VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkovací zóny v Nuslích a Podolí? Už na jaře

Praha - Městská část Praha 4 má jasno. Stání aut zreguluje už za pár měsíců. Praha 9 ještě licituje o podmínkách. Nakonec může ucuknout.

22.10.2016
SDÍLEJ:

Zóny placeného stání. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

Dnes jsou doslova zaplaveny přívaly mimopražských aut. Zaparkovat zde je nadlidský úkol a místní ztrácejí trpělivost. Nusle a Podolí proto už na jaře „zmodrají", zóny placeného stání jsou zde takřka hotovou věcí.

Zony zasáhnou i okolí stanic metra 

Jejich výsledná podoba se sice stále ještě dopracovává, vše ale směřuje k úspěšnému konci. „Předpokládám, že vše potřebné přes zimu administrativně proběhne a na jaře už by mohly být zóny spuštěny," prozradil Pražskému deníku starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (Trojkoalice).

Pražský deník zjistil, že vedle jmenovaných čtvrtí zóny zasáhnou také oblasti podél linky metra C, konkrétně okolí stanic Vyšehrad, Pražského povstání, Pankrác, Budějovická a Kačerov.

Před školkami by zony neměly platit 

Regulaci stání plánuje Praha 4 konkrétně v režimu modrých rezidenčních a fialových smíšených zón. Modré mají být především v centrech rezidenčních oblastí, jako například na podolské stráni. Naopak v místech, kde jsou obchody a podnikají živnostníci, budou fialové zóny, aby zde mohli zákazníci zastavit.

Radnice si ale vymohla i některá další opatření. „Například chceme, aby před školkami neplatily modré zóny hned ráno, ale až od devíti, aby rodiče mohli v klidu děti vyložit," dodává Štěpánek.

Devítka chce fialové zóny 

O poznání složitější je situace v Praze 9. Stanovení parkovacích zón v Libni a Vysočanech totiž stále brzdí některé požadavky radnice, na které alespoň prozatím magistrát odmítá přistoupit. „Žádáme jednotný systém fialových, tedy smíšených zón a cenu deset korun na hodinu stání pro návštěvníky," jmenuje radní Prahy 9 pro dopravu Tomáš Holeček (ODS).

Zdůvodňuje to tím, že v jiných městských částech jsou na mnoha místech modré zóny přes den poloprázdné a přitom řada řidičů nemá kde krátkodobě zastavit. Vyjít vstříc chce především drobným podnikatelům a návštěvám rezidentů.

Desetikoruna na hodinu se Praze nelíbí 

Takové připomínky se ale magistrátu nelíbí a poukazuje mimo jiné na finanční ztráty za příliš nízkou hodinovou sazbu pro návštěvníky. „Pokud bude hlavní město trvat na svém, budeme se v zastupitelstvu ještě rozhodovat, zda ustoupíme, nebo se spuštění zón nebude realizovat vůbec," říká Holeček s tím, že přesto městská část stále věří, že zóny budou podle jejich požadavků příští rok spuštěny.

Radnice zároveň sleduje, zda se po zavedení zón v sousední Praze 8 a na Jarově v Praze 3 na jejich území přesouvají auta ve velkém. V případě výrazného zhoršení by i tato skutečnost mohla finální rozhodnutí ovlivnit. Zatím ale k dramatickému nárůstu zaparkovaných aut podle Holečka nedošlo.

K návrhům městské části je smířlivější náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). „Můžeme se bavit o různých řešeních, ale mít tam zóny jen pro zóny a poplatek deset korun za hodinu je zvláštní. Ale asi vědí, proč to dělají. Já se tomu předem nebráním a jsem připraven se s nimi bavit. Musíme si to však říct věcně, nikoliv aby šlo jen o líbivé řešení," říká náměstek.

Některé městské části zóny odmítly 

Účastnit se současného rozšiřování parkovacích zón už dříve odmítlo vedení Prahy 10. Do budoucna však o tomto opatření stále uvažuje. „V současné době se začala projednávat rozpracovaná studie, která podrobně zkoumá situaci s parkováním na území celé naší městské části. Projednávání nejprve probíhá na úrovni výborů a komisí, kde jsou zastoupeny koaliční i opoziční strany," říká k tomu mluvčí Prahy 10 Vít Novák.

Původně chtěla Praha do nového systému parkování zapojit celkem čtrnáct městských částí, některé z nich ale účast odmítly. První zóny začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7. Letos pak byly nově zavedeny i v Praze 5, 6 a 8.

Čtěte také: Zóny jen hrnou potíže před sebou

Autor: Matěj Ludvík

22.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Angela Merkelová
AKTUALIZOVÁNO
4 7

První letošní úspěch Merkelové ve volbách. CDU jasně uspěla v Sársku

Vít Kalvoda.
11 12

Muž, který bojoval proti šmejdům: Někdo mi zapálil auto, raději jsem skončil

AKTUALIZUJEME

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Muž zemřel přímo na zastávce. Nezachránili ho řidič, kolemjdoucí ani lékaři

Plzeňští policisté vyjížděli krátce před nedělní půl desátou dopolední do Dopravní ulice na Nové Hospodě. Na zastávce MHD tam ležel 70letý muž bez známek života.

AKTUALIZOVÁNO

Vojenský konvoj dnes opustil ČR. Před kasárnami zasahovala policie

Konvoj americké a britské armády má za sebou přesun přes Českou republiku. Poslední, sedmá část konvoje překročila přechod do Polska v Náchodě po 15:00. Vojáci jeli přes ČR od soboty. Vojenská kolona čítající 125 vozidel a 550 lidí se přes Česko přesouvala z Německa do Polska, kde by vojáci měli působit v rámci snahy NATO o posílení svých východních členů.

Útok v Berlíně: kriminalisté varovali před Amrim už před rokem

Kriminalisté v Severním Porýní-Vestfálsku už loni v březnu varovali, že by Tunisan Anis Amri mohl plánovat teroristický útok. Napsal to dnes list Bild am Sonntag. Amriho sledovaly německé úřady opakovaně, loni v prosinci ale stejně spáchal útok na vánoční trh v Berlíně, při kterém zahynulo 12 lidí a desítky utrpěly zranění.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies