VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha chce zahloubit frekventovanou ulici V Holešovičkách pod zem

Praha - Hlavní město chce zahloubit frekventovanou ulici V Holešovičkách, která při výjezdu směrem z centra navazuje na magistrálu a most Barikádníků. Po dokončení tunelového komplexu Blanka totiž hrozí, že touto ulicí budou jezdit desetitisíce aut denně. Novinářům to na dnešním Žofínském fóru řekl náměstek pražského primátora Josef Nosek (ODS). Zahloubení by mělo stát kolem 3,5 miliardy korun.

27.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Blankou by podle Noska mohlo jezdit asi 60.000 aut denně, zhruba polovina by pak pokračovala ulicí V Holešovičkách. S další dopravou, která ulicí projíždí už nyní, by počet aut v této lokalitě mohl vzrůst na 90.000 denně. "To musíme řešit, jak nejrychleji to jde. Rozhodně odmítám čekat 15 nebo 30 let, až se podaří postavit navazující tunel podle původního plánu," uvedl Nosek.

Zahloubení ulice V Holešovičkách by mělo navázat na budovaný tunelový komplex Blanka, který má být hotov v roce 2014. "V ulici V Holešovičkách svedeme naprostou většinu aut pod zem. Pod současnou silnicí vznikne tunel se čtyřmi pruhy, na povrchu zůstane jen cyklostezka, jeden pruh pro auta, a z dnešní dálnice se tak opět stane městská třída," uvedl Nosek.

Z Holešoviček by automobily pokračovaly po Liberecké, Kbelské a Průmyslové ulici, a tím by byl provizorně dokončen vnitřní okruh. Kvůli tomu je ale nutné vybudovat v Hloubětíně dvě mimoúrovňové křižovatky, a to u křížení Kbelské s Kolbenovou a Poděbradskou ulicí.

Hotovo by mohlo být do pěti let

Celkové náklady na provizorní dokončení obchvatu v severovýchodní části města dnes Nosek odhadl na sedm až devět miliard korun, hotovo by mohlo být do pěti let. Praha by pak mohla zklidnit dopravu v centru.

Praha původně počítala s tím, že na tunelový komplex Blanka naváže další úsek od Pelc Tyrolky, přes Balabenku až ke Štěrboholské radiále. Výstavba úseku, který by byl částečně veden v tunelech, by ale stála přes 40 miliard korun. Na to nemá město peníze. Podmínkou výstavby tohoto úseku je navíc dokončení vnějšího okruhu u Suchdolu.

Autor: ČTK

27.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

V paneláku Na Borku v Jirkově hořelo. Plameny vyšlehly zřejmě po přechozím výbuchu.
2 13

Požár v jirkovském paneláku: Dva lidé zemřeli, hasiči evakuovali sto lidí

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies