VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pražský dopravní podnik dokončil audit dostavby metra A

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) na konci ledna dokončil interní audit týkající dostavby metra A do Motola. Ředitel podniku Jaroslav Ďuriš řekl, že audit zatím není uzavřen, ještě ho čeká připomínkování. Jeho závěry bude podnik prezentovat do dvou týdnů.

4.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Z předběžných výsledků auditu vloni vyplynulo možné porušení zákona o veřejných zakázkách.

„V rámci zasmluvňovacího procesu prací na stavbě nepochybně došlo k určitým pochybením, ale nejsou tak vážná, jak bylo v minulosti prezentováno," uvedl ředitel. „Předpokládáme, že do dvou týdnů bude projednávání a připomínkování auditu uzavřeno, výsledky budeme následně prezentovat," doplnil.

Do médií už v září unikly předběžné výsledky auditu, které upozornily na možný střet se zákonem. Pochybení se podle nich dopustil Inženýring dopravních staveb (IDS), který stavbu pro pražský dopravní podnik organizuje.

Podle auditu IDS zadal některé práce bezřádného zadávacího řízení. Tuto skutečnost se snažil dodatečně napravit až ve chvíli, kdy již byly všechny práce v řádu desítek milionů korun dokončeny. Padlo kvůli tomu trestní oznámení.

Účelové propuštění?

Nový ředitel Ďuriš v říjnu propustil šéfa interního auditu Lukáše Wagenknechta, pod jehož vedením audit na pochybení upozornil. Ředitel svůj krok zdůvodnil například tím, že ve Wagenknechtově zprávě byly faktické chyby.

Nadační fond proti korupci (NFPK) ale tvrdí, že vyloučení auditora bylo účelové. Upozorňuje přitom na propojení IDS s TOP 09 vládnoucí Praze.

Kvůli údajnému porušení zákona o veřejných zakázkách navíc loni na podzim ministerstvo dopravy zkrátilo dopravnímu podniku strop pro přidělení evropských dotací na stavbu metra. Podnik se proti tomu odvolal, ale ministerstvo odvolání zamítlo.

Stavba začala v roce 2009 a měla by stát zhruba 22,5 miliardy korun, z toho z evropských dotací asi 7,5 miliardy korun. První cestující by se měli novým úsekem svézt na začátku příštího roku. Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.

Autor: ČTK

4.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
V Rusku probíhají demonstrace proti korupci.
AKTUALIZUJEME
3 6

V Moskvě tisíce lidí protestují proti korupci. Šéf opozice byl zatčen

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
4 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

AKTUALIZOVÁNO

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

Konvoj americké a britské armády pokračuje druhým dnem v cestě přes české území. Celkem 125 vozidel a 550 lidí se přesouvá z Německa do Polska, kde by vojáci měli působit v rámci snahy NATO o posílení svých východních členů. První kolona vyrazila dnes kolem 07:00 z kasáren ve Staré Boleslavi u Prahy, kde vojáci přečkali noc, a míří na hraniční přechod v Náchodě. 

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies