VYBERTE SI REGION

Praha nechá opravit Maroldovo panorama na Výstavišti

Praha - Známý projet Bitva u Lipan od malíře Luďka Marolda na Výstavišti v Praze se dočká rekonstrukce. Zástupci hlavního města chtějí vypsat na jeho opravdu tendr. Náklady projektu a dostavby by neměly překročit 50 milionů korun. Maroldovo panorama, které je nyní ve špatném stavu, je s plochou přes tisíc metrů čtverečních největším obrazem o dějinné události, který kdy v Čechách vznikl.

13.3.2016
SDÍLEJ:

Maroldovo panorama Bitva u Lipan je vůbec největší obraz v Česku, který zachycuje historickou událost, konkrétně bitvu, která se odehrála 30. května 1434. Obraz zabírá plochu 1045 metrů čtverečních. Autorem obrazu je Luděk Marold.Foto: ČTK/René Volfík

Podle původních plánů město počítalo s náklady, které mohly dosáhnout až sto milionů korun. Nejvyšší možný limit by se podle pražského radního Jana Wolfa (Troj-koalice/KDU-ČSL) snížit.

„Stejně jako jsme snížili náklady na opravu Šlechtovy restaurace, chceme i v případě Maroldova panorama jít touto cestou. Původní projekt byl naddimenzovaný," řekl Wolf.

Areál Maroldova panorama Bitvy u Lipan na Výstavišti v Praze 7.V případě nedaleké restaurace by měly být náklady asi 150 milionů korun, tedy zhruba poloviční oproti původnímu plánu. Jak vysoké budou v konečném důsledku náklady oprav, zatím není jasné, bude záležet na výsledku výběrového řízení na projektanta i firmu, která opravu provede.

Malíř Luděk Marold panorama vytvořil v letech 1897 až 1898. Jeho jedenáct metrů vysoké a 95 metrů široké vyobrazení bratrovražedné bitvy mezi radikálními a umírněnými husity, která se odehrála v roce 1434, je vystaveno v kruhovém pavilonu na pražském Výstavišti.

Čtěte také: Praha nechá od Šlechtovy restaurace odvézt přebytečnou zeminu

Autor: Pavla Janoušková Mgr., ČTK

13.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies