VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Před tramvajemi na Václavském náměstí chce Praha vyřešit garáže

Praha – Před zavedením tramvajové trati na Václavské náměstí chce Praha 1 vyřešit projekt podzemních garáží v horní části náměstí, s nimiž počítá územní plán. Městská část navíc nesouhlasí s tím, aby se zahájily změny územního plánu kvůli návratu tramvají na náměstí, dokud nebudou prověřeny i další dopravní varianty. Navrhuje obejít náměstí přes Washingtonovu a Bolzanovu ulici tak, aby tramvajové koleje vedly kolem budovy hlavního nádraží.

23.1.2013 2
SDÍLEJ:

Budoucnost se přiblížila. Známé vizualizace možná brzy naberou reálnou podobu. Praha 1 usiluje o rychlou změnu. Ta se začne udávat nejprve v dolní třetině Václavského náměstí. Architekti z CMA však vypracovali studie modernizace celého bulváru.Foto: Vizualizace: Cigler Marani Architects, poskytla Praha 1

Stanovisko městské části, které bude předloženo magistrátu, v úterý schválilo zastupitelstvo.

„Pokud chceme zavádět tramvaje, musíme mít vypořádané garáže. Nemůžu udělat územní rozhodnutí, že tam pustím koleje, a nevypořádat garáže, které v územním plánu v tuto chvíli jsou," řekl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09).

Praha 1 dlouhodobě nesouhlasí s návratem tramvají na Václavské náměstí. „Koleje nechceme přinejmenším do vypořádání územních rozhodnutí, které jsou tam dosud. Nebyly vypořádány sítě, podzemní garáže, napojení přes magistrálu. (Magistrát) postupuje naprosto zmatečně," uvedl Lomecký.

S garážemi v horní části náměstí nesouhlasí opoziční zastupitelka Michaela Valentová (SZ). „Podzemní garáže umístěné v centru města jsou cílovou stanicí, slouží více méně pro dojezd lidí do centra města," uvedla Valentová. Město by podle ní muselo motivovat místní obyvatele, aby parkovali v podzemí. „Pokud se ale jenom navýší kapacita parkovacích míst, podporuje se automobilová doprava," dodala zastupitelka.

Starosta uvedl, že asi 300 parkovacích míst by bylo určeno především místním obyvatelům a těm, kteří u Václavského náměstí pracují.

Tramvaje v současnosti křižují Václavské náměstí v úseku mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. Podle změny, kterou nechá město teprve zpracovat, by tramvaje z Vodičkovy a Jindřišské mohly jezdit také směrem k budově Národního muzea a na Vinohradskou třídu. Trať by mohla odlehčit přetíženému dopravnímu uzlu na I. P. Pavlova. Zpracování změny územního plánu by trvalo zhruba dva roky, pražští zastupitelé ale zatím zahájení změny neschválili.

Autor: ČTK

23.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies