VYBERTE SI REGION

Obchvat Kunratic neprošel kvůli záměru rozšířit Vídeňskou

Kunratice - Zápach a hluk, další auta projíždějící Vídeňskou ulicí. Takový scénář si obyvatelé Kunratic neumí představit. Obchvat kolem kunratické městské části je potřeba, ale vedení Prahy 4 i Kunratic se shodli na tom, že chtějí zachovat stávající kapacitu silnice. „Nechceme, aby tudy vedla čtyřproudá silnici, protože by to zatížilo okolí IKEMu. Místo stávajících patnácti tisíc aut, by jich tu jezdilo dvakrát tolik," sdělila starostka Kunratic Lenka Alinčová.

12.2.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Problém vidí hlavně v tom, že většina místních obyvatel mají domy u silnice bez předzahrádky. Proto už nyní má automobilová doprava na jejich domy velký vliv. Pod peticí mají dokonce už šest set podpisů. Zamýšlená silnice také souvisí s obchvatem Písnice, který aktuálně končí v polích.

Návrh na změnu územního plánu zamítli zastupitelé Prahy 4 na konci ledna. Změnu navrhuje magistrát v balíku takzvaných celoměstsky významných změn. Nový obchvat by měl ústit na Vídeňskou ulici v oblasti obytného souboru Zelené údolí. Řidiči by objížděli Kunratice skrz průmyslovou zónou, která v trase stojí. „Změna by znamenala přivedení dalších aut na Vídeňskou," řekla pražská zastupitelka Petra Rejchrtová (Trojkoalice).

Nová magistrála

Podle starosty Petra Štěpánka (Strana zelených) nedali radní Prahy 4 souhlas s obchvatem ne kvůli tomu, že by to Kunraticím nepřáli, ale protože všechny strany koalice voličům slíbily, že nedopustí rozšíření Vídeňské ulice.

„Ze stávajícího provozu by se to dostalo na třicet tisíc aut za hodinu, a tím by se z toho stala magistrála. Hlavně by za to trpěli lidé na sídlišti Krč a v areálu Thomayerovy nemocnice. Naopak z hlediska dopravy tlačíme na to, aby sem byla protažená další kolejová doprava," vysvětlil starosta Prahy 4 Petr Štěpánek.

Jako řešení vidí několik variant. Jedním z nich je dlouhodobý projekt metra D. Další možnost je propojení Spořilova a Jižního Města tramvají včetně protihlukového opatření.

Čtěte také: Obyvatelé Komořan se bouří. Novou čtyřproudovou silnici vůbec nechtějí

Autor: Pavla Janoušková Mgr.

12.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies