VYBERTE SI REGION

Praha bude pokračovat v přípravě metra D, chce levnější variantu

Praha – Praha bude pokračovat v přípravě nové trasy metra D do Písnice. Na rozdíl od původních plánů bude metro technologicky podobné jako současné trasy, výstavba i provoz by se tím mohly o několik miliard zlevnit. Rozhodla o tom dnes rada hlavního města, řekla mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová.

18.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Praha chce najednou postavit asi osmikilometrový úsek Pankrác až Depo Písnice. Zatím není jasné, jestli bude na Pankráci vybudována přestupní stanice a trasa do Písnice bude samostatnou trasou, nebo bude z Pankráce jen odbočkou současné trasy C. Konečné rozhodnutí by mělo podle Králové padnout v příštím roce. Od tohoto rozhodnutí se budou odvíjet náklady na výstavbu úseku. Pohybovat by se mohly od 24,69 do 28,98 miliardy korun. Praha by na stavbu chtěla získat v příštím programovacím období peníze z EU.

Projekt metra D má hotovou dokumentaci pro územní řízení a na začátku listopadu získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Příprava projektu dosud stála 465 milionů korun.

Projektovou přípravu pro Dopravní podnik hlavního města Prahy dělá společnost Metroprojekt, inženýrský dohled pak firma Inženýring dopravních staveb (IDS). Uzavřené smlouvy nelze podle materiálu, kterým se dnes zabývala rada hlavního města, ze strany dopravního podniku snadno vypovědět. Pokud by Praha zastavila práce na přípravě metra D, mohlo by to vyvrcholit soudními spory s dodavateli. „Výše případných škod vzniklých jednostranným odstoupením dopravního podniku od platných smluv by byla značná," uvádí se v materiálu.

Peníze v rozpočtu chybí

Podle odhadů Metroprojektu by výstavba mohla začít v roce 2015. Na další přípravu by Praha měla dát příští rok 193 milionů korun. Ve schváleném rozpočtu metropole na příští rok ale na tyto účely nejsou žádné peníze.

Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s etapou mezi náměstím Míru a Pankrácí.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Pokud bude vybudována jen od Pankráce na jih, nenabídne ale dopravní variantu k Nuselskému mostu, který bude potřeba v budoucnu opravit.

Praha nyní staví také prodloužení metra A z Dejvické do Motola, které by mělo být hotové v roce 2014.

Autor: ČTK

18.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Banka UBS v Curychu. Ilustrační foto.

Kde nejlépe platí cizincům? Ve Švýcarsku. V Česku nemají smysl pro humor

Michal Pavlata.
5

Zemřel herec, dabér a publicista Michal Pavlata

Konec twitteru na vnitru. Zaměstnanci retweetnuli nelichotivé foto z inaugurace

Americké ministerstvo vnitra dostalo pokyn uzavřít všechny své twitterové účty poté, co na jednom z nich jeho zaměstnanci retweetnuli nelichotivé porovnání fotek z inaugurace exprezidenta Baracka Obamy a nynějšího šéfa Bílého domu Donalda Trumpa. 

AKTUALIZOVÁNO

Průvod žen ve Washingtonu se nakonec vydal mimo plánovanou trasu

Pochod za práva žen se dnes ve Washingtonu přece jen uskutečnil, kvůli masové účasti původně zrušený průvod se nakonec na pokyn organizátorů od Kongresu k Bílému domu vydal. Trasa se však lišila od plánované cesty. Mnozí lidé se však vydali po původní trasa či ostatními ulicemi, kterými je možné k sídlu prezidenta Spojených států dojít. Odhaduje se, že do hlavního města USA na demonstraci, která oproti původnímu záměru organizátorů přerostla v protest proti novému prezidentovi Donaldu Trumpovi, přijelo přes 500.000 lidí.

Kde nejlépe platí cizincům? Ve Švýcarsku. V Česku nemají smysl pro humor

Vyplatí se pracovat v zemi mléka, čokolády, hodinek, farmaceutických koncernů a bank. Zejména pokud pracujete pro poslední dva zmíněné obory. Nikde jinde na světě nedostanete jako cizinec větší plat, uvedla banka HSBC. V ČR panuje příliš formální pracovní kultura bez prostoru pro legraci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies