VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha schválila integraci pražské a středočeské veřejné dopravy

Praha - Radní hlavního města schválili integraci pražské a středočeské veřejné dopravy. Integrace by měla přinést jednotný tarif, jedny jízdní řády, prodloužení městských linek do regionu a lepší využití příměstských linek v Praze.

19.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Novinářům to řekl pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09). Záležitostí se ještě musí zabývat vedení Středočeského kra­je.

„Ideou integrace je heslo: jedna jízdenka, jeden tarif a jedna síť," řekl Pařízek. Spojení má přinést efektivnější fungování veřejné dopravy a finanční úspory. Kolik by to bylo, není zatím jasné.

Sloučení obou systémů veřejné dopravy již schválily výbory dopravy pražského i středočeského zastupitelstva, nyní by měla materiál projednat rada Středočeského kra­je.

Náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Miloš Petera (ČSSD) řekl, že integraci pražské a středočeské dopravy podporuje a je to nejdůležitější téma jeho fungování ve vedení kraje. Středočeské hejtmanství si podle něj k tomuto procesu stanovilo určité podmínky.

„Věřím, že po tomto schválení se nějak vyjádříme a dáme nějaké doporučení do rady a zastupitelstva. Takže další krok je na naší straně a my se k tomu budeme muset takto postavit," dodal.

Propojení železnic i přívozů

Zřídit integrovaný dopravní systém znamená propojení městské a regionální dopravy propojit železnici, metro, tramvaj, trolejbusy, autobusy, ale také přívozy či lanovky do jednoho systému. Zároveň také přinese využití příměstské dopravy pro obsluhu města a prodloužení městských linek pro obsluhu regionu. Cestující by jezdili podle jednotného tarifu.

Z dopravního hlediska má integrace odstranit přepravní duplicity, zlepšit funkčnost veřejné hromadné dopravy při zpožděních a mimořádných situacích a zlepšit informovanost cestujících především při přestupech.

V současné chvíli je podle Pařízka sedm oblastí, kde je třeba dokončit integraci autobusových linek. Jde o Mělnicko-Neratovicko, Kladno a Slaný, Rakovnicko, Štěchovice a Sedlčany, okolí Mladé Boleslavi, Beroun-Rudná a Příbram.

Už jenom jeden koordinátor

V novém systému by pro Prahu a kraj vznikl jeden koordinátor, který by tvořil tarify jízdného či plánoval trasy a tvořil jízdní řády. V současné době to dělají město i kraj samy.

Kdy se oba systémy veřejné dopravy propojí a začnou fungovat společně,není jasné. Podle Pařízka je nutné, aby se město a kraj domluvily na způsobu financování. „Kdy ke shodě dojdeme, nelze nyní říct," uvedl.

Organizace Ropid, která nyní dopravu ve městě a jeho okolí organizuje, nyní vypracuje finanční analýzu a integraci následně projednají Praha i Středočeský kraj.

Autor: ČTK

19.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
2 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies