VYBERTE SI REGION

Plýtvala Praha 11 těsně před minulými volbami s obecními penězi?

Praha 11 - Radnice platila za mnohonásobně předražené vizitky či hlavičkový papír. Těsně před volbami.

13.3.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ V. Šimánek

Kdo ke své propagaci používá nejdražší navštívenky či hlavičkový papír v Praze a dost možná i v celé České republice?

Není to ani primátor Svoboda, ani prezident Klaus, ba dokonce ani žádný velkopodnikatel s miliardami korun na účtech.

Tohoto bezpříkladného luxusu si dopřává radnice městské části Praha 11. Deník má k dispozici množství faktur, proplacených Prahou 11, podle kterých přišla jedenáctou městskou část vizitka na 23 korun a jeden kus hlavičkového papíru dokonce na 103 korun.

Podle lídra zdejší zastupitelské opozice Jiřího Štylera (Hnutí pro Prahu 11) jde jen o vrcholek ledovce rozsáhlého plýtvání obecními penězi.

Naproti tomu starosta Prahy 11 Dalibor Mlejnský (ODS) věří, že cena odpovídá kvalitě. Zdůrazňuje ale, že osobně pořizovací cenu neřešil. Kdo má pravdu? Nejspíše poslouží názorné srovnání.

Srovnání

Deník v minulých dnech oslovil několik městských částí a všechny bez rozdílu se shodují na tom, že vizitky pořizují zhruba desetkrát levněji, než Praha 11. Hlavičkový papír mnohdy až stokrát levněji. „Hlavičkový papír pro oficiální potřeby městské části nakupujeme asi za 1,30 za kus. Barevné vizitky za 3,30 za kus a černobílé o korunu levněji,“ uvádí například mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková, takřka ve shodě s mluvčími několika dalších, náhodně vybraných pražských radnic.

Nejen ostatní městské části, ale také pražský primátor by mohl Praze 11 luxusní navštívenky i hlavičkový papír závidět.

Bohuslav Svoboda se totiž musí spokojit s vizitkami v ceně 4,50 za kus. Pokud píše nějaký oficiální dopis, pak na hlavičkový papír v ceně 4,90 za kus. Potvrzuje to primátorův tajemník Marek Hanč.

Ředitel Protokolu Kanceláře prezidenta republiky Jindřich Forejt Deníku sdělil, že pro oficiální potřeby prezidenta Václava Klause bylo za rok 2011 zaplaceno zhruba 66 tisíc korun. Za tento obnos údajně bylo nakoupeno několik tisíc vizitek i vysoce kvalitního ručního hlavičkového papíru především pro diplomatickou korespondenci.

Starosta Prahy 11 Mlejnský je přesto přesvědčen, že jím vedená radnice nevyhodila peníze oknem, přestože se nedá předpokládat, že by na diplomatické úrovni komunikovala s nejvyššími ústavními činiteli cizích zemí, tak jako prezident Klaus.

Starosta Prahy 11 Dalibor Mlejnský (ODS) Deníku sdělil, že cenu vizitek ani ručního hlavičkového papíru v neobvyklém formátu A3 neřešil.

„To je spíše záležitost pracovníků sekretariátu,“ podotýká Mlejnský. „Věřím ale, že cena odpovídá kvalitě provedení, tedy reprezentativnímu ručnímu papíru. Jak vizitky, tak dopisní papíry by měly sloužit po celou dobu mého funkčního období,“ dodává starosta.

Podivné načasování

Poněkud skeptičtější je však jeho předchůdkyně exstarostka Prahy 11 a blízká spolupracovnice premiéra Petra Nečase Marta Šorfová (rovněž ODS). Náklady jsou podle ní extrémně přemrštěné. V době, kdy řídila Prahu 11 se prý nic takového nedělo.

„Za vizitky jsme platili standardní ceny a hlavičkový papír jsme si tiskli sami přímo na radnici,“ vzpomíná Šorfová. Zvláštní je podle ní také to, že faktury byly městskou částí proplaceny před minulými komunálními volbami (v době od března do července 2010 pozn. red.). „Jak tehdy mohl pan Mlejnský vědět, že bude opět zvolen starostou?“ ptá se Šorfová.

Opoziční zastupitel Jiří Štyler jde ještě dále domnívá se, že radnice Prahy 11 hýřila obecními financemi před volbami záměrně, za účelem vlastní propagace. Jde prý totiž nejen o vizitky a hlavičkový papír, ale také o drahé billboardy, nebo cenu tradiční jihoměstské akce pro širokou veřejnost Dnů Prahy 11.

„To všechno bylo městskou částí proplaceno před volbami jisté společnosti s ručením omezeným, jejíž majetková struktura je nejasná,“ upozorňuje Štyler.

Jím zmíněná společnost o něco později údajně „režírovala“ celou předvolební komunální kampaň jihoměstské ODS.

Jen kapka v moři?

Vizitky a hlavičkový papír jsou podle něj pouhou kapkou v moři podezřelých faktur, proplacených městskou částí Praha 11 těsně před minulými komunálními volbami.

Například již zmíněné Dny Prahy 11 prý byly v roce 2010 o poznání dražší, nežli v minulých letech. „Faktury zní na 2 miliony korun,“ říká Štyler.

Bývalá starostka Šorfová přitom ujišťuje, že za jejího působení na radnici se za Dny Prahy 11 platilo v řádech stovek tisíc korun.

Pro srovnání:

Praha 11:

Hlavičkový papír formátu A3 (starosta) 100 ks: 10 320 Kč (103 Kč/ks)

Vizitky „Luxus“ 660 ks: 15 784 Kč (cca 24 Kč/ks)

Praha 1:

Hlavičkový papír 1 ks: 1,30 Kč

Vizitky barevné 1 ks: 3,30 Kč

Vizitky černobílé 1 ks: 2,30 Kč

primátor Bohuslav Svoboda:

Hlavičkový papír 1000 ks: 4 920 Kč (4,90 Kč/ks)

Vizitky v českém a anglickém jazyce 1000 ks: 4500 Kč (4,50 Kč/ks)

Autor: Jakub Krupka

13.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Eugena Cernana v Borovanech v roce 2008 přivítali chlebem a solí. Návštěva v roce 2001 nevyšla, když s astronautem havaroval vrtulník.
1 10

Zemřel astronaut Eugene Cernan. Poslední muž, jenž stanul na Měsíci

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies