VYBERTE SI REGION

Nejnebezpečnější přechody v Praze? Na Žižkově, v Podolí i Dejvicích

Praha /GRAFIKA/ – Nedání přednosti tramvaji, spěch, nepozornost, nerespektování světelné signalizace či špatná viditelnost chodce. To jsou nejčastější důvody, proč za minulý rok skončilo pod koly aut 630 chodců.

13.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Lubomír Stehlík

Pražský deník proto požádal Jaroslava Kučeru, krajského koordinátora BESIP Praha, aby se vypravil na čtyři nejnebezpečnější přechody v metropoli a vysvětlil, proč právě tyto přechody „kralují" dopravním statistikám.

Za čtvrt hodiny 35 přestupků

Na každém místě strávil dopravní expert Kučera čtvrt hodiny. A byl zděšen, že to nejsou jen motoristé, kteří jsou nepozorní. „Za těch zhruba patnáct minut jsem napočítal u chodců cca pětatřicet přestupků," kroutil hlavou Kučera.

U Želivského i u zastávky MHD Olšanské náměstí jsou problémy podobné. „Chodci zde mnohdy bezmyšlenkovitě přebíhají přes vozovku na nástupní ostrůvek MHD. U obou úseků navíc není přechod pro chodce řízen světelnou signalizací," upozorňuje Jaroslav Kučera.

V úseku Jana Želivského podle něj navíc nepřehlednost zvyšují zaparkovaná auta, na Olšanském náměstí pak mohou být Pražané rozptylováni řadou obchodů, ke kterým spěchají přímo přes vozovku z nástupních ostrůvků. Na velmi frekventované křižovatce ve Spálené hraje kromě nepozornosti a spěchu roli další faktor. „Mnozí chodci zde nerespektují fakt, že tramvaj má vždy přednost," připomíná Kučera.

Posledním přechodem, který si vzal dopravní expert na paškál, byla křižovatka na rohu ulic Českomoravská a Freyova.

„Křižovatka ve tvaru X je řízená světelnou signalizací. V případě dodržování předpisů ze strany chodců i řidičů motorových vozidel by měla být bezpečná. Oproti zmíněným třem přechodům opravdu není tento tak nebezpečný," myslí si Kučera.

Chodci nedodržují pravidla

Studentka Monika Burešová, která bydlí kousek od tohoto přechodu, na Harfě, má vysvětlení, proč zde došlo v minulém roce ke čtyřem srážkám chodců s auty.

„Křižovatka je sice bezpečná, ale tady na zelené panáčky nikdo moc nečeká. Když jdu od tramvaje a vidím, že mi jede autobus 136 nebo 177 směrem na Prosek, taky přebíhám tuto velkou křižovatku," popsala Deníku zdejší běžnou praktiku chodců jednadvacetiletá studentka.

Dobrou zprávou pro Pražany ale je, že od roku 2008 počet srážek chodců s řidiči stále klesá. Zatímco před pěti roky jich bylo v metropoli 677, minulý rok skoro o padesát méně.

„Podíl na tom mají nejen dopravně preventivní akce, které cílíme především na děti a mládež, ale také medializace následků dopravních nehod," objasnil příčinu snižujícího se počtu nehod policejní preventista Ladislav Beránek.

Nebezpečné přechody v Praze

Autor: Veronika Cézová

13.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tři lidské životy si vyžádala vážná dopravní nehoda, k níž došlo v pátek kolem půl šesté ráno na železničním přejezdu ve Vejprnicích.
AKTUALIZOVÁNO
15 10

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Ilustrační foto
2

Autorské poplatky dramaticky neporostou, zvýší se maximálně o inflaci

Dožijí se astrologové povinných účtenek?

/Pohledem Deníku/ - V duchu slavného výroku Andreje Babiše – je možné, že „všeci kradli". Myšleno hospodští.

Boj o Harrachov. Jansta se zlobí na lži v České televizi

Harrachov - Vzpomínáte? Tady pod můstkem slavil úspěšný skokan na lyžích Pavel Ploc. Hned vedle zase udělala první krůčky biatlonistka Eva Puskarčíková. Teď ale Harrachov poutá pozornost jinak. Krkonošské středisko má problém.

Prošlé i neznámé výbušniny. Třetina prodejců před Silvestrem porušila předpisy

Třetina prodejců pyrotechniky v prosinci, tedy v rušném období před Silvestrem, porušila předpisy. Nabízeli třeba neznámé a prošlé výbušniny, a v Praze dokonce skladovali trhovci na jednom místě půl tuny výbušnin, ačkoli povoleno je nejvýše 80 kilogramů. Vyplývá to z kontrol České obchodní inspekce (ČOI), která dnes zveřejnila výsledky v tiskové zprávě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies