VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prahu loni navštívilo přes šest milionů turistů. Více než v roce 2013

Praha - Prahu loni navštívilo o 3,7 procenta více turistů než v roce 2013. V tamních hotelech, penzionech nebo kempech se jich ubytovalo 6,12 milionu. Vyšší zájem o hlavní město Česka měli i v samotném loňském čtvrtém čtvrtletí, kdy jich meziročně přijelo o 5,7 procenta více. Vyplynulo to z pondělí zveřejněných údajů Českého statistického úřadu.

9.2.2015
SDÍLEJ:

Praha je stále hojněji navštěvována turisty především z Ruska.Foto: archiv VLP

Podle něj se zvýšil i počet nocí, které turisté v Praze strávili. Snížil se počet turistů z Ruska a Ukrajiny, naopak přibývá návštěvníků z Asie.

V pražských ubytovacích zařízeních turisté loni strávili o jedno procento více nocí než od rok dříve. Od října do prosince jejich počet stoupl proti stejnému období roku 2013 o 3,6 pr­ocenta.

Nárůst turistů v Praze ovlivnili hlavně cizinci, kterých bylo loni v meziročním srovnání o 5,5 procenta více, a to 5,3 milionu. Data potvrdila i předpokládaný propad turistů z Ruska a Ukrajiny a rostoucí zájem o Prahu na asijských trzích. „Přestože Praha čelí velkému úbytku Rusů, jejich pokles kompenzují zejména Číňané, Korejci, Indové nebo Němci," komentovala statistiky ředitelka Prague City Tourism Nora Dolanská.

Němci, Rusové, Američané…

První desítce návštěvníků české metropole nadále dominují Němci, kterých loni přijelo o 59 tisíc více než v roce 2013. Navzdory tomu, že jich v Praze meziročně přenocovalo o 67 tisíc méně, se na druhé příčce stále drží hosté z Ruska. S třicetitisícovým přírůstkem jsou na třetím místě Američané, následováni Brity, Italy a Francouzi. Do první desítky se dostalo také Slovensko, Polsko nebo Španělsko. Meziročně nejvíc přibylo hostů z Jižní Koreje (o 37 procent) a Číny (o 31 procent).

Naopak tuzemští turisté měli o Prahu menší zájem, proti roku 2013 jich přijelo do metropole o sedm procent méně. Zahraniční turisty více táhla Praha i v posledních třech měsících roku, kdy jich přijelo meziročně o 6,7 procenta více. Počet českých turistů v tomto období stoupl o 0,3 procenta.

Praha je tradičně nejnavštěvovanějším místem Česka. Loni za ní na druhém místě skončil Jihomoravský kraj, který současně zaznamenal nejvyšší meziroční nárůst návštěvníků. Do regionu jich zavítalo na 1,5 milionu lidí. Třetí nejnavštěvovanější byl ve sledovaném období Jihočeský kraj.

Celkem loni navštívilo Českou republiku kolem 15,6 milionu turistů, z toho osm milionů přijelo ze zahraničí.

Autor: ČTK

9.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies