VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obrana proti výtržnictví či odvazování lodí je obtížná

Praha – Majitelé lodí se mohou jen s potížemi bránit vandalům, kteří se rozhodnou jejich plavidlo odvázat a pustit po proudu. Přístaviště nemusí mít speciální ostrahu nebo hlídky, řekli odborníci na lodní dopravu. V neděli plula v Praze po Vltavě loď bez posádky, kterou někdo nedovoleně odvázal. Případ vyšetřuje policie.

18.2.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

„Každý provozovatel musí loď zabezpečit v rozumné míře, což parník byl, někdo si s jeho uvolněním dal docela práci," řekl dnes Dušan Sahula, ředitel Pražské paroplavební společnosti, která parník pronajala občanskému sdružení Dvojka sobě. Uvolněné plavidlo, šedesátimetrová plovoucí galerie Hradčany, byla podle něj přivázaná na sedmi ocelových lanech, jejichž odvázání by laikovi trvalo nejméně půl hodiny.

Plavidla v kotvištích se zabezpečují jen lany nebo provazy, osobní a nákladní lodi mají povinné ještě kotvy. „Plovoucí těleso nebo prostor jako naše galerie kotvu mít nemusí, víc než provazy a lana nemáme," uvedl Sahula.

Podle ředitele Státní plavební správy Jaromíra Kalouska jsou snížená nábřeží, kde v Praze lodi kotví, problematická. „Je to záležitost, kterou řeší i magistrát, jde především o nájemní vztahy. Kdyby byl jeden nájemce, zlepšila by se situace, protože na jednotlivé provozovatele by mohl daleko lépe dohlížet," uvedl Kalousek. Břehy má nyní ve správě městská společnost Trade Center Praha (TCP). Jednotlivá občerstvení, půjčovny loďek nebo lodní restaurace provozují soukromé firmy.

Bezpečnost při větším průtoku vody

Bezpečné uvázání lodí může ohrozit také stoupající hladina nebo větší průtok vody. „V Praze se to nemůže stát, plavidla jsou v takovém případě odvážena do ochranných přístavů," uvedl Kalousek, který si nepamatuje, že by se na některém z významných toků loď sama utrhla. „Může se to ale stát na nevýznamných, menších tocích," dodal.

Při větším průtoku vody by odvázaná loď bez posádky mohla ohrozit i bezpečnost na řece a v jejím okolí. V metropoli přitom ještě před týdnem platil první povodňový stupeň. „Naštěstí teď už jsou průtoky normální. Minulý týden ale loď na svém místě nestála, byla uklizená v ochranném přístavu," dodal Kalousek.

Plující galerie původně kotvila na Výtoni, po uvolnění doplula k Palackého mostu, kde se zarazila a proud ji stočil tak, že se zapřela o jinou kotvící loď. Nikdo nebyl zraněn, nebyl ani poškozen majetek, uvedl Kalousek. Dnes už je loď na původním místě.

Podle Sahuly není podobných případů mnoho. „Před Vánocemi někdo odvázal loď u vyšehradské skály, teď nám odvázali galerii. Za pět let dva případy, je to opravdu výjimečné," dodal Sahula.

Autor: ČTK

18.2.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
4 8

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Jan Hamáček, předseda Poslanecké sněmovny
15 8

Babiš by měl sám opustit vládu. Dohnala ho minulost, říká Hamáček

V dubnu přišlo na silnicích o život 36 lidí, o jednoho méně než loni

Na českých silnicích zemřelo letos v dubnu 36 lidí, o jednoho méně než loni. Číslo vyrovnává tragickou bilanci z dubna před třemi roky, která byla nejnižší od roku 1990. Od začátku roku při dopravních nehodách v Česku zemřelo 124 lidí, což je o 19 méně než za první čtyři měsíce loňska. Vyplývá to z předběžných údajů policie.

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Za ohýnky a popíjení hrozí pokuty, varují strážníci před čarodějnicemi

Čarodějnické oslavy v noci ze 30. dubna na 1. května jsou z pohledu pražských strážníků rok co rok stejné. Stejně jako hasiči a zdravotničtí záchranáři zaznamenávají i příslušníci městské policie během filipojakubské noci požáry související s nedostatečným zabezpečením ohňů. Občas se objeví případy nahnutých či naříznutých májek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies