VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha chce zahloubit frekventovanou ulici V Holešovičkách pod zem

Praha - Hlavní město chce zahloubit frekventovanou ulici V Holešovičkách, která při výjezdu směrem z centra navazuje na magistrálu a most Barikádníků. Po dokončení tunelového komplexu Blanka totiž hrozí, že touto ulicí budou jezdit desetitisíce aut denně. Novinářům to na dnešním Žofínském fóru řekl náměstek pražského primátora Josef Nosek (ODS). Zahloubení by mělo stát kolem 3,5 miliardy korun.

27.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Blankou by podle Noska mohlo jezdit asi 60.000 aut denně, zhruba polovina by pak pokračovala ulicí V Holešovičkách. S další dopravou, která ulicí projíždí už nyní, by počet aut v této lokalitě mohl vzrůst na 90.000 denně. "To musíme řešit, jak nejrychleji to jde. Rozhodně odmítám čekat 15 nebo 30 let, až se podaří postavit navazující tunel podle původního plánu," uvedl Nosek.

Zahloubení ulice V Holešovičkách by mělo navázat na budovaný tunelový komplex Blanka, který má být hotov v roce 2014. "V ulici V Holešovičkách svedeme naprostou většinu aut pod zem. Pod současnou silnicí vznikne tunel se čtyřmi pruhy, na povrchu zůstane jen cyklostezka, jeden pruh pro auta, a z dnešní dálnice se tak opět stane městská třída," uvedl Nosek.

Z Holešoviček by automobily pokračovaly po Liberecké, Kbelské a Průmyslové ulici, a tím by byl provizorně dokončen vnitřní okruh. Kvůli tomu je ale nutné vybudovat v Hloubětíně dvě mimoúrovňové křižovatky, a to u křížení Kbelské s Kolbenovou a Poděbradskou ulicí.

Hotovo by mohlo být do pěti let

Celkové náklady na provizorní dokončení obchvatu v severovýchodní části města dnes Nosek odhadl na sedm až devět miliard korun, hotovo by mohlo být do pěti let. Praha by pak mohla zklidnit dopravu v centru.

Praha původně počítala s tím, že na tunelový komplex Blanka naváže další úsek od Pelc Tyrolky, přes Balabenku až ke Štěrboholské radiále. Výstavba úseku, který by byl částečně veden v tunelech, by ale stála přes 40 miliard korun. Na to nemá město peníze. Podmínkou výstavby tohoto úseku je navíc dokončení vnějšího okruhu u Suchdolu.

Autor: ČTK

27.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Omilostněný Jiří Kajínek před bystrckým bytem řekl, že zatím se setkává se samými dobrými reakcemi lidí.
1 12

Můj soused zabiják: lidé z Bystrce Kajínka většinou vítají, cítí se i bezpečněji

Stokcholmská čtvrť Fittja patří k těm místům hlavního švédského města, které počítá policie k nejrizikovějším.
5

Seznamte se: Jsme supermatky a chráníme sídliště před zločinem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Místo hospody klub. A kouříme dál

Část restauratérů zkusí zákaz cigaret obejít. Nevyplatí se to.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Komentář Stanislava Šulce: Jiří Kajínek Superstar

Po šesti dnech a nocích permanentního přímého přenosu se národ dočkal. Nejslavnější vězeň Jiří Kajínek, několikrát trestaný recidivista a odsouzený dvojnásobný vrah, se konečně dostal na svobodu. A opuštění vězení by lépe než Kajínek nezvládla ani Paris Hiltonová, která před lety také musela za katr. Vyšel postarší chlapík, jehož nadprůměrná muskulatura zářila téměř stejně jako již proslulé tílko. Dav čekatelů před věznicí si s ním udělal selfie, veřejnoprávní i další televize celou chvilku přenášely naživo a celý kolotoč zájmu o Kajínka nebere konce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies