VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problematické tramvaje Porsche se v Praze vrátí do provozu

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) bude pokračovat v opravách tramvají Škoda 14T známých jako Porsche a jejich návratu do provozu. V současné době dohodu o jejich prodeji podnik nemá. Ve středu to řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš. Tramvaje mají problémy s podvozky a v srpnu roku 2014 DPP rozhodl, že kvůli technickým závadám odstaví 57 tramvají, pět z nich je zpět v provozu.

3.3.2016
SDÍLEJ:

Nízkopodlažní tramvaj 14T s designem Porsche.Foto: DENÍK/Ivan Babej

Celkem podnik nakoupil 60 vozů. „Rozhodně s nimi počítáme do provozu. Každý měsíc by se měly dvě z nich vrátit na tratě," řekl Ďuriš.

Tramvaje dlouhodobě trápila závada na podvozku. DPP se proto s dodavatele, Škodou Transportation domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví. Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám – vadnou část podvozku zaměstnanci podniku vyříznou a navaří tam součást novou. „Náklady navíc to pro nás prakticky neznamená, oprava bude hrazena ze strojního pojištění," řekl Ďuriš.

S odprodejem se nepočítá

V minulosti podnik uvažoval, že by tramvaje začal odprodávat. S tím ale v současné době nepočítá. „V zhledem k situaci na Ukrajině a obecně na východě, nemáme v současné době žádnou dohodu o prodeji těchto tramvají," řekl Ďuriš.

Podnik podle ředitele nyní pracuje také na úpravě vnitřních dispozic tramvají. Interiér chce podnik přestavět v prostřední a poslední části tříčlánkové tramvaje. Jakmile bude dokončen první vůz, chce DPP o změnách diskutovat s cestujícími, kteří si na nepohodlné uspořádání v minulosti často stěžovali.

Tramvaj Škoda 14T, která může jet až šedesátikilome­trovou rychlostí, měří 31 metrů. Má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.

Čtěte také: Dopravní podnik začne s přestavbou vnitřního prostoru tramvají 14T

Autor: ČTK

3.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zavalené muže vyprošťují pomocí sbíječek

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Slovenský parlament dnes schválil novelu ústavy, která otevírá cestu ke zrušení sporných amnestií, jež brání potrestání pachatelů únosu syna bývalého prezidenta Michala Kováče v roce 1995 do ciziny. Vládní předlohu novely podpořila velká většina poslanců koalice, opozice i nezařazených zákonodárců, byť největší opoziční strany neprosadily všechny vlastní pozměňovací návrhy.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies