VYBERTE SI REGION

Praha bude pokračovat v přípravě metra D, chce levnější variantu

Praha – Praha bude pokračovat v přípravě nové trasy metra D do Písnice. Na rozdíl od původních plánů bude metro technologicky podobné jako současné trasy, výstavba i provoz by se tím mohly o několik miliard zlevnit. Rozhodla o tom dnes rada hlavního města, řekla mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová.

18.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Praha chce najednou postavit asi osmikilometrový úsek Pankrác až Depo Písnice. Zatím není jasné, jestli bude na Pankráci vybudována přestupní stanice a trasa do Písnice bude samostatnou trasou, nebo bude z Pankráce jen odbočkou současné trasy C. Konečné rozhodnutí by mělo podle Králové padnout v příštím roce. Od tohoto rozhodnutí se budou odvíjet náklady na výstavbu úseku. Pohybovat by se mohly od 24,69 do 28,98 miliardy korun. Praha by na stavbu chtěla získat v příštím programovacím období peníze z EU.

Projekt metra D má hotovou dokumentaci pro územní řízení a na začátku listopadu získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Příprava projektu dosud stála 465 milionů korun.

Projektovou přípravu pro Dopravní podnik hlavního města Prahy dělá společnost Metroprojekt, inženýrský dohled pak firma Inženýring dopravních staveb (IDS). Uzavřené smlouvy nelze podle materiálu, kterým se dnes zabývala rada hlavního města, ze strany dopravního podniku snadno vypovědět. Pokud by Praha zastavila práce na přípravě metra D, mohlo by to vyvrcholit soudními spory s dodavateli. „Výše případných škod vzniklých jednostranným odstoupením dopravního podniku od platných smluv by byla značná," uvádí se v materiálu.

Peníze v rozpočtu chybí

Podle odhadů Metroprojektu by výstavba mohla začít v roce 2015. Na další přípravu by Praha měla dát příští rok 193 milionů korun. Ve schváleném rozpočtu metropole na příští rok ale na tyto účely nejsou žádné peníze.

Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s etapou mezi náměstím Míru a Pankrácí.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Pokud bude vybudována jen od Pankráce na jih, nenabídne ale dopravní variantu k Nuselskému mostu, který bude potřeba v budoucnu opravit.

Praha nyní staví také prodloužení metra A z Dejvické do Motola, které by mělo být hotové v roce 2014.

Autor: ČTK

18.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Slávisté se radují z prvního gólu, který zařídil Muris Mešanovič

Slávisté po letech dobyli Letnou. Derby na Spartě vyhráli 2:0

Praha /FOTOGALERIE/ - Fotbalisté Slavie nečekaně vyhráli pražské derby na Spartě 2:0. Skóre šlágru 8. ligového kola otevřel v 62. minutě Bosňan Muris Mešanovič, který napravil neproměněnou penaltu z třetí minuty nastavení první půle, a v 79. minutě přidal pojistku Jaromír Zmrhal.

Nejvíce nehod na D1 se během prázdnin odehrálo u Ostředka

Praha - Nejnebezpečnějším úsekem dálnice D1 se během prázdnin stal opravovaný úsek mezi Hvězdonicemi a Ostředkem na Benešovsku. Během července a srpna na něm policisté řešili celkem 25 dopravních nehod včetně jedné s těžkým zraněním. Loni, kdy na stejném místě během léta silničáři provizorně zpevňovali krajnice, se tu stalo deset nehod a v roce 2014, tedy ještě před zahájením prací, pět nehod. Vyplývá to ze statistik ředitelství služby dopravní policie.

Brabec dá na sucho další tři miliardy, předloží i akční plán

Praha - Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) chce na boj proti suchu do konce roku dát další tři miliardy korun. Možnosti jejich čerpání vyhlásí prostřednictvím výzev. Brabec to dnes řekl v diskusním pořadu ČT Otázky Václava Moravce. Od roku 2014 se na sucho podle ministra z evropských fondů již tři miliardy korun vydaly. Brabec také chce do konce roku předložit vládě Národní akční plán adaptace na změnu klimatu, který bude obsahovat 400 úkolů, které by měly pomoci zmírnit dopady klimatických změn v ČR.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies