…

Čtěte také: Zkoumání nehody z 'Masaryčky' se zatím nikam nepohnulo

Autor: Milan Holakovský

27.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sněm ANO 2017
5 30

Průzkum: Volby by vyhrálo hnutí ANO. ODS se dotahuje na ČSSD

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Šéf poslanců ČSSD Sklenák: Kvůli Babišovi by se měla sejít koaliční rada

Vysvětlení nákupu korunových dluhopisů společnosti Agrofert, které ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš poslal Sněmovně, je podle předsedy poslanců ČSSD Romana Sklenáka neuspokojivé a pro ČSSD nepřijatelné. Záležitostí by se měla zabývat koaliční rada a nabídnout řešení, uvedl dnes Sklenák v pořadu Partie televize Prima.

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies