VYBERTE SI REGION

Pražští radní by měli schválit výstavbu první části metra D

Praha – Radní hlavního města by měli na svém úterním jednání schválit výstavbu prvního úseku trasy metra D mezi stanicemi Pankrác a Depo Písnice. Zároveň by měli schválit zařazení projektu do takzvaného operačního programu doprava, ve kterém chce město získat na výstavbu peníze z Evropské unie. Celkem by nová trasa měla podle odhadu stát 24,69 miliardy korun.

7.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

ČTK to zjistila z materiálu, který by měli na úterním jednání schvalovat pražští radní.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.

Úsek D by měl začít ve stanici Pankrác odbočkou trasy C. Ve stanici Pankrác by se střídaly vozy tras C a D, ve špičce by jezdily tak, že za dva vlaky trasy C by byla vložena souprava z trasy D. Večer a o víkendech by se pravidelně střídaly po jedné soupravě z každé trasy.

Výhodou této varianty podle dokumentu je, že lze využít nynějšího vozového parku metra, stejně tak bude možné využít technické a technologické zázemí metra a systém oprav a údržby. Rovněž nebude nutné ihned stavět nové depo v Písnici, protože vozy budou najíždět z trasy C.

Výstavba této varianty by vyšla podle předběžných propočtu na 24,69 miliardy korun. Následné roční provozní náklady by byly podle odhadu 337 milionů korun.

S financováním má pomoct EU

Na výstavbu metra D chce Praha získat dotace z evropských fondů. Přihlásit se chce do operačního programu na roky 2014 až 2020. Město na přípravu trasy vydalo k 31. srpnu celkem 513 milionů korun, pro letošek má uzavřeny smlouvy na práce za 151 milionů.

Projekt metra D má hotovou dokumentaci pro územní řízení. O něm nyní rozhoduje radnice Prahy 4. Loni na začátku listopadu pak získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Podle odhadů by výstavba mohla začít v roce 2015.

Praha nyní staví také prodloužení metra A z Dejvické do Motola. To by mělo být hotové v roce 2014.

Autor: ČTK

7.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto.

Češi nebezpečně tloustnou. Na cukrovku umírá 3,5 tisíce lidí ročně

Německá vláda podle Bildu varuje před chemickým útokem

Německá vláda a Spolkový kriminální úřad (BKA) varují před možností útoku chemikáliemi. Uvedl to dnes deník Bild s odvoláním na zprávu spolkové vlády analyzující rizika v oblasti civilní ochrany.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

Mezinárodní den studentstva má šanci na návrat do kalendáře

Patří 17. listopad především studentům, nebo stačí si ho obecně připomínat jako Den boje za svobodu a demokracii? Zdánlivě akademický spor budí i po 28 letech po roce 1989 vášně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies