VYBERTE SI REGION

Praha a správce stavby zatím nemají dohodu ohledně tunelu Blanka

Praha - Praha a firma Inženýring dopravních staveb (IDS), která je správcem stavby tunelu Blanka, zatím nemají dohodu ohledně nezaplacených faktur. V rozhovoru to ve středu řekl mediální zástupce firmy Pavel Kočiš.

22.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

Město sice nedávno rozhodlo o arbitráži. Podle Kočiše se ale zatím žádná jednání neuskutečnila. IDS hodlá počkat do konce měsíce. Poté zváží odchod ze stavby. Město už dřív ale uvedlo, že bez IDS nebude možné Blanku za 36 miliard dokončit. Otevřít se přitom má v září.

Praha už několik měsíců firmě IDS neplatí za faktury. IDS chce víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a jí narůstají náklady. Podle dostupných informací za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Do dokončení Blanky by jí Praha měla zaplatit ještě 196 milionů, včetně 145 milionů, o které ji IDS žalovala v lednu.

Arbitráž se zdá nejrychlejším řešením

Praha nedávno rozhodla o tom, že půjde s IDS do arbitráže. Soudí, že to bude nejrychlejší cesta k řešení problémů. „Dosud jsme ale nedostali od města jedinou informaci. Zatím nás nikdo neoslovil," tvrdí Kočiš. IDS je ochotna čekat do 31. května. „Neříkáme, že ze stavby hned odejdeme, ale může se stát, že budeme muset přistoupit ke krajnímu řešení," doplnil.

Arbitráž vede Praha i se stavební firmou Metrostav. Důvodem byly stejně jako u IDS především neproplacené faktury. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Arbitři nedávno rozhodli, že Metrostav musí loni přerušenou stavbu dokončit do pěti měsíců. Praha má zaplatit přes čtyři miliardy.

Role IDS na stavbě

IDS působí na stavbě Blanky jako stavební dozor, který mimo jiné v minulosti kontroloval problematické faktury za provedené práce. Z právní analýzy, kterou si už dřív nechala Praha vypracovat od společnosti White&Case, mimo jiné vyplynulo, že smlouva firmu IDS dostatečně nemotivuje, aby dohlížela na nezdražování stavby a na včasné dokončení díla.

Firma má totiž dostávat odměny podle ceny stavby, která se ovšem v průběhu let zvýšila o několik miliard, uvádí analýza. Firma, o níž média mluví v souvislosti s napojením na pražské politiky z TOP 09, to odmítá.

IDS má na starosti také kontrolu dostavby metra A do Motola, za kterou Praha zaplatí zhruba 22,5 miliardy. I v tomto případě se město prostřednictvím dopravního podniku vypořádává s problematickými vícepracemi.

Autor: ČTK

22.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

Soud uznal bývalé manažery Key Investments vinnými

Praha - Pražský městský soud v pátek uznal vinu tří bývalých členů představenstva společnosti Key Investments (KI). Podle obžaloby způsobili 45 zákazníkům firmy škodu 873,7 milionu korun, když spravovali jejich peníze při obchodování s cennými papíry. Tresty soud sdělí na závěr obsáhlého rozsudku, který bude předčítat zhruba hodinu. Bývalým manažerům hrozí až osm let vězení za porušení povinnosti při správě cizího majetku a porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže.

Žalobci předali poznatky z prověřování šéfů policie do Prahy

Olomouc, Praha - Olomoučtí žalobci ukončili prověřování policejního prezidenta Tomáše Tuhého a jeho bývalého náměstka Zdeňka Laubeho, které se týkalo sloučení protimafiánského a protikorupčního útvaru. Novinářům to po výslechu před sněmovní vyšetřovací komisí k reorganizaci policie řekl šéf vrchního státního zastupitelství Ivo Ištvan. Podle informací ČTK poznatky předali kolegům do Prahy, což Ištvan nechtěl potvrdit. Uvedl, že nechce kolegy vystavovat mediálnímu tlaku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies