VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pražský dopravní podnik nakoupí 150 autobusů za miliardu

Praha - Pražský dopravní podnik vypsal soutěž na 150 nízkopodlažních kloubových autobusů za více než miliardu korun. Nakupovat je bude v průběhu pěti let. Půjde o klimatizované stroje, které chce podnik postupně nasadit na většinu linek, třeba na pražské letiště.

19.8.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

„Ročně potřebujeme vyřadit z provozu zhruba 80 až 100 kusů autobusů, abychom udrželi stáří vozového parku pod hranicí zákonných devíti let," řekl mluvčí Jiří Štábl. „Chystáme navíc nákup i klasických autobusů," doplnil. Kromě toho podnik testuje provoz takzvaných elektrobusů.

Výrobce autobusů SOR z Libchav na Orlickoústecku bude podle jednatele firmy Petra Hájka o účasti v tendru vážně uvažovat. "Zakázek takového rozsahu moc v České republice a na Slovensku není, řekl Hájek. Připomněl, že SOR Libchavy již v minulosti několik stovek nízkopodlažních kloubových autobusů pražskému dopravnímu podniku dodal.

Dopravní podnik má podle výroční zprávy k dispozici 1170 autobusů, z toho skoro 500 kloubových a přibližně stejný počet nízkopodlažních. Průměrné stáří autobusů se pohybuje pod hranicí devíti let. Náklady na jejich provoz v rámci pražské integrované dopravy činí ročně necelé čtyři miliardy korun. Nejdelší trasu má (metrobusová) linka 177, která spojuje Jižní Město se severem Prahy. Měří téměř 29 kilometrů a jízda trvá asi hodinu a čtvrt.

Pražský dopravní podnik je největší firmou v ČR, která je v majetku města. Zaměstnává kolem 10.000 lidí.

Autor: ČTK

19.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragická nehoda: Na silnici z Lomnice na Kraslice zemřel člověk.
3

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Ilustrační fotografie.
4 30

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Na kolapsech se podílí horko, ale i alkohol. Lékaři: Omezte pobyt na slunci

Horké a dusné počasí se podepisuje i na zdravotním stavu lidí. Dopad horkých dnů na lidský organismus zaznamenávají hlavně kardiaci a "plicaři".

Týdenní zkrat: Milionová milost

Paroubek to zkusil, Zaorálek mu to zarazil, Klaus slavil a dostal milion. I další zprávy měly katastrofický rozměr.

EXKLUZIVNĚ

Unikátní jako Pavel Bure, říká expert na bruslení Allard o Eratovi

/ROZHOVOR/ O své práci hovoří s opravdovým zanícením. Kanadský trenér Shawn Allard se před několika lety vydal do neprobádaného hokejového území a začal se zabývat možnostmi zlepšování techniky bruslení hráčů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies