Reklamní agentura, která vyhrála výběrové řízení za 2,5 milionu korun, bude v květnu přímo v ulicích Londýna rozdávat informační brožury a pořádat soutěže o ceny, informovala Kateřina Burešová z pražského magistrátu.

Podmínkou tendru bylo, aby vybraná agentura prezentovala Prahu vtipnou formou. Vznikla tak série barevných piktogramů, které si pohrávají s tématikou olympijských sportů. Metropole jejich prostřednictvím vybízí Londýňany třeba k líbání ve volném stylu, synchronizovanému popíjení nebo rannímu slalomu v ulicích Prahy.

Praha spoléhá na to, že se řada lidí bude chtít vyhnout komplikacím, které jsou s olympijským děním spojeny, a naplánují proto pobyt v některé z evropských metropolí. „Jedná se o sled atraktivních akcí, které budou akcentovat předolympijskou atmosféru Londýna a zároveň představí hlavní město Prahu jako ideální turistickou destinaci,“ uvedla Burešová.

Šestičlenný tým bude po celý týden na dvou místech města oslovovat kolemjdoucí, bude rozdávat brožury ve tvaru medailí a nabízet lidem účast v soutěži o týdenní zájezd do Prahy. Další dvojice rozdají letáčky v restauracích a barech. Součástí kampaně bude jednorázová inzerce v místní večerníku a rozesílání informačních textových zpráv do mobilů.

Letní olympijské hry v Londýně se uskuteční od 27. července do 12. srpna.