VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pražská MHD se může pochlubit zcela novými midibusy

Praha – Pražské ulice ode dneška brázdí deset zcela nových malokapacitních nízkopodlažních autobusů značky Solaris. V jednom z midibusů, jak se těmto autobusům běžně říká, se měl redaktor Pražského deníku možnost svézt už včera při předváděcí jízdě, kterou Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) pro novináře připravil.

15.1.2013
SDÍLEJ:

Novými midibusy typu Solaris Urbino 8,9LE v barvách DPP mohou nově cestovat i Pražané.Foto: DPP

Vzhledem k tomu, jaké bylo počasí a na silnicích ležel uježděný a rozbředlý sníh, to byla také zkouška zkušeností řidiče i jízdních vlastností autobusu a oba v ní obstáli. Při jízdě klikatící se nedostatečně odklizenou silnicí se autobus pohyboval suverénně směrem do kopce i z kopce. Novými midibusy se mohou cestující už dnes svézt na linkách 156, 236 a 292 a o víkendu navíc ještě linkami 259 a 378.

Hlavním důvodem, proč se DPP pro nákup těchto autobusů rozhodl, jsou jejich rozměry a lepší manévrovatelnost v pražských ulicích a v neposlední řadě hospodárnější provoz. „Potřebujeme poskytovat přepravní služby i v oblastech, kde by provoz standardních autobusů byl nehospodárný nebo komplikovaný, zejména s ohledem na šířku komunikací nebo parkující vozidla v některých částech města," řekl k tomu generální ředitel DPP Milan Křístek a dodal, že midibusy i za kapacitních důvodů záměrně nasazují na linkách a v časech, kdy je provoz standardních nebo kloubových autobusů nehospodárný.

Nové midibusy mají nízkopodlažní stavbu podvozku pro komfortní nástup s invalidními vozíky , či kočárky a moderní informační systém. „Reagovali jsme také na požadavky našich cestujících, a proto nové Solarisy nasazujeme konkrétně na příklad na lince 236 k Zoologické zahradě, kde je zvýšená poptávka po vyšší kapacitě pro přepravu kočárků," řekl Křístek. Podle něj linku pro své rodinné vycházky často využívají mladé rodiny s dětmi ze sídliště Bohnice, ale i blízkého okolí a zastávek metra.

Malý jen rozměry

„Požadovali jsme, aby se do midibusů vešel souběžně kočárek i invalidní vozík," doplnila pro Pražský deník mluvčí DPP Aneta Řehková a připomněla, že provedení sedadel bylo zvoleno s ohledem na zvýšení hygienických standardů a minimalizaci škod způsobených vandaly. Malým autobusem může jet celkem 66 cestujících a až 28 z nich může při jízdě sedět.

Křístek zmínil, že vzhledem k ekonomické situaci mají radost z každého nového autobusu, o který může DPP svůj vozový park rozšířit. Jeden midibus Solaris vyjde DPP na 4 miliony korun bez DPH. Podle technického ředitele Jana Šurovského deset nových midibusů do konce března letošního roku doplní ještě pět dalších Solarisů stejného typu. Nákup všech patnácti autobusů účetně spadá ještě do investičního plánu roku 2012.

Výrobce nabídl delší záruku

„Životnost autobusů je několikanásobně nižší, než životnost u tramvají. My bychom měli ročně pořídit 120 nebo alespoň 100 nových autobusů standardního typu a v rámci loňského investičního plánu se nám podařilo pořídit 73 kloubových autobusů a 15 midibusů," řekl k tomu Šurovský a dodal, že pro takové řešení se rozhodli zejména protože v současnosti má DPP historicky veliký podíl právě standardních autobusů.

DPP uzavřel s výrobcem rámcovou smlouvu na základě výsledku veřejného výběrového řízení, jejímž výsledkem je dodávka až 40 midibusů do roku 2015. Výběrového řízení se zúčastnilo několik firem včetně českých výrobců. Někteří z nich ale nesplňovali požadované technické parametry a rozměry nebo v jejich neprospěch sehrály roli jiné faktory. Při rozhodování byl prý důležitý fakt, že výrobce Solaris podniku nabídl prodlouženou záruku na čtyři a půl roku. Proti výsledku výběrového řízení se nikdo neodvolal.

Tomáš Bartoš

Autor: Redakce

15.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies