VYBERTE SI REGION

Pražští radní by měli schválit výstavbu první části metra D

Praha – Radní hlavního města by měli na svém úterním jednání schválit výstavbu prvního úseku trasy metra D mezi stanicemi Pankrác a Depo Písnice. Zároveň by měli schválit zařazení projektu do takzvaného operačního programu doprava, ve kterém chce město získat na výstavbu peníze z Evropské unie. Celkem by nová trasa měla podle odhadu stát 24,69 miliardy korun.

7.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

ČTK to zjistila z materiálu, který by měli na úterním jednání schvalovat pražští radní.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.

Úsek D by měl začít ve stanici Pankrác odbočkou trasy C. Ve stanici Pankrác by se střídaly vozy tras C a D, ve špičce by jezdily tak, že za dva vlaky trasy C by byla vložena souprava z trasy D. Večer a o víkendech by se pravidelně střídaly po jedné soupravě z každé trasy.

Výhodou této varianty podle dokumentu je, že lze využít nynějšího vozového parku metra, stejně tak bude možné využít technické a technologické zázemí metra a systém oprav a údržby. Rovněž nebude nutné ihned stavět nové depo v Písnici, protože vozy budou najíždět z trasy C.

Výstavba této varianty by vyšla podle předběžných propočtu na 24,69 miliardy korun. Následné roční provozní náklady by byly podle odhadu 337 milionů korun.

S financováním má pomoct EU

Na výstavbu metra D chce Praha získat dotace z evropských fondů. Přihlásit se chce do operačního programu na roky 2014 až 2020. Město na přípravu trasy vydalo k 31. srpnu celkem 513 milionů korun, pro letošek má uzavřeny smlouvy na práce za 151 milionů.

Projekt metra D má hotovou dokumentaci pro územní řízení. O něm nyní rozhoduje radnice Prahy 4. Loni na začátku listopadu pak získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Podle odhadů by výstavba mohla začít v roce 2015.

Praha nyní staví také prodloužení metra A z Dejvické do Motola. To by mělo být hotové v roce 2014.

Autor: ČTK

7.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Muslimové v Česku nejsou dle knihy monolit, ale pestrá skupina

Brno - Muslimská komunita v Česku je mnohotvárnější a etnicky pestřejší, než jak ji vidí většinová společnost. Její členové se také liší v přístupu k víře a pravidlům. Vyplývá to z obsáhlého souboru studií, který pod názvem Muslimové v Česku vydalo brněnské nakladatelství Barrister&Principal.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies