VYBERTE SI REGION

Od soboty se v Praze výrazně změní provoz MHD

Praha – Od soboty se v hlavním městě výrazně změní provoz městské hromadné dopravy. Změna se dotkne desítek tramvají a autobusů, metro bude jezdit stejně jako dosud. Návrh v minulých týdnech kritizovaly mnohé městské části, část cestujících i někteří odborníci. Na změny budou v pátek a v pondělí upozorňovat přímo v terénu informátoři. Pražská integrovaná doprava denně přepraví asi dva miliony lidí.

30.8.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Město změny zdůvodňuje mimo jiné tím, že současné linkové vedení MHD vychází z poloviny 80. let minulého století, ale potřeby cestujících se od té doby změnily.

Změna počítá se zavedením 38 páteřních autobusových linek, takzvaných metrobusů, které budou mít ve špičce interval maximálně šest až osm minut. Na tyto linky budou nasazeny především kloubové vozy. K metrobusům budou cestující svážet běžné a minibusové linky. Jezdit bude nově také pět páteřních tramvajových linek s čtyřminutovým intervalem ve špičce, které doplní čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky pojedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích se rozdělí.

Detailní rozpis změn najdou lidé v informačních centrech dopravního podniku, u pokladen Českých drah či na webových stránkách dopravního podniku a organizace Ropid.

Tam, kde autobusy jezdí zároveň s tramvajemi a metrem, budou autobusové linky omezeny. Dotkne se to například Evropské třídy či Plzeňské ulice. Zrušeny budou také tramvaje číslo 15, 19 a 21. Zrušen bude rovněž autobus H2 pro tělesně postižené, který jezdil z centra přes Vinohrady na Zahradní Město. Na to si stěžují někteří handicapovaní. Podle organizace Ropid, která změnu naplánovala, ale měla tato linka téměř nulovou obsazenost.

Návrh počítá s novým přímým spojením některých míst. Lidé se například nově bez přestupu dostanou tramvají číslo 16 z Vinohrad do Vysočan nebo dvanáctkou ze Smíchova na Letnou. Autobusy 165 propojí zbraslavské sídliště s nádražím v Modřanech, kde budou moci cestující přestoupit na tramvaj do Braníka, Podolí a centra nebo na vlak na hlavní nádraží. Linka 170 zase spojí Jižní město a Barrandov.

Podle části odborníků a některých kritiků by ale měla Praha zavedení změn odložit. Obávají se komplikací především u metrobusů, pro které podle nich nemá hlavní město dostatek preferenčních pruhů a semaforů. Na některých místech by tak podle nich metrobusy mohly nabírat zpoždění a neplnily by úlohu páteřních linek.

V současnosti je v metropoli 22,6 kilometru oddělených autobusových pruhů, 144 křižovatek s preferencí autobusů a 156 křižovatek s preferencí tramvají. Během podzimu by měly další pruhy a preferenční opatření přibýt například v ulicích Opatovská, Výstavní, Rabakovská, Švehlova či na Barrandovském mos­tě.

Autor: ČTK

30.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies