VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pražský dopravní podnik letos skončí se ztrátou 360 milionů

Praha – Pražský dopravní podnik by měl přes miliardové dotace od města letos skončit ve ztrátě kolem 360 milionů korun. Vyplývá to z předpokládaných hospodářských výsledků po započtení odložené daně. Zadlužený podnik, který je největší městskou firmou v ČR, má navíc obrovský vnitřní dluh. Jen na nezbytné investice by příští rok potřeboval téměř 7,6 miliardy. A podobné finanční injekce by podle finančního výhledu byly třeba i v dalších letech.

18.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

Ekonomické ředitelka Magdalena Češková v rozhovoru s ČTK řekla, že do záporných hospodářských výsledků se promítá především dlouhodobý pokles tržeb dopravního podniku. Ceny předplatného jízdného se zvyšovaly naposledy v roce 2008, což představuje pro dopravní podnik ztrátu kolem jedné miliardy. Navíc je podle dopravního podniku stále příliš mnoho cestujících, kteří spadají do kategorie bezplatného jízdného. Zadarmo totiž po Praze jezdí děti až do 15 let a senioři již od 65 let.

Praha, která je objednavatelem služeb, se ale do nepopulárního zdražování MHD nehrne. A nic se patrně nezmění ani v příštím volebním roce. Zároveň výrazně nevzrůstá ani provozní dotace, kterou podnik každý rok dostává od hlavního města. V letošním roce jde o částku kolem 10,7 miliardy korun. V příštím roce by se měla pohybovat kolem 11 miliard. Dopravní podnik vydělá ročně na jízdném zhruba 4,2 miliardy, které podle rozpočtu nestačí ani na pokrytí mzdových nákladů.

Nákup 250 tramvají 15T ForCity

Dopravní podnik nejvíc tíží závazek plynoucí ze smlouvy s plzeňskou Škodou Transportation na nákup 250 tramvají 15T ForCity za 19,2 miliardy korun. Až do roku 2018 musí každý rok počítat s výdajem 2,5 miliardy korun. Podnik navíc ještě ani nezačal splácel úvěr, který si na nízkopodlažní tramvaje vzal. Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) se nedávno nechal slyšet, že pokud se nepodaří situaci vyřešit, hrozí podniku krach.

Finančně náročné jsou pro městskou společnost mimo jiné i smlouvy na údržbu vozů metra se Škodou Transportation a firmou Siemens, které ročně stojí kolem miliardy. Podnik by podle rozvahy jen v příštím roce potřeboval 1,6 miliardy na opravu tratí a 1,5 miliardy na opravu areálů a nemovitostí. Z vlastních zdrojů, které vznikají na základě účetních odpisů, má k dispozici ročně kolem 2,8 miliardy korun.

V dopravním podniku pracuje přes 10.000 zaměstnanců. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek.

Autor: ČTK

18.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
7 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Hráči Slavie. Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME
14

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

Muž se zastal taxikářky, útočník ho pobodal

V pátek v půl sedmé večer došlo v Kutné Hoře ke konfliktu mezi čtyřiapadesátiletým mužem a taxikářkou.

Bitva o Mosul je ve finále. Islámský stát drží už jen 10 procent města

Irácká armáda se pohnula opět vpřed. Poslední část Mosulu – kousek Starého města a čtvrť na břehu řeky Tigris jsou posledními místy, kde ještě vládne Islámský stát. Ten nyní kontroluje už jenom deset procent města. Podle odhadů se zde zdržuje už jenom několik stovek bojovníků.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies