VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkovací zóny v Nuslích a Podolí? Už na jaře

Praha - Městská část Praha 4 má jasno. Stání aut zreguluje už za pár měsíců. Praha 9 ještě licituje o podmínkách. Nakonec může ucuknout.

22.10.2016
SDÍLEJ:

Zóny placeného stání. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

Dnes jsou doslova zaplaveny přívaly mimopražských aut. Zaparkovat zde je nadlidský úkol a místní ztrácejí trpělivost. Nusle a Podolí proto už na jaře „zmodrají", zóny placeného stání jsou zde takřka hotovou věcí.

Zony zasáhnou i okolí stanic metra 

Jejich výsledná podoba se sice stále ještě dopracovává, vše ale směřuje k úspěšnému konci. „Předpokládám, že vše potřebné přes zimu administrativně proběhne a na jaře už by mohly být zóny spuštěny," prozradil Pražskému deníku starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (Trojkoalice).

Pražský deník zjistil, že vedle jmenovaných čtvrtí zóny zasáhnou také oblasti podél linky metra C, konkrétně okolí stanic Vyšehrad, Pražského povstání, Pankrác, Budějovická a Kačerov.

Před školkami by zony neměly platit 

Regulaci stání plánuje Praha 4 konkrétně v režimu modrých rezidenčních a fialových smíšených zón. Modré mají být především v centrech rezidenčních oblastí, jako například na podolské stráni. Naopak v místech, kde jsou obchody a podnikají živnostníci, budou fialové zóny, aby zde mohli zákazníci zastavit.

Radnice si ale vymohla i některá další opatření. „Například chceme, aby před školkami neplatily modré zóny hned ráno, ale až od devíti, aby rodiče mohli v klidu děti vyložit," dodává Štěpánek.

Devítka chce fialové zóny 

O poznání složitější je situace v Praze 9. Stanovení parkovacích zón v Libni a Vysočanech totiž stále brzdí některé požadavky radnice, na které alespoň prozatím magistrát odmítá přistoupit. „Žádáme jednotný systém fialových, tedy smíšených zón a cenu deset korun na hodinu stání pro návštěvníky," jmenuje radní Prahy 9 pro dopravu Tomáš Holeček (ODS).

Zdůvodňuje to tím, že v jiných městských částech jsou na mnoha místech modré zóny přes den poloprázdné a přitom řada řidičů nemá kde krátkodobě zastavit. Vyjít vstříc chce především drobným podnikatelům a návštěvám rezidentů.

Desetikoruna na hodinu se Praze nelíbí 

Takové připomínky se ale magistrátu nelíbí a poukazuje mimo jiné na finanční ztráty za příliš nízkou hodinovou sazbu pro návštěvníky. „Pokud bude hlavní město trvat na svém, budeme se v zastupitelstvu ještě rozhodovat, zda ustoupíme, nebo se spuštění zón nebude realizovat vůbec," říká Holeček s tím, že přesto městská část stále věří, že zóny budou podle jejich požadavků příští rok spuštěny.

Radnice zároveň sleduje, zda se po zavedení zón v sousední Praze 8 a na Jarově v Praze 3 na jejich území přesouvají auta ve velkém. V případě výrazného zhoršení by i tato skutečnost mohla finální rozhodnutí ovlivnit. Zatím ale k dramatickému nárůstu zaparkovaných aut podle Holečka nedošlo.

K návrhům městské části je smířlivější náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). „Můžeme se bavit o různých řešeních, ale mít tam zóny jen pro zóny a poplatek deset korun za hodinu je zvláštní. Ale asi vědí, proč to dělají. Já se tomu předem nebráním a jsem připraven se s nimi bavit. Musíme si to však říct věcně, nikoliv aby šlo jen o líbivé řešení," říká náměstek.

Některé městské části zóny odmítly 

Účastnit se současného rozšiřování parkovacích zón už dříve odmítlo vedení Prahy 10. Do budoucna však o tomto opatření stále uvažuje. „V současné době se začala projednávat rozpracovaná studie, která podrobně zkoumá situaci s parkováním na území celé naší městské části. Projednávání nejprve probíhá na úrovni výborů a komisí, kde jsou zastoupeny koaliční i opoziční strany," říká k tomu mluvčí Prahy 10 Vít Novák.

Původně chtěla Praha do nového systému parkování zapojit celkem čtrnáct městských částí, některé z nich ale účast odmítly. První zóny začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7. Letos pak byly nově zavedeny i v Praze 5, 6 a 8.

Čtěte také: Zóny jen hrnou potíže před sebou

Autor: Matěj Ludvík

22.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Smrtelná dopravní nehoda motorkáře na Jablonecku. Stala se 29. května v Kokoníně¨.
3

V Kokoníně zemřel motorkář, nezvládl předjíždějí osobního auta

Několik policejních zásahových jednotech zasahovalo v pondělí v podvečer v českolipském hypermarketu Albert na sídlišti Lada.
AKTUALIZOVÁNO
10

V České Lípě v Albertu se údajně střílelo

AKTUALIZOVÁNO

RECENZE: Terorista z Rammstein se na pódiu odpálil

Praha /FOTOGALERIE/ - V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil první z letošních koncertů skupiny Rammstein.

DOTYK.CZ

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.  

Tatra Trucks zmodernizuje armádní děla. Obrana za ně zaplatí přes miliardu

Samohybné houfnice Dana pro českou armádu zmodernizuje kopřivnická firma Tatra Trucks. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí 1,27 miliardy korun. Zrenovováno bude 33 děl. Zakázkou se v blízké době bude zabývat vláda. Smlouvu by ministerstvo chtělo podepsat v září.

AKTUALIZOVÁNO

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies