„Ročně potřebujeme vyřadit z provozu zhruba 80 až 100 kusů autobusů, abychom udrželi stáří vozového parku pod hranicí zákonných devíti let," řekl mluvčí Jiří Štábl. „Chystáme navíc nákup i klasických autobusů," doplnil. Kromě toho podnik testuje provoz takzvaných elektrobusů.

Výrobce autobusů SOR z Libchav na Orlickoústecku bude podle jednatele firmy Petra Hájka o účasti v tendru vážně uvažovat. "Zakázek takového rozsahu moc v České republice a na Slovensku není, řekl Hájek. Připomněl, že SOR Libchavy již v minulosti několik stovek nízkopodlažních kloubových autobusů pražskému dopravnímu podniku dodal.

Dopravní podnik má podle výroční zprávy k dispozici 1170 autobusů, z toho skoro 500 kloubových a přibližně stejný počet nízkopodlažních. Průměrné stáří autobusů se pohybuje pod hranicí devíti let. Náklady na jejich provoz v rámci pražské integrované dopravy činí ročně necelé čtyři miliardy korun. Nejdelší trasu má (metrobusová) linka 177, která spojuje Jižní Město se severem Prahy. Měří téměř 29 kilometrů a jízda trvá asi hodinu a čtvrt.

Pražský dopravní podnik je největší firmou v ČR, která je v majetku města. Zaměstnává kolem 10.000 lidí.