VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prague Pride může zvýšit tržby hotelům i obchodníkům

Praha - Festival sexuálních menšin Prague Pride je podle odborníků šancí pro tuzemské hotely, restaurace a obchodníky. Organizátoři očekávají, že na festival přijede přibližně stejně účastníků jako loni, tedy asi 25 tisíc. Návštěvníci ze zahraničí by mohli tvořit až 40 procent účastníků. Podle hoteliérů jsou homosexuální turisté ochotni během pobytu utratit i dvakrát víc než ostatní hosté. Příjmy z takzvané růžové turistiky dosahují v ČR podle některých odhadů ročně asi 12 miliard korun.

16.8.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Nárůst rezervací, hlavně ze zemí západní a střední Evropy, potvrzuje i ředitel obchodu a marketingu pražského hotelu Kempinski Daniel Tylinger. "Předpokládáme, že význam Prague Pride v následujících letech i nadále poroste a bude lákat do metropole stále více hostů, stejně jako je tomu nyní v zemích západní Evropy. Pro hotel Kempinski prozatím není důležitý ekonomický přínos, který v letošním roce nebude nijak výrazný, ale spíše přínos společenský," uvedl Tylinger.

Prodeje rostou i některým obchodníkům zaměřeným na gay zákazníky. "Prodeje jsou nyní v našem obchodě zhruba na úrovni předvánočního období. Největší poptávka je po vlajkách a barvách na obličej," řekla Markéta Navrátilová z Queershop.cz.

Podobné akce jako je Prague Pride mohou podle odborníků přispět k propagaci Česka jako velmi přátelské země k menšinám, a posilovat tak počet příjezdů gay a lesbických turistů.

Podle viceprezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomia Okamury do Česka ročně přijíždí zhruba 400 tisíc homosexuálních turistů. "Z hlediska cestovního ruchu je Prague Pride přínosem, jsme v situaci že bojujeme o každého turistu, a tato akce zajistí pro svoji cílovou skupinu propagaci Prahy jako destinace. Je zajímavá i z hlediska útrat, jelikož homosexuální turisté utrácí ve světě v průměru více než ostatní, protože nemají výdaje spojené s dětmi," dodal Okamura.

Podle Alice Dvořákové z agentury CzechTourism stráví gayové a lesby obvykle při tomto druhu cestovního ruchu v dané destinaci v průměru tři noci. "Podle průzkumů si téměř 40 procent homosexuálních turistů vybírá luxusní hotely," uvedla Dvořáková. Většina zahraničních návštěvníků pochází podle odhadů agentury CzechTourism z Německa, Nizozemska, Slovenska, USA, Belgie a Rakouska.

V České republice je v současné době kolem 30 specializovaných podniků pro homosexuály jako jsou kluby, kavárny a sauny. Na 25 z nich je v Praze, další jsou v Brně, v Ostravě a po jednom podniku má i Liberec či Pardubice. V hlavním městě jsou již také speciální ubytovací zařízení pro homosexuální turisty.

Autor: ČTK

16.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies