VYBERTE SI REGION

Před tramvajemi na Václavském náměstí chce Praha vyřešit garáže

Praha – Před zavedením tramvajové trati na Václavské náměstí chce Praha 1 vyřešit projekt podzemních garáží v horní části náměstí, s nimiž počítá územní plán. Městská část navíc nesouhlasí s tím, aby se zahájily změny územního plánu kvůli návratu tramvají na náměstí, dokud nebudou prověřeny i další dopravní varianty. Navrhuje obejít náměstí přes Washingtonovu a Bolzanovu ulici tak, aby tramvajové koleje vedly kolem budovy hlavního nádraží.

23.1.2013 2
SDÍLEJ:

Budoucnost se přiblížila. Známé vizualizace možná brzy naberou reálnou podobu. Praha 1 usiluje o rychlou změnu. Ta se začne udávat nejprve v dolní třetině Václavského náměstí. Architekti z CMA však vypracovali studie modernizace celého bulváru.Foto: Vizualizace: Cigler Marani Architects, poskytla Praha 1

Stanovisko městské části, které bude předloženo magistrátu, v úterý schválilo zastupitelstvo.

„Pokud chceme zavádět tramvaje, musíme mít vypořádané garáže. Nemůžu udělat územní rozhodnutí, že tam pustím koleje, a nevypořádat garáže, které v územním plánu v tuto chvíli jsou," řekl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09).

Praha 1 dlouhodobě nesouhlasí s návratem tramvají na Václavské náměstí. „Koleje nechceme přinejmenším do vypořádání územních rozhodnutí, které jsou tam dosud. Nebyly vypořádány sítě, podzemní garáže, napojení přes magistrálu. (Magistrát) postupuje naprosto zmatečně," uvedl Lomecký.

S garážemi v horní části náměstí nesouhlasí opoziční zastupitelka Michaela Valentová (SZ). „Podzemní garáže umístěné v centru města jsou cílovou stanicí, slouží více méně pro dojezd lidí do centra města," uvedla Valentová. Město by podle ní muselo motivovat místní obyvatele, aby parkovali v podzemí. „Pokud se ale jenom navýší kapacita parkovacích míst, podporuje se automobilová doprava," dodala zastupitelka.

Starosta uvedl, že asi 300 parkovacích míst by bylo určeno především místním obyvatelům a těm, kteří u Václavského náměstí pracují.

Tramvaje v současnosti křižují Václavské náměstí v úseku mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. Podle změny, kterou nechá město teprve zpracovat, by tramvaje z Vodičkovy a Jindřišské mohly jezdit také směrem k budově Národního muzea a na Vinohradskou třídu. Trať by mohla odlehčit přetíženému dopravnímu uzlu na I. P. Pavlova. Zpracování změny územního plánu by trvalo zhruba dva roky, pražští zastupitelé ale zatím zahájení změny neschválili.

Autor: ČTK

23.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Motorizovaný surf – JetSurf

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Historici bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies