VYBERTE SI REGION

Prague Pride může zvýšit tržby hotelům i obchodníkům

Praha - Festival sexuálních menšin Prague Pride je podle odborníků šancí pro tuzemské hotely, restaurace a obchodníky. Organizátoři očekávají, že na festival přijede přibližně stejně účastníků jako loni, tedy asi 25 tisíc. Návštěvníci ze zahraničí by mohli tvořit až 40 procent účastníků. Podle hoteliérů jsou homosexuální turisté ochotni během pobytu utratit i dvakrát víc než ostatní hosté. Příjmy z takzvané růžové turistiky dosahují v ČR podle některých odhadů ročně asi 12 miliard korun.

16.8.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Nárůst rezervací, hlavně ze zemí západní a střední Evropy, potvrzuje i ředitel obchodu a marketingu pražského hotelu Kempinski Daniel Tylinger. "Předpokládáme, že význam Prague Pride v následujících letech i nadále poroste a bude lákat do metropole stále více hostů, stejně jako je tomu nyní v zemích západní Evropy. Pro hotel Kempinski prozatím není důležitý ekonomický přínos, který v letošním roce nebude nijak výrazný, ale spíše přínos společenský," uvedl Tylinger.

Prodeje rostou i některým obchodníkům zaměřeným na gay zákazníky. "Prodeje jsou nyní v našem obchodě zhruba na úrovni předvánočního období. Největší poptávka je po vlajkách a barvách na obličej," řekla Markéta Navrátilová z Queershop.cz.

Podobné akce jako je Prague Pride mohou podle odborníků přispět k propagaci Česka jako velmi přátelské země k menšinám, a posilovat tak počet příjezdů gay a lesbických turistů.

Podle viceprezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomia Okamury do Česka ročně přijíždí zhruba 400 tisíc homosexuálních turistů. "Z hlediska cestovního ruchu je Prague Pride přínosem, jsme v situaci že bojujeme o každého turistu, a tato akce zajistí pro svoji cílovou skupinu propagaci Prahy jako destinace. Je zajímavá i z hlediska útrat, jelikož homosexuální turisté utrácí ve světě v průměru více než ostatní, protože nemají výdaje spojené s dětmi," dodal Okamura.

Podle Alice Dvořákové z agentury CzechTourism stráví gayové a lesby obvykle při tomto druhu cestovního ruchu v dané destinaci v průměru tři noci. "Podle průzkumů si téměř 40 procent homosexuálních turistů vybírá luxusní hotely," uvedla Dvořáková. Většina zahraničních návštěvníků pochází podle odhadů agentury CzechTourism z Německa, Nizozemska, Slovenska, USA, Belgie a Rakouska.

V České republice je v současné době kolem 30 specializovaných podniků pro homosexuály jako jsou kluby, kavárny a sauny. Na 25 z nich je v Praze, další jsou v Brně, v Ostravě a po jednom podniku má i Liberec či Pardubice. V hlavním městě jsou již také speciální ubytovací zařízení pro homosexuální turisty.

Autor: ČTK

16.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies