VYBERTE SI REGION

Praha bude pokračovat v přípravě metra D, chce levnější variantu

Praha – Praha bude pokračovat v přípravě nové trasy metra D do Písnice. Na rozdíl od původních plánů bude metro technologicky podobné jako současné trasy, výstavba i provoz by se tím mohly o několik miliard zlevnit. Rozhodla o tom dnes rada hlavního města, řekla mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová.

18.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Praha chce najednou postavit asi osmikilometrový úsek Pankrác až Depo Písnice. Zatím není jasné, jestli bude na Pankráci vybudována přestupní stanice a trasa do Písnice bude samostatnou trasou, nebo bude z Pankráce jen odbočkou současné trasy C. Konečné rozhodnutí by mělo podle Králové padnout v příštím roce. Od tohoto rozhodnutí se budou odvíjet náklady na výstavbu úseku. Pohybovat by se mohly od 24,69 do 28,98 miliardy korun. Praha by na stavbu chtěla získat v příštím programovacím období peníze z EU.

Projekt metra D má hotovou dokumentaci pro územní řízení a na začátku listopadu získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Příprava projektu dosud stála 465 milionů korun.

Projektovou přípravu pro Dopravní podnik hlavního města Prahy dělá společnost Metroprojekt, inženýrský dohled pak firma Inženýring dopravních staveb (IDS). Uzavřené smlouvy nelze podle materiálu, kterým se dnes zabývala rada hlavního města, ze strany dopravního podniku snadno vypovědět. Pokud by Praha zastavila práce na přípravě metra D, mohlo by to vyvrcholit soudními spory s dodavateli. „Výše případných škod vzniklých jednostranným odstoupením dopravního podniku od platných smluv by byla značná," uvádí se v materiálu.

Peníze v rozpočtu chybí

Podle odhadů Metroprojektu by výstavba mohla začít v roce 2015. Na další přípravu by Praha měla dát příští rok 193 milionů korun. Ve schváleném rozpočtu metropole na příští rok ale na tyto účely nejsou žádné peníze.

Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s etapou mezi náměstím Míru a Pankrácí.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Pokud bude vybudována jen od Pankráce na jih, nenabídne ale dopravní variantu k Nuselskému mostu, který bude potřeba v budoucnu opravit.

Praha nyní staví také prodloužení metra A z Dejvické do Motola, které by mělo být hotové v roce 2014.

Autor: ČTK

18.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies